• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-05-06 13:28:05 följande:
    Tetta- mysigt att få höra bebisens hjärtlag. Jag har inte riktigt fattat detta med magmåttet, varför är det dåligt med för högt ex?  Nu har jag köpt första babyplaggen :) En liten vit body och mössa i extremt len ekobomull. Sen ska vi upp till sthlm om några veckor och ska då få en hel låda med kläder som min mans brors lilla tös vuxit ur. Ska bli kul att träffa lilltjejen med, et händer ju så mkt på några månader när de är så små.  
    Det kan bero på för mycket fostervatten. Eller så är jag längre gången. För en mig är det beräknat 7/8 och enl Ul 18/8 Som du ser så är det ett stort glapp..
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-06 13:38:47 följande:
    hihi tack så mkt, ska snart åka...å sen senare ska jag kägga in nya helbilder på mig själv å mage :) visst e det mysigt att få höra de små. Ang måtten, kan det inte vara så att du just ätit å magen e lite spänd? för jag e stor..... Mitt järnvärde var innan på 110 så jag har tagit buroferon sen dess, ska bli kul å se vad det ligger på idag. Å ang ditt rul å datum så kan det ju vara så att din bebis e liten? alla kan ju inte få jätte bebisar.
    Det roliga är ju att jag inte hade ätit, men ska ta ett nytt mått den 21/5. Får lyssna på bebisen igen då....Skulle ha en sån apparat hemma :)
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-06 19:26:34 följande:
    Tetta: det ordnar nog sig och vilket lyx att få komma dit snart för att lyssna på din lill(e)? för visst väntade du en pojk? Pregga: Kul att det gick bra hos bm! Sweetlilly: Man myser lite extra när andra ler åt en då känns det som att de glädjs med en.
    Visst är det lyx! Om jag väntar en pojke?? Jag vet inte har inte tagit reda på det och när jag gjorde RUL så vill de inte säga..De vägrar detta i Skövde..

Nu sitter man här och knaprar dessa underbara järntabletterna och äter leverpastej. Till mat blir det blodpudding. Så nu boostar jag. På de andra hade jag ett blodvärde på 130-140 så detta är inte så skoj. Under de andra kanske jag åt max 10 st tabletter på bägge graviditeterna. Så när man får reda på att man har 116....Inte bra. För att vara jag.
    Det kanske förklarar varför man har varit extremt trött hela tiden.

Pregga: Roligt att det gick hos bm!

Ni som har så fina magar njut av dem. Min är liten men hög. Bebisen ligger mot ryggen så det syns inte att jag är gravid.
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-07 10:32:40 följande:
    När äter du dina järntabletter? Min bm sa åt mig att ta de i samband med läggningen då man inte skulle inta mjölk inom 2 två timmar före/efter tabletten. Ett tips kanske? Hon sa att inte inta de i samband med frukost att de inte skulle tas in när jag åt? (det trodde jag först)
    Jag tar tabletterna mellan frukost och lunch med ett glas apelsin juice. Järnet binds snabbare upp i kroppen med c-vitamin.
    Jobbade på en blodcentral så där har man fått tips och idéer.
    Mjölk kan man inta men inte i samband när du tar tabletterna. Det gäller också med kaffe/te som en del tar ihop med dem. 2 timmar före och 2 timmar efter gör ingen skillnad.

Jag tar nu niferex som gör susen. Lite mildare för magen.

Så till lunch blir det blodpudding och norrländsk sås. Mums! Barnen kommer få detta när de kommer från skolan.
  • tetta
    SweetLilly skrev 2010-05-07 12:10:05 följande:
    vad är norrländsk sås..?
    Det är mjöl, mjölk, socker och kanel. Mums!! Man gör det direkt i stekpannan. Barnens favvo. Är själv uppväxt med detta.
    Det blir inte så torrt då.
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-05-10 07:09:08 följande:
    God morgon alla! 100 dagar kvar då :)
    Grattis. Såg oxå att nu att jag har 100 dagar kvar!!

Idag blir det tvätt och städ i min takt. samt den stora ska till tandis..
    Dammsuga går inte. Då skriker höften och bäckenet. Ska röja i barnens rum. Det ser ut som en tromb har dragit fram...Sen när man säger till dem att städa så är jag elak m.m. Underbart att ha en 11 åring i huset..Så nu blir det städat på mitt sätt.
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-10 08:44:36 följande:
    Tetta, den käre leken: grattis till era 100 dagar! Jag längtar också tills jag kommer dit
    Tack!
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-05-10 08:37:01 följande:
    Underbart! Nu är det verkligen nedräkning :) Jag kan inte heller röja runt som jag gjort tidigare. Det är en liten punkt ovanför vänster skinka som låser sig lite om jag gräver för mycket i trädgården. Så frustrerande. Får ropa på mannen hela tiden när det behövs ta i. Han bara skrattar och tycker det är roligt. Haha
    Vi höll påmed trädgården igår. Satt ner och klippte ner buskar. Då kommer min man. Nä du får bara ont det där gör jag. Så jag tog tag i krattan för att kratta bort skräpet. Hör bara: ajabaja! Vänder mig om...Min man står bara och skrattar...Sätt dig ner och ta det lugnt! Jag ta lugnt?! Det är svårt.
    Jag har ont i höger skinka och haltar då när det låser sig. Så jag får mest sitta och titta när de andra grejar.
  • tetta

Fick ett samtal från Fk. Det var en handläggare som sa att nu är allt godkännt! Fick pengar idag och sen kommer det varje månad!!
    Hon ville bara tala om att hon stod bakom mig..De har aldrig brytt sig förut..
    Skönt att det är klirrat! Ska hämta ut babyboxen idag. Ska ta en tripp till lilla Skövde.

den kära leken:
    Rastlös är ordet! Kan ju inte hålla fingrarna i styr....

• tetta
    lillabambi skrev 2010-05-13 10:08:02 följande:
    hej tjejerna... Har gått ini ny vecka nu, igår för att vara exakt. Vecka 26. Herregud vad veckorna går snabbt. Ska till barnmorskan på tisdag och få mäta sfmåttet för första gången denna graviditet! KUl och gemföra lite med första sonen :) Annars mår jag helt okej lite illamående o kräkningar ibland annars kanon :) Hur mår ni tjejer?
    Grattis till den nya veckan!

Jag älskar torsdagar! Ny vecka...v.27
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10