• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Medusan skrev 2010-05-25 14:19:42 följande:
    Hej tjejer, har precis varit hos barnmorska och mätt magen och låg högt och är lite nojig nu. Någon annan här som legat högt. Jag har 28-29 cm och är i vecka 25+6. Vore skönt att höra att det finns fler med högt mått
    Hej

Jag gjorde det med. Var och mätte mig i fredags i v.27 och då vad det samma mått. Så det var ingen fara. Men visst blir man nojjig.
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-25 18:49:07 följande:
    Jag är så förbannad!! Jävla Gaviscon hjälper ju inte ett dugg! Dessutom smakade tabletten gammal mensbinda... suck... jag ska göra som sweetlilly och ta en samarin  Håll tummarna på att branden i min hals släcks...
    Jag testade Rennie. De var super goda :) Speciellt Lakrits smaken. Det hjälpte för mig.
  • tetta

Hej på er!!

Torsdag igen och ny vecka! v.29    nu nämar det sig. Tiden går fort. Idag ska man bara vara. Solen lyser så man får passa på och sitta ute och njuta.

Kram på er!!

• tetta
    Pregga skrev 2010-05-27 09:10:49 följande:
    hihi nu ser jag i vilken v du e i, haha samma här idag ju NY VECKA!!!!! 29, åå man kan bara älska torsdagar :)
    Tycker veckorna går fort...

Idag började inte dagen bra. lagom när barnen gått till skolbussen så fick jag panik ont i magen. Ringde in till förlossningen och de sa att jag skulle åka direkt dit. Kommer dit och de känner vart bebisen är. Skrek av smärta, tårarna bara rann. De kopplar en ctg så man fick trycka på en knapp så fort bebisen rör på sig. Läkare kollar med ultraljud och man ser hjärtat och de kolla så man har fostervatten.
    De vet inte vad det var som gör så att jag har så förbaskat ont..
    Ska tillbaka om 3 timmar och de ska göra ett Ctg till.
    Blir så frustrerad och ledsen. Vill inte att det ska vara ngt fel....
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-27 13:08:28 följande:
    men jisses, lilla gumman...jag kopplades åxå till CTG å det e för att dom ska mäta värkarna å att du ska trycka på knappen e för att du ska markera när du känner fosterrörelser. men vad visade ultraljudet då? hade bebis fixerat sig? kan det vara mag knip? ätit ngt dåligt? för du kan ju få ont i magen utan att det har ngt med bebis att göra, har du SD? förstår att du e mkt orolig å ledsen, men det kommer gå bra ska du se....styrkekram till dig...
    Ultrljudet visade att bebisen hade huvudet neråt. Ctg visade sammandragningar som var kraftiga. Men de var inte nöjda med hjärtljuden. Dippade rätt mkt. Kändes grymt att höra först jättefina ljud och sedan avtar de en stund för att sedan öka.
    Så de tror att jag får kraftiga sammandragningar pga foglossningen.
    Får se vad de säger sen när jag ska tillbaka.
    Hade ingen GBS eller ngt sånt så det var skönt att höra.

Tack Pregga.....;)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-27 13:26:19 följande:
    så lite gumman, jag vet allför väl hur det är att vara orolig. Bebis kan fixera sig utan att det betyder ngt, min dotter var fixerad tidigt å dom förberedde mig på att föda tidigt å att vi skulle bli kvar osv...redan i mån 7. men hon kom bara 8 dagar tidigt, så det behöver inte betyda ngt. Vad det gäller hjärtljuden så kan det vara att den saken som dom fäster i remmen runt magen som mäter, kan tappa bort bebben ibland å då får man leta igen för den rör ju på sig, behöver inte betyda ngt.. det andra som du hade runt magen en rosa dosa, som mätte toko eller nåt, den mäter Sd däremot....skönt att du inte hade ngn GBS, jag har bara ytterst lite å behandlas inte för det innan Bf, utan under själva förlossningen. inget som påverkar mig, men skönt att du inte har det iallafall..har du ngn med dig? kram
    Min man var med mig hela tiden. Så nu väntar vi på att barnen ska hem så ska vi lämna dem hos hans föräldrar.
    Kram
  • tetta

Hej på er!!!

Är hemma nu och är ordinerad vila. Får väl inse mina begränsningar helt enkelt.

Ctg var bra på em. Så på grund av mina foglossningar så får jag kraftigt onda sammandragningar. Hjärtljuden var bra. De sa att detta var hormonellt betingat. underbara hormoner!
    Bebisen har fixerat sig. Men allt var normalt som det ska. De ville inte säga vilket kön det var...(dessa läkare)
    Så nu sparkar bebisen i ren protest av vad den harfått genomlida idag. Tror att revbenen är maraccas :)
    Så nu ska man ringa bm imorgon och be att få en läkartid. Är ju sjukskriven till den 23/6. Så de måste bara förlänga detta. Vill ju inte att förlossningen ska starta för tidigt så att säga.
    Är helt slut i kroppen och huvudet.

Tack för alla kramar!!!! Ni är guld världa.......{#lang_emotions_heart}

• tetta

De sa att foglossning är ju hormonellt och det kan ge sammandragningar. Hade ingen Uvi eller baktriell vaginos. Pust!

Min man sa att han ska binda fast mig med eltejp i sängen så att jag tar det lugnt!{#lang_emotions_laughing}
    Galning ;)

Hormonerna har ju gjort att min ansikte ser ut som om man har haft akupunktur inifrån!

• tetta

Hej på er. Grattis alla mammor ;)

Såg nu att det var 80 dagar kvar!!!!
    Idag blir det kalas för barnens kusin. Så nu måste man hitta ngt att ta på sig.
    Min bebis ligger mest till höger.

puchelina88: Har oxå ont men de förklarade att det kan vara bebisen som sträcker ut sig. Får ibland ont så då får man killa bebisen under fötterna. Den har hittat mina revben. Så nu är det maraccas spelande.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10