• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Nallepuhmamma
    Malten skrev 2010-03-30 09:04:11 följande:
    Godmorgon tjejer! Inatt sov jag gott utan massa sd, skönt! Vi har inte heller börjat handla än, men jag är väldigt sugen på att sätta igång. Hittar massa skoj på blocket. mannen tycker däremot vi kan vänta. vi ska också få endel som min mans brorsbarn växt ur. 
    Min man är lika dan och säjer alltid vi kan vänta lite med inköp till lill*n.
    Jag spanar ofta på Tradera samt blocket

Jaha då har man på ett par dagar gått nr 1,1 kg hmm...

Tänkte ta en långrunda idag med lillgrabben sen i eftermiddag i det underbara härliga vårvädret
    Så jäkla mysigt väder och dessutom ser man massa underbara blommor som kommit upp ur marken

Ser så fram emot att få plocka fram grillen sen längre fram och abra sitta ute och käka gott och spana på omgivningarna då hmm ja då ängarna,hagarna haha men kanske en o annan granne från fjärran som går förbi med sina jyckar
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-30 09:18:16 följande:
    Jag tror jag kände trollet på magen för första gången igår. Den levde rövare och for runt. Mer på ena sidan. Då la jag handen på megn och poff, en riktig spark rakt på handen. Haha.
    hehe jo ja börja känna i helgen och i går när ja lägger mig ner så börjar den ;)de är så mysigt!
  • den kära leken

Det låter som ni bor hemma hos oss :) Massor av blommor som tittar upp. Men i morse var det faktiskt nån minusgrad när jag for till jobbet.

Nallepuhmamma skrev 2010-03-30 09:19:18 följande:
    Min man är lika dan och säjer alltid vi kan vänta lite med inköp till lill*n. Jag spanar ofta på Tradera samt blocket Jaha då har man på ett par dagar gått nr 1,1 kg hmm... Tänkte ta en långrunda idag med lillgrabben sen i eftermiddag i det underbara härliga vårvädret Så jäkla mysigt väder och dessutom ser man massa underbara blommor som kommit upp ur marken Ser så fram emot att få plocka fram grillen sen längre fram och abra sitta ute och käka gott och spana på omgivningarna då hmm ja då ängarna,hagarna haha men kanske en o annan granne från fjärran som går förbi med sina jyckar
  • den kära leken

Jag har ju känt inne i magen i fler veckor men nu även utanpå :)

puchelina88 skrev 2010-03-30 09:21:15 följande:
    hehe jo ja börja känna i helgen och i går när ja lägger mig ner så börjar den ;)de är så mysigt!
  • den kära leken

Nån som vet hur det gick för schnappi igår?

• puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-30 09:24:27 följande:
    Nån som vet hur det gick för schnappi igår?
    hmm ne ja undrar oxå!!men ja har inte hört nått?
  • SweetLilly

Morrn morrn!

Usch i natt hade jag så ont i rygg  och ligament att jag nästan ville börja gråta där mitt i natten, men det blev bättre framåt morognen så nu fick jag sovit 3 timmar utan det värsta, det var skönt.

En underbar morogn är dte iaf, solen lyser

Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Ja visst är det underbart med solen. Ska gå en rejäl tur på lunchen med näsan mot solen.

Jobbigt med ryggont.

SweetLilly skrev 2010-03-30 10:05:55 följande:
    Morrn morrn! Usch i natt hade jag så ont i rygg  och ligament att jag nästan ville börja gråta där mitt i natten, men det blev bättre framåt morognen så nu fick jag sovit 3 timmar utan det värsta, det var skönt. En underbar morogn är dte iaf, solen lyser
  • 060810

Tack ni underbara som tänker på mig!!!!!!!!!!!! Fasen vad glad jag blir när ni gör det! Ni ska bara veta vad det betyder att ha ett sånt stöd!!

Det gick faktiskt bra igår. :) Ja missbildningen är kvar, MEN levern är på rätt plats i buken och inte i bröstkorgen som vi trodde först! Det betyder mycket för hennes chanser. Magsäcken är däremot i bröstkorgen och ligger precis under hjärtat. Den är inte lika stor som levern så det ska inte påverka lika mycket även om det självklart påverkar att den ligger där. Tar liksom plats från lungorna. Men några andra organ kunde han inte se i bröstkorgen. :)
    Jag gick faktiskt därifrån lättad och glad. Det var så skönt att få lite bra besked mitt i kaoset.
    Ska tillbaka om 3 veckor och göra ett nytt ultraljud, men då med fokus på hennes underbara hjärta. Hihi jag tror nog jag kommer få mest ul här i tråden! :p
    Är det inget fel på hjärtat vad de kan se nu, så ökar även det chanserna för henne.
    Är så stolt över min tjej som kämpar på och vi ska kämpa tillsammans. :)

Så nu är det bara att invänta första delen av fostervattensprovet (snabb testet) och sen det slutgiltiga resultatet. Vill inte ha några kromosomskador på henne!! Men läkaren trodde inte på det, för då borde han sett fler fel, men han kan inte säga säkert än förrän vi har svaren på fostervattensprovet.

• puchelina88
    SweetLilly skrev 2010-03-30 10:05:55 följande:
    Morrn morrn!Usch i natt hade jag så ont i rygg  och ligament att jag nästan ville börja gråta där mitt i natten, men det blev bättre framåt morognen så nu fick jag sovit 3 timmar utan det värsta, det var skönt.En underbar morogn är dte iaf, solen lyser
    jo skönt att solen lyser;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10