• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-29 16:31:22 följande:
    idioter... de kläder jag har handlat än så länge har varit på tradera och begagnat men i fint skick. Köper heldre billiga kläder där, fick 2 bodys och 1 par byxor för 2kr, för att lägga pengarna på annat och kläder senare när den inte växer lika fort. Så kan jag glo och hitta precis det jag vill ha. Är inte helt lätt att hitta kläder som jag vill ha i butikerna alla gånger. Vi lär visserligen få en massa kläder från släktingar men det blir nog både nytt och begagnat, även om mina släktingar har pengar så de klarar sig och lite mer så byter man kläder och skickar runt. Tycker det är helt perfekt, så om någon av våra vänner haft bebis så byter vi med varandra. Ofta är det saker som bara använts någon enstaka gång, känns så onödigt att kasta då. Sen om man vill köpa nytt så gör det, vi prioriterar alla olika men jag vägrar få skit för att vi väljer att köpa mycket begagnat. Jag satsar hellre pengarna på en vettig vagn som vi vill ha än nya kläder så länge som det jag skaffar är i fint skick. Oavsett om jag får eller köper begagnat.
    Som sagt det där e ju väldigt olika, jag sj skulle aldrig köpa begagnade kläder till mitt barn, men gör man det så e det upp till var å en! Å ingen annan har rätt att ge skit för det, å dessutom i nallepuhmammas sits så var det ju kläder fr deras egna barn å då tycker jag det e nonsens fr omgivningen att ens yttra sig. Sen gör var å en som man sj vill.
    Tova eftersom du handlar på tradera så vill jag tipsa om att lindex har fr sin shop online där på tradera. Man går in på förstasidan å går till butik, där finns lindex. helt nya kläder fr butik med utrop på 1 kr. köpte ett par urgulliga byxor till lilleman med mumin trollet på för 40 kr :)
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-29 11:55:30 följande:
    Tjejer....Nu har vi vart med i denna tråden sen flera månader tillbax, man börjar få ett litet hum om varandras personlighet....Vissa har på vägen trillat av efter tråkiga besked..å jag känner mig som en sann extrem egoist som tänker, men tack gud att det inte är jag eller min bebis.Men jag tror att alla känner så men det e inget som ska säjas högt...Det var ngn i början som skrev, jag fick konstaterat Ma å lämnar tråden, å sen kom det några mer tråkiga besked. MEN det gäller ju faktiskt inte oss, även om man såklart reagerar å bryr sig...men mest av allt blir man rädd för sin egen skull. Vi vill ju såklart alla att just våra barn ska klara sig, å ja...då känner jag mig som en egoist.men titta på oss, så många som gjort sina Rul nu å gått såhär långt, ÅÅHH va positivt! Å det har jag bestämt mig för att suga åt mig av ist.då jag emellanåt mådde jättedåligt när man läste om andras olycka.nej, jag vill njuta av min graviditet nu, å glädjas med er andra som det gått bra för.jag blev livrädd inatt när jag vaknar av att jag har skitont, fick ju panik....men som sagt..jag ska ta upp det med min Bm idag. Å då fler av er känner igen det så ska jag fråga å ta upp det här inne sen. lillabambi, det kommer gå bra för dig imon..å våra tankar kommer vara ,med dig gumman...
    Gumman jag förstår vad du menar och jag håller med! Jag kan bli ledsna för andras skull men med risk att vara ego så fokuserar jag först och främst på min graviditet och därav lycka.

Nu ska jag fixa en massa hemma efter att ha varit ute hela dagen på en massa....
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-29 16:35:16 följande:
    Hemma från RUL och allt ser så bra ut, fick inte veta kön men jag gissar på en tjej för vi såg ingen snopp när hon kollade i de regionerna. Däremot fick vi en detaljstudie på hjärtat och man kunde tom. se klaffarna som öppnades och stängdes. Då kom det lite tårar hos mig. Så obeskrivligt fantastiskt att man kan se så detaljerat. Sambon blev jättestolt och tog med sig en bild till jobbet, han hade berättat tidigare idag om våran nyhet och ena chefen han pratade med blev glad och sa att det löser dem. Man får se till att sambon inte får några stora projekt i augusti eller att han skickas iväg ut på längre uppdrag, de har sånt både i sverige och utomlands. Det kändes superbra också eftersom man pratat om anställning efter juni men att de inte sagt något än. Men den kommentaren visar att de tycker sambon gör ett bra jobb. Så nu håller vi tummarna för att han blir fast anställd.
    ÅÅHH grattis Tova, där ser du =) hihi va roligt att allt såg bra ut {#lang_emotions_smile} jo vi fick med se hur hjärtklaffarna arbetade å hur blodet strömmade på varsin sida av skiljeväggen....så underbart =)
  • carohl
    t0va skrev 2010-03-29 16:35:16 följande:
    Hemma från RUL och allt ser så bra ut, fick inte veta kön men jag gissar på en tjej för vi såg ingen snopp när hon kollade i de regionerna. Däremot fick vi en detaljstudie på hjärtat och man kunde tom. se klaffarna som öppnades och stängdes. Då kom det lite tårar hos mig. Så obeskrivligt fantastiskt att man kan se så detaljerat. Sambon blev jättestolt och tog med sig en bild till jobbet, han hade berättat tidigare idag om våran nyhet och ena chefen han pratade med blev glad och sa att det löser dem. Man får se till att sambon inte får några stora projekt i augusti eller att han skickas iväg ut på längre uppdrag, de har sånt både i sverige och utomlands. Det kändes superbra också eftersom man pratat om anställning efter juni men att de inte sagt något än. Men den kommentaren visar att de tycker sambon gör ett bra jobb. Så nu håller vi tummarna för att han blir fast anställd.
    Garttis till lyckat rul! Underbart att få se sin lill*.

