• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej på er!!

Har ni varit yra ngn gång under graviditeten? Är det idag. Har sovit bra. Men känner mig gôr knepig. Vimsig. Yr. Illamående.
    Har absolut ingen ork idag. Tänkte greja här hemma men det var ingen idé. Tänkte passa på att vara ute nu när det inte regnar. Men det sket sig.
    Flåsar som man har gjort en löprunda. Gick i trappan!

Blir galen på mig själv.

• tetta
    Hej på er alla!

Nu går man in i en ny vecka! Underbart med Torsdag!!!! V.28
    Ska till mvc för att mäta imorgon. Sen blir nästa besök den 3/6.

Mina fötter har börjat svullna upp. Härligt med värmen jag njuter... {#lang_emotions_sunny}
    Fas idag så regnar det så nu kanske svullnaden går ner.. Får ju hoppas.

Ha nu en underbar dag alla!!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-20 07:46:02 följande:
    Jaaaaaaaaaa vi älskar Torsdagar, jag byter med idag V 28 :) wiiii Grattis till ny vecka gumman :)
    Grattis du med Pregga!!

Ska ta på mig ett linne och mina sköna foppa toffler och gå ut. Här inne är  det kvavt. Ute med. 18 grader! Fingrarna börjar att svullna upp. Vägde mej igår hela 3 kg har jag gått upp!

• tetta
    den kära leken skrev 2010-05-20 08:58:45 följande:
    3 kg? Det var inte mycket. Ny vecka här med :) Nu rullar det på minsann!
    Jag är ju överviktig sedan innan. Vägde 84 när jag blev gravid. Så det är ju inte mkt jag har gått upp. Bebisen tar ju allt på mig så.

Jag hade nämnligen gått ner från 102 till 84 när jag blev gravid. Har PCO så detta är ju ett litet mirakel. Enligt läkaren som jag hade så sa han dagen innan jul för 6 år sen. Du kan glömma att du kan bli gravid. För det går inte med denna sjukdom.
    Tjena sa jag. Hamnade i chock och förnekelse. Mådde piss. Helt enkelt. Tänk att få en dålig diagnos dagen innan jul! Folk sa till mig. Men du har ju två barn. Då är du väl nöjd!! Men jag kände mig inte hel som en människa.

Så förra året tog jag tag i mig själv och åt omdentligt och gick ut och gick och red mkt. Mådde bra. Blev chockad när jag plussade i augusti. (blev tyvärr ett missfall) Sen en chock till 2 månader senare när jag plussade i december. (hade mens 1/10 o 1/11.)

Nu är man i v.28 och njuter för var dag som går. Skulle man se läkaren ngn dag så skulle jag knäppa honom på näsan och säga titta HÄR!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-20 09:55:15 följande:
    Du hade mens den 1/11 ?? å är i v 28?? jag hade ju min mens runt den 11-12 /11 å är i V 28 ??
    Enlig ul så sa de att jag omöjligt kunde ha haft mens den 1/11. Så det ska bli verkligen intressant imorgon vad de säger. För jag märker att bebisen sparkar högt upp. Så enligt mensen ska jag ha 7/8 och Rul 18/8. Så detta blir intressant när bebisen kommer.
    Jag känner ju min kropp. Skriver upp när man har mens. Men det var en tråkig bm som gjorde Rul. Behandlade en som man var IQ-fiskmås. 
  • tetta
    SweetLilly skrev 2010-05-21 06:44:21 följande:
    ja jo det är mysigt när det mullrar, men inte så skoj om det slår ner, vet dem som både fått eldsvådor och trasiga tvapparater, så det är inte kul då.. Själv så har jag vart med om att det lagit ner, kanske inte direkt i huset men nånstans brevid för rutorna i huset höll på att gå, det small så det rang i öronen efteråt, fy fan, då blev jag rädd... då var jag som katterna och ville ligga under sängen haha
    Åska är inte min favorit. Men jag härdar ut när det smäller här. Värre var det förra året när vi var i sommarstugan som ligger innan Tärnaby. Stugan ligger på ett malmberg så när det började att åska så skakade hela stugan. Det slutade med att jag stod och höll mig i en dörrkarm. Jag som har panisk skräck för åska blev "botad" Så smäller det här ner nu så förstår man vilka krafter det är.
    Men jag tycker inte om den. urk!

Idag ska man till bm och mäta få se vad hon får för svar denna gång....
  • tetta

Nu har man varit och mätt och måttet var det samma som förra gången. Skönt.
    Hb värdet hade höjts till 124. Käkat järntabletter som en galning. Lyssnade på bebisen och den sparkade så det ekade i rummet.

Fick reda på att KSS har besöksförbud för syskon på BB. På grund av svininlfuensan och RS-viruset. Bara pappor får komma in. Blev besviken. De stora barnen vill ju träffa bebisen..
    Jag tänker inte stanna länge där. Minst 6 timmar sen får man gå hem.

• tetta

Fick plocka av mig mina ringar igår. Fingrarna har svullnat upp av vätska och fötterna med. Inget kul alls. Speciellt nu när värmen kommer...Idag ska vi mysa hela familjen. Greja ute i trädgården.
    Köpte bebisen första plagg igår. Är så himla nojig. Är det ngn mer som byggt ihop spjälsängen? och skötbordet?

• tetta
    Pregga skrev 2010-05-22 10:57:39 följande:
    haha meh gumman, sängen å skötbordet har jag nu haft uppe i månader :) men jag förstår dig, så kände jag när jag köpte första baby plagget, att det var å utmana ödet...men det har ju gått bra :) mina fötter svullnar åxå, tårna ser ut som prinskorvar-MEN jag e så lycklig att vad gör svullna tår å en hemorojd ;) har haft en fantastisk graviditet, sen e jag ju välsignad med min son..så då finns det inga krämpor i världen :)
    Du är för mysig Pregga :)
    Jag har våndats och våndats men idag ska skötdelen upp. Har som en hylla och man skruvar bara på skötdelen. Sen sak den söta mobilen upp som jag hittade i en kartong. Spjälsängen skruvas snart ihop men jag har en vagga första tiden. Som är arvegods. Den byggdes till mig. Så barnen har legat i den. Ska ta kort och visa. När jag väl hittar min kamera. Är lite glömsk...;)
    Undrar hur det ska gå när man väl packar bb väskan..Glömmer säkert hälften.
  • tetta

Hej på er!

Nu har man äntligen skrivit förlossningberättelserna om mina tjejer. Tog ngra år ;)
    Idag blir det lugna puckar. Har ont som ...

Ang bäddning.
    Har ett tunt täcke och ett tunn kudde som ska vara bra. Har oxå ett tjockare täcker till vintern.
    I vagnen blir det nog en fleece filt.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10