Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

alltså det ska vara 2 radbrytningar där i min text ovan...ang rekommendationerna var ju inte särskilt menat till Pregga utan mer min åsikt generellt .

familjeliv.se är lite konstig hos mig idag :S

Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-14 12:33:00 följande:
    Men dom e ju inte kloka ju!!! sånt här gör mig riktigt sne, för dessa förbannade myndigheter bara kör över den vanliga människa rakt av!!! hoppas det löser sig snarast .. de där knivhuggen har jag med haft ett par gng, frågade Bm om det å hon sa att det va jättevanligt bland gravida å att dom ofta får den frågan, det beror på att livmodertappen mjukas upp under graviditeten å ngn nerv kan komma i kläm typ sa hon..Jo det ändrar sig hela tiden om vad man ska göra å inte, å MKT har förändrats sen jag fick natalie, klart man kan lyssna på tek å sen avgöra sj vad man tror blir bäst, alla e vi barn i början å man lär sig nytt hela tiden. Min dotter hade kolik i ett par dar tills jag började med minifom..å det e ngt jag ska se till att ha hemma fr start-det hjälpte så sjukt mkt!  den smärtan du känner runt om, kan det inte vara huden som expanderar å det fort? eller känns det som om det e inneifrån? Låter ju som foglossning annars...tycker du ska prova gravid bälte...Näe nu damer så ska jag hoppa in i duchen, å Elinnn jag läser ditt svar sen..kram å hoppas det släpper snart..
    nej det är inte huden. isåfall livmoders huden :P nä men det känns liksom inuti... jag googlade foglossning och det kan visst te sig som värk och inte bara som hugg och strålningar. så kanske är det det jag har då iallafall... än har det inte släppt och det känns inte som det kommer göra det heller...

ja minifom använde jag också. jättebra. sen fick jag utskrivet en sorts nässpray som är till för mjölkutdrivningen, mina bröstvårtor sögs sönder sjukt snabbt :( bebisen tyckte nog inte mjölken kom tillräckligt snabbt hehe. den nässprayen var sjukt bra och jag kommer be om den igen, snabbare denna gången om jag har samma problem. för nu vet jag att det finns. bara ett litet tips till er andra :D
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-04-14 16:51:00 följande:
    Hej tjejer! Nu har jag precis kommit hem från jobbet, bara läst igenom en del av det ni skrivit under dagen, alltid lika underhållande att sitta och läsa på kvällarna =)Nu blir det vila för mig, kommer tillbaka lite senare. Kram sålänge
    Hej hej! Välkommen hem :) Javisst är det kul att läsa igenom allt? Haha fast ibland är det så mycket som skrivits att man inte kommer ihåg allt. Min älskling kom nyss hem så för min del ska jag blogga ut. Läser ikapp imorrn bitti :) Ha en trevlig kväll tjejer! Kramar
  • elinnnnn
    Hej tjejer! Nu har jag precis kommit hem från jobbet, bara läst igenom en del av det ni skrivit under dagen, alltid lika underhållande att sitta och läsa på kvällarna =)Nu blir det vila för mig, kommer tillbaka lite senare. Kram sålänge
    Hej hej! Välkommen hem :) Javisst är det kul att läsa igenom allt? Haha fast ibland är det så mycket som skrivits att man inte kommer ihåg allt. Min älskling kom nyss hem så för min del ska jag blogga ut. Läser ikapp imorrn bitti :) Ha en trevlig kväll tjejer! Kramar
  • elinnnnn
  • elinnnnn
  • elinnnnn
  • elinnnnn

ops :D datorn hängde upp sig hahahha

• elinnnnn

hej alla goa o glada tjejer! såg att ni hade roligt åt mitt inlägg * typ 5? till mandy hahahaha ops :) alltså igår var helt hemskt :( jag började nästan tro att ungen ville ut igår. kanske den ville också men den är fortfarande kvar inne i magen som tur är. jag har ju klagat på ryggsmärtor och höftsmärtor, eller iofs inte smärtor då det inte gör ont egentligen utan mer som ihållande värk som irriterar... igår blev den värre framåt kvällen och jag fick även sammandragningar som om inte det vore tillräckligt så höll bebisen på att sparka hur mycket som helst igår. h*n håller nog på att möblera om eller nåt. idag mår jag bättre tack och lov :) grattis till er som byter vecka idag! v.23 och v24 om jag inte minns fel??? jag byter inte vecka förräns på måndag :( då blir det v. 24 för mig :D Idag är det torsdag vilket betyder helg här borta. jag sitter just nu med en övermogen avokado i håret och ansiktet hahaha. jag har blivit grymt torr ihårbotten och i ansikte så nu ska jag testa lite mer naturliga alternativ. jag vet ju att jag är lite känslig sen innan redan, hade eksem när jag var liten och ända upp till 20års åldern :S

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-04-15 10:32:23 följande:
    Tack så mkt gumman!Jo jag hoppas på sömn jag med tror att det var lite mkt o tänka på inatt allt mellan himmrl och jord!Satt och tänkte på vilka kläder jag skall ha på mig när man åker från BB? HAHAHAHAH och vad lilleman skall ha på sig ??? Kanske helvita eller gröna kläder =) nä men denna gång skall jag packa min väska i v 36 och vara förberedd!Sen på tisdag skall jag prata om KS med en läkare så förhoppningsvis får vi se hur det går?Och sen skall jag gå och spräcka oskulden på min fasa och handla kläder till min bebis i mage DET NI!no more fears
    på hemvägen från BB kommer jag ta på mig min mammakjol som jag ännu inte inhandlat hehe. för det första kommer jag/vi antagligen ha en stor binda/blöja på mig som kommer synas om jag har byxor på mig. sen är inte  byxor det första jag vill ta på mig när jag fött. sen ska man inte ha så tajt över magen heller för det brukar förlänga läktiden. så jag vet precis vad jag ska ha på mig :D
    sen beror det kanske på lite hur länge man tänker stanna på BB. jag vill stanna så lite som möjligt. om möjligt åker jag gärna hem redan efter dem obligatoriska 6 timmarna.

ha det så kul på shoppingen förresten :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10