Jag kritiserar inte andra för att de köper begnat till sina barn men det är upp till var och en. Jag väljer att inte göra det.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Lysmasken
    SweetLilly skrev 2010-03-29 14:01:54 följande:
    hej igen!Nu har jag vart och lämnat mitt kisseprov sen var jag och handlade och så sprang jag in på Lindex och köpte en tröja jag sneglat på förut, och den fanns kvar! Den var till lilla pyret.. Men jag är superdålig på storlekar, jag vet INGET om barnstorlekar! Kan en 6månaders ha 74?Såg att ni snackar navlar också, min har bara blivit "utsträckt  så "hålet har blivit större haha" men ingen utbuktning.Sen huvudvärk, ja jag har också dryg värk som är ihållande ibland. men då får min man massera tinningar och nacke så släpper det
    Nja inte riktigt menar då strl på plagget
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-29 16:37:28 följande:
    Gumman jag förstår vad du menar och jag håller med! Jag kan bli ledsna för andras skull men med risk att vara ego så fokuserar jag först och främst på min graviditet och därav lycka.Nu ska jag fixa en massa hemma efter att ha varit ute hela dagen på en massa....
    hey gumman, kom just hem å skulle messa dig men jag va tvungen att äta ngt då jag skakade på hemvägen...har nu klämt i mig 1 fralla,1 stor tallrik med fil å skivad banan, samt en burgare fr mc....å ska snart förbereda middan...om vi orkar nu..hahaha

jag visste att du skulle förstå vad jag menade gumman, tack min latinska ros {#lang_emotions_flower}
    vad det gäller kläder till liten så skulle inte jag heller köpa begagnat, men som sagt upp till var å en. kraam
  • Lysmasken

På torsdag så fyller minstingen hela 2 år. Måste bli klar i vardagsrummet sen vi möblerade om å målade.

Har köpt gardinstänger men dom är inte ens uppsatta & har inga gardiner. Får väl se om jag hinner ta en tur till ge-kås på onsdag kanske. Beroende på hur mkt pengar man har kvar efter ha betalat räkningarna. Ska göra smörgåstårta på torsdag så då får man handla indigrenser oxå.

Snart är nästan all snö borta. Vill ut å röja lite i trädgården plocka bort lite växter innan dom börjar växa.
    Ska även börja odla tomater nu i veckan.

Halsbränna har man oxå. Bm besöket har jag den 15:e å då ska jag få höra bebisens hjärtljud för första gången. Jo, har en doppler hemma men det är inte samma sak.

• t0va
    carohl skrev 2010-03-29 16:40:29 följande:
    Garttis till lyckat rul! Underbart att få se sin lill*. Jag kritiserar inte andra för att de köper begnat till sina barn men det är upp till var och en. Jag väljer att inte göra det.
    Precis, man får ju göra som man vill. {#lang_emotions_smile} Men det finns gott om folk som verkar tycka att det viktigaste i livet är småsakerna, för bebis skiter nog fullständigt i om tröjan kostar  800kr och har ett fint märke eller om det är en tröja för 30kr på ullared, eller en som ett syskon haft.

Fast får sambon en stor lön nu när han förhoppningsvis börjar jobba så lägger vi nog lite pengar på nya saker också, just nu så har vi inte så mycket över och vill hellre lägga det på tex. en vagn.

Sweet lilly: här har du en tråd om klädstorlek www.familjeliv.se/Resliv/Forum-3-20/m51452098.html
  • t0va
    Pregga skrev 2010-03-29 16:39:35 följande:
    ÅÅHH grattis Tova, där ser du =) hihi va roligt att allt såg bra ut  jo vi fick med se hur hjärtklaffarna arbetade å hur blodet strömmade på varsin sida av skiljeväggen....så underbart =)
    Japp, visst är det helt sjukt att man kan se sånt. Jag kan verkligen inte fatta. Kände så overkligt när hon visade.

Moderkakan låg högt och inte i framkant så det är nog bebis jag har känt i flera veckor. Idag har det varit fullt liv där inne, den gillade nog inte att bli tryckt på.
  • SweetLilly
    Lysmasken skrev 2010-03-29 16:41:56 följande:
    Nja inte riktigt menar då strl på plagget
    hur menar du? För stort eller för litet..?
    Lilla pyret väntas 100806
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10