Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Catsa skrev 2010-07-24 15:49:41 följande:
    Ja, du får inte glömma och lägga upp foto ;) Tycker det är så mysigt när det kommer till allt som har med bebisar och göra :D Det enda som saknas nu är ju busfröet själv. Vill inte vänta mer nu :)

Jag har lyckats hitta ett par såna där bästa vänner också. Och dom håller man banne mig hårt i :D

Herregud vilken idiot. Fattar inte hur man tänker när man gör på det viset, och sen beter sig som han gör utöver det också :/
    Ja det är bra att du känner dig trygg, men det kan vara skönt om du slipper det. Men blir det så, så blir det ju så, inge mer att göra då. Han kommer ingenvart där iallafall..

det med "blåmärken" känner jag igen, har så på sidorna. Men jag antar som du skriver att det är ytliga blodådror. Har ju inte heller slagit i något, men det ser verkligen så ut. Haha.
    hihi klart jag lägger upp :) men det får vänta ca 1 vecka till...jo det e sant, nu saknas bara lilleman...min älskade prins :)

japp, såå funkar vissa.....pers...jag vet att det kommer sluta med rättegång osv, men som sagt det e inget som oroar mig då jag har för mkt att komma med. Vill han dra igång ngt så-varsegod :) fine by me.
    ja det e på exakt samma ställe på varsin sida av magen, å visst tog magen i ena sidan på dörrhandtaget igår men inte på andra å det ser ju likadant ut å så hårt tog det inte att det skulle bli blåmärke.
    men som sagt, tror det e ytliga blodkärl.
    börjar ju se ut som ett spindelnät runtom hela magen, haha
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-24 17:10:53 följande:
    Det e  nog d !
    Att man var inställd på augusti barn men fick juli barn men det gör inget .

Asså Jag fattar din ilska gentemot detta!
    Du har gått igenom mycket så mot slutskedet borde väll han FATTA ?? ghaaaaa KARLAR!
    jo men han e ingen karl, då hade han inte betett sig såhär.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 20:29:54 följande:
    hej hej tjejen!
    jorå en bra kväll och haft en underbar dag.
    Har ätit grillat idag, jag som annars inte äter kött (bara kyckling och fisk och typ köttfärs) fick idag i mig 4 bitar oxfile!!!
    helt sjukt mycket jämfört med hur mycket jag brukar äta... normalt hade jag typ ätit en bit.
    men det var så gott och kroppen bara skrek: MEEEEEEEEEEEER!
    hahaha prinsessan i magen gillar visst kött ;)

nu är man helt mätt, fortfarande haha, vi åt vid 2 tiden i eftermiddags!
    tacos, mmmmm gottigt :D det har jag inte ätit på ett tag, kanske ska fixa till lite sånt nästa vecka, hm.....

ja, jag längtar också tills vår lilla flicka kommer ut! fast jag längtar inte tills förlossningen hahaha
    hoppas vi ALLA slipper gå över tiden, det är så himlans drygt.

ha en skön kväll du med och njut av tacosen och myset =)
    Heej :)
    här e en till som inte äter kött nu, hua..som du säjer, fisk,kyckling å köttfärs-inget annat.
    kom just hem fr affären å har handlat en massa å har nu lite ont i magen, kan det bero på att jag haft en jäkla massa sd ida?
    sen när jag står i kön så bubblar det på ena sidan av magen??
    å jag har INTE burit tungt...eller alls faktiskt.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 20:43:19 följande:
    Heeej gumman!
    Hur är det idag?

kan ju bero på att livmodern är lite trött om du haft SD, fast bubblet är nog från tarmarna.... eller så var det lillprinsen som kissade :P , tror inte att man känner det, men man vet ju aldrig hahaha

har du inte burit något så behöver du ju inte oroa dig för att du ansträngt dig iallafall :)
    kram
    denna dagen har varit jobbig om jag ska vara ärlig...har ju sjuka Pms, haha blir tjurig som attan för allt!
    jo asså jag e öm över magen men jag har åxå haft lite mkt sd ida...pga upprörda känslor!

jo jag misstänkte väl att bubblet var fr mina egna tarmar..haha tror inte heller att man känner det, haha hade ju vart ngt...nej jag har inte burit ngt men blir orolig över denna "ömma" mage nu....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 21:00:45 följande:
    jobbigt! lite orättvist att behöva lida av typ pms under graviditeten ;)
    får väl hoppas på att morgondagen blir bättre och att du får riktigt god sömn inatt.

tror inte du behöver oroa dig om magen, som du säger har du ju haft mkt sd idag.. men du vet ju själv bäst hur öm du är.. jag är en förespråkare av att lita på sin egen instinkt så ring FL om du känner för det.

