• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Oväntad
    Medusan skrev 2010-03-29 18:52:35 följande:
    Har din BM sagt något om vad ditt ferritinvärde ligger på (står för järnförråd). Om du har ett lågt sådant värde kombinerat med lågt Hb är det jätteviktigt att du tar järntillskott. Jag tror absolut att du bör göra det oavsett och tycker att du ska ringa BM redan imorgon ang. detta. Tycker att det låter jättekonstigt att hon sagt att 104 är ok, för det är för lågt utan tvekan och det är inte alls konstigt om du känt dig ovanligt trött och svag pga. det. Dessutom är risken stor att det sjunker ytterligare om du har dåliga järndepåer också, vilket är troligt om du har så lågt Hb.
    Ok nu är det så många som sagt som min kompis så då är det nog så.. Får ringa henne (BM) i morgon och kolla..
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-29 19:08:39 följande:
    Tjo ma sista in a pregnant time, hahahaha men gumman det e inget fel på ditt mirakel =) det kommer gå jättebra Ok, ja jag tänkte ta till middan ihop med maten, kanske lite snällare för magen tänkte jag...å jag som redan e stenhård å har en hemorojd som inte e välkommen, sitter å flinarr elakt gör den med...hua.....hahahahaha åå mums, ja sj e man så ap trött så det blir potatis å fiskbullar, får laga ngt mer avancerat imon, funderar på om det kan vara så som Carohl sa, att jag e så trött pga just järnbristen....
    hehe nej hoppas jag inte... Va tusan skulle jag göra utan dej? Ingen dans på rosor att ha massa gravidhormoner i kroppen :D
  • Medusan
    Oväntad:

Ja gör så, och om hon mot förmodan säger att det är normalt igen och att du inte behöver järnskott tycker jag att du ska vända dig till någon annan. Jag tror att du skulle behöva ta minst en Niferex (100 mg)/dag, kanske mer.

Fråga även din BM om vad ditt ferritinvärde låg på? De tar detta på de flesta håll nu som rutinprov vid inskrivning.
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 19:11:39 följande:
    hehe nej hoppas jag inte... Va tusan skulle jag göra utan dej? Ingen dans på rosor att ha massa gravidhormoner i kroppen :D
    haha d-samma gumman, e såå glad över dig ska du veta.....du har gett mig många skratt =) jo du, hormonerna flödar...fick ett så gulligt sms fr Carohl innan så jag va tvungen att svälja ett par gng....hahahahah
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-03-29 19:10:05 följande:
    Ok nu är det så många som sagt som min kompis så då är det nog så.. Får ringa henne (BM) i morgon och kolla..
    jag fick idag rådet att ta en Duroferon 100 mg om dan....av min Bm..
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-29 19:17:35 följande:
    haha d-samma gumman, e såå glad över dig ska du veta.....du har gett mig många skratt =) jo du, hormonerna flödar...fick ett så gulligt sms fr Carohl innan så jag va tvungen att svälja ett par gng....hahahahah
    Haha du är för go :)
    vad gulligt :)
    har du tänkt ut nå namn till lilleman?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 19:27:59 följande:
    Haha du är för go :)vad gulligt :)har du tänkt ut nå namn till lilleman?
    haha well thanx =)
    japp han ska heta Domenique min lille prins, å pappans namn i mellan namn.
    ett cubanskt mkt vackert namn som jag älskar.
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-29 19:29:31 följande:
    haha well thanx =) japp han ska heta Domenique min lille prins, å pappans namn i mellan namn.ett cubanskt mkt vackert namn som jag älskar.
    åhh vad fint/gulligt :) kommer bli super det där :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 19:37:08 följande:
    åhh vad fint/gulligt :) kommer bli super det där :)
    hehe tack så mkt :) ja jag e mkt nöjd med det :) vad ska du ha för namn? för det va la knyzzel som skulleha silas...ja just det...vad ha ni för namn ?
  • Bubbis10

å så börjar muffen värka...men men jag klagar INTE! hahaha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10