Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

men jisses vilken värk jag har då....ajaj AJ!!!!! ska lägga mig snart å se om det ger sig..

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-25 09:43:24 följande:
    Hur går det?
    Har molande värk idag. men ska svepa i mig lite hallonbladste igen.

Kalaset igår det är en historia i sig...Orkar inte med det just nu. Men man kan säga att förbannad det var jag....

Nu ska vi mysa med lite frukost. Det regnar och det är tråkigt väder som man hoppas att det försvinner. Vi skulle plocka hallon med barnen.
    Funkar detta med hallonblads te eller e det ännu en myt?
     Min värk har gått över tack å lov, men det var en sjukt stressig dag igår....var säkert mkt pga det.
    frukost låter som en ide...magen kurrar här ju...
    Perssonlund skrev 2010-07-25 09:47:49 följande:
    Hallå tjejer!! Läste lite om exet och bästa vännen. Hoppas verkligen att din vän förstår att man inte bara kan dejta sina vänners ex, man får kanske prata om det isåfall. Men jag tror också på ett sammanträffande.

Gav värken med sig?

Elinnnnn hur går det för dig och bebis? Är den ute?
    hej å välkommen till vår tråd får jag säja först, tror jag missat det :)
    ja asså vad det gäller min bästa väninna sen 10 år å mitt x som även ska bli pappa till min son så hoppas jag ju inte att dom e så sjukt falska...men då förtjänar dom dock varandra. Men jag skulle mista min bästa vän.
    jag hoppas ju att det var ett sammanträffande, men saken e denna att när hon beskrev honom så kunde det lika gärna vara mitt x, å sen finns det så ytterst få cubaner i sverige överhuvudtaget å spiciellt i gbg.
    värken har gett med sig....tack å lov, han får allt vänta lite, haha
    elinnnnn skrev 2010-07-25 10:21:28 följande:
    ojdå, hoppas det lugnade ner sig under natten och att du fick sova gott. kram
    Perssonlund skrev 2010-07-25 09:47:49 följande:
    Hallå tjejer!! Läste lite om exet och bästa vännen. Hoppas verkligen att din vän förstår att man inte bara kan dejta sina vänners ex, man får kanske prata om det isåfall. Men jag tror också på ett sammanträffande.

Gav värken med sig?

Elinnnnn hur går det för dig och bebis? Är den ute?
    Jotack, den har gett med sig....å jag har sovit ok...nu änteligen så kommer din make imon gumman, såå härligt :) å sen blir det bebis imon natt, hahahha
  • Bubbis10

Ang mitt x så skiter jag i om han träffar ngn annan, det gör jag....MEN att det skulle vara min bästa väninna, den skulle ju kännas..men mest för att hon sviker vår vänskap efter alla år. Ska ta å prata med henne, just nu så jobbar hon...men jag ska ta upp det.
    har mkt svårt å tänka mig att hon skulle titta åt hans håll då hon alltid sagt att han e ful å dum i huvudet. osv...

ja det finns ju bara 1 sätt å ta reda på det, jag ska gå över dit sen ikv, hon bor nära å fråga henne rakt ut!

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 13:19:22 följande:
    jag frågade min BM om det stämmer att hallonbladste stärker livmodern, förkortar läkningstiden efteråt och ifall det har en positiv verkan om man ska amma. och hon sa att det stämde. dock frågade jag inte om den kan sätta igång det hela tidigare, för jag tror som sagt att bebisen kommer när h*n är redo oavsett =)

hahaha bebis imorrn natt??? mmm frågan är om vi orkar det :P hon får gärna komma nästa vecka. maken tycker hon ska komma på torsdag hahaha

vad skönt att du sovit gott... kram
    Ok, haha jag trodde det var en myt som med så mkt annat..men där ser man, kul å lära sig ngt nytt..asså efter denna graviditet så kommer jag kunna vara Bm själv, haha
    jo jag har sovit helt ok, det regnar ju som attan här så det e lite svalare..kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 14:35:17 följande:
    haha, ja vi alla kommer nog känna oss som färdig utbildade barnmorskor :P:P:P men det finns alltid mer att lära :D
    jasså det regnar hos er? det har vi inte fått nåt, regn alltså. bara massa moln och blåst. kallt är det också :S svalt hade jag uppskattat men inte kyla på detta viset! hehe
    kram

haha ja så påläst som man e nu, haha men lite orolig e jag, tycker han e väldigt lugn ida...hm.....japp här regnar det, å e åxå kyligt. vilket på ett sätt e skönt, lite lättare å sova då..

kram

• Bubbis10

å här inne var det tvär dött ja....själv springer man mellan datan å tvättstugan nu..hade ingen lust men skönt när det e klart, kände min lille nyss..men tycker han e ovanligt lugn..hm..kanske trött....

• Bubbis10

tjejer

detta med förvärkar, kan man ha det i veckor innan eller börjar det strax innan Bf?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 16:52:18 följande:
    aha okej, jo men det gör skillnad faktiskt även om det bara är ett par dagar =)nä jag undrar just hur många av oss härinne som kommer föda på BF :D
    Pregga skrev 2010-07-25 16:44:58 följande:
    tjejer

detta med förvärkar, kan man ha det i veckor innan eller börjar det strax innan Bf?
    hej tjejen! jo förvärkar kan man ha en längre tid innan förlossningen startar...
    hej bruttan :)

ok, suck då...haha där sjunk hoppet lite om att få om en vecka, hahahahah
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 16:56:19 följande:
    Förvärkar kan man ha långt innan förlossningen startar tyvärr så det ä'r ingen garanti på att det skall starta snart

Som omföderska kan man känna av det tidigare också
    hm, med lillan så hade jag INGA förvärkar alls...haha hör å häpna, jag hade sd-men ingen molande värk som nu. vattnet gick å sen kom värkarna...vete tusan vad jag ska tro nu....tänkte han skulle komma om en vecka ju, hahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 17:05:40 följande:
    hehe, ledsen att jag sjunker ditt hopp :P:P:P
    jag har haft molande värk hela dagen idag och det har tryckts på rejält nedåt alltså.

snart får det gå igång :D
    haha lungt, men jag skulle just skriva det med att jag e alldeles Öm i ljumskarna med??
    hade ju molande värk igår å nu idag me....
    pratade som snabbast med min bästa väninna nu...ska bort till henne om en liten stund å fråga henne ang dejten, OM det är mitt x hon träffar...får lägga fram det lite snyggt så hon inte tar illa upp OM det skulle vara heeelt fel.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10