nu ska jag lägga mig ner en stund och vila, jag har också haft massa SD idag och 2 bitar av slemmisen har kommit bara idag..... intressant =)

tittar nog in snart igen, brukar inte kunna hålla mig borta hahaha
    kramen
    jo men jag tror det beror på lite stress pga det som hänt med ambulansfärd, sd,värkar osv...därav pms,en tror jag. jo jag hoppas jag får sova inatt med å imon e en ny dag.
    e du inte öm efter alla sd?
    intressant med slemmis..hahahaha jo man har ju svårt å hålla sig borta..haha kraam
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 21:33:24 följande:
    nä jag blir inte öm av SD...... det är ju bara sammandragningar, hade det däremot varit  förvärkar som kommer och går kanske jag blivit öm... ingen aning det är ju lite individuellt också och beror nog på hur starka sammandragningar man har, tror jag
    men det kanske e förvärkar....då?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 21:47:13 följande:
    dina menar du? ja det kan det vara. förvärkar brukar ju göra ont.
    sammandragningar är ju bara livmodern som tränar lite och gör inte ont...
    det är iallafall så jag fått lära mig skillnaden

fast i och för sig så blir jag inte öm av förvärkar heller :S

men som sagt så har ju inte alla lika starka sammandragningar och förvärkar men dem kan ge samma resultat.
    du kanske har mycket starkare SD och /eller förvärkar än mig
    jo jag undrar ju vad som häner, jag e alldeles öm..som mensvärk...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 22:16:47 följande:
    jag tycker det låter som om att det är tappen som mognar och kanske tom har öppnat sig lite till
    jag läste ju du fått fler blodblandade flytningar igår eller var det idag kanske....

Förlåt mina korta svar innan men jag satt i tel samtidigt som jag ville svara dig...min bästa väninna sen 10 år berättade att hon träffat en kille .....en cuban! jag blev helt ställd då det inte finns så många av just dom i sverige, å än mindre i göteborg....å han hade en massa likheter i sättet som mitt x...blev lite ställd...så jag försvann lite hör gumman, blev lite frånvarande. jo det e som en moöande värk, kanske e förvärk då?

jo jag har blod blandade flytningar om vartannat...igår, idag osv..kram

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 22:35:29 följande:
    det är lugnt gumman =)
    vad trevligt för henne att hon träffat en kille :)
    tror nog inte det är ditt x, antar att det är det du funderar på?
    förstår dock att du blev ställd.. men din bästa väninna sen 10 år vet väl vem ditt x är och skulle väl aldrig börja dejta honom????

om "sammandragningen" känns som molande mensvärk och sen går över för att kanske komma tillbaks igen eller bara komma nån enstaka gång, så är det säkerligen en förvärk.
    som sagt, jag tror det är din tapp som mognar och förkortas, och kanske håller på att öppnas lite mer....
    kram tillbaks
    jo det var min första tanke då mitt x har så mkt gemensamt med den hon tydligen träffat...så tanken slog mig, vi har vart de bästa vänner i 10 år så jag har svårt å tro det om henne, men han sa en gng för längesen-den dagen då jag vill såra dig, så går jag på dina vänner å försöker med dom.
    asså jag vet inte, blev så himla ställd då hon var på dejt med enna killen igår, å mitt x var ju ute å tog en öl som du minns....klart hon vet vem han är, mkt väl åxå....

ok, för denna värken om man kan kalla den så sitter i som mensvärk..å jag har haft mkt sd innan idag...kraam
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-24 22:50:29 följande:
    jag tror och hoppas verkligen att ni är så pass bra vänner efter så lång tid att hon aldrig skulle gå med på att dejta ditt x..
    jag tror ju nog att dina vänner står på din sida och inte går på hans manipulationer
    att hon var på dejt igår och att ditt x var ute och tog en öl igår är säkert bara ett sammanträffande.

ang "mensvärken" ring till förlossningen om den blir värre eller inte går över. sist jag hade nåt liknande, visserligen flera veckor sen nu, men då hade jag som en ihållande värk i ca 3 timmar. jag ringde inte förlossningen men min barnmorska har sagt i efterhand att jag skulle EGENTLIGEN ha ringt till förlossningen då, istället för att gå och lägga mig som jag gjorde :) men som sagt så gick ju mitt över senare, men det hade varit intressant att få veta vad det var för slags ihållande värk och vad den berodde på.

nu ska jag gå och lägga mig, jag hoppas du också kan göra det så din kropp kan få lite vila.

kram på dig gumman och som jag sa, ring förlossningen om det blir värre eller om det inte går över.
    {#emotions_dlg.flower}
    Jo jag har mkt svårt å se att dom 2 skulle kunna få ihop det då hon e ett värre rivjärn än mig, å han hatar ju att jag har skinn på näsan. haha men men, jag får inte hoppas på det iallafall...henne skulle jag sakna.
    kanske var ett sammanträffande bara ..inte en aning.

ringde till förlossniingen som sa att det kunde vara dags, att jag skulle avvakt...har haft kraftiga sd hela dagen å nu molande värk...hon sa att det kunde vara livmodern som e lätt retlig.m men att jag fick ringa igen om det var ngt...
    sov så gott vännen å tack för dina lugnande ord...kraaam{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10