Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Elinnnn

tusen tack för allt, du anar inte hur mkt ditt stöd har betytt å betyder Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    kraam

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:12:45 följande:
    ja det var ju efter rekommendationer efter förlossningen ;) fast det var mitt andra barn... med barn nummer 1 trodde jag att hela jag skulle gå i sönder... som sagt jag stannade hemma så länge jag kunde, hela natten hade jag ont, sen när jag kom in var jag bara öppen ett par centimetrar :S

skööööööööönt att det gick bra med väninnan. det sa jag ju ;) jag tycker inte riktiga vänner tar varandras ex
    och det är ju så sant som din väninna säger. kram tillbaks, skönt med lugn och harmoni, det kan du behöva mycket av =)
    Pregga skrev 2010-07-25 20:02:39 följande:
    Elinnnn

tusen tack för allt, du anar inte hur mkt ditt stöd har betytt å betyder Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    kraam
    men gumman då, hihi. det är ju därför vi är härinne =) för att få och ge råd till varandra, få stöd och ge stöd till varandra. ditt stöd har betytt och betyder mycket för mig med.
    massa kramar tillbaka {#emotions_dlg.flower}
    jo jag tror åxå att barn nr 1 blir som en chock, man vet att det kommer göra ont såklart, haha bara inte hur...kanske lika bra annars så blir det väl inga ungar, hahaha
    jo det känns himla skönt å hon svarade på ett sådant sätt att jag e helt 110% säker med.  asså bland mina vänner så har vi ju det som en oskriven regel, att inte ens titta åt en väns x. den finns inte, å vi har vart bästa vänner i 10 år. Hon blev bestört när jag frågade....men uppskattade att jag frågade ist för att gå å tro om henne.
    Sen tycker hon att han e ful å totalt rubbad, haha asså jag tycker ju inte han e ful, för mig är ju han den vackraste på DET sättet. sen att han beter sig som en finnig tonåring e ju ngt annat.
    jo lugn å harmoni behöver jag nu asså...
    läste att du mått illa å har haft tryck i ljumskarna, sååå känner exakt jag med...som du säjer, lite febrig fast man inte är det...skumt...
    hihi men det har betytt mkt å gör, jag har ju varit väldigt orolig sen jag åkte in förra veckan..massor me kramar å kärlek till dig goa elinnnn
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:16:29 följande:
    Pregga: skönt att du sluppit blodblandat idag =)
    jo det känns jätte skönt, det där med slemmis...tror min åxå går i omgångar, för det blir ibland lite glatt på pappret som vid ägglossning :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:25:09 följande:
    verkar vara en bra väninna du funnit.. inte konstigt ni varit vänner i 10 år =)
    jag har också en som är världens bästa, hon är som en syster, vi har varit bästa vänner i 14 år nu =) jag ska till henne imorrn eftermiddag hihihi, så har jag annat att tänka på tills jag ska hämta maken hahahaha

jo utseende och beteende går ju oftast inte hand i hand ;)

jätteskumt, men mitt har lugnat sig lite... känner mig dock fortfarande stressad inombords, molvärk och tryck nedåt... men mår iallafall inte illa längre.
    tack gumman, skickar tusenfaldt tillbaks =)
    Jo hon e bäst, därav att förlusten hade varit förödande. Vi har hållt ihop i alla lägen å min dotter kallar ju henne för moster. dom e man ju rädd om asså...
    haha nej, jag tycker mitt x ser bra ut, men inte en enda av mina väninnor gör det...hm...jaja smaken e som baken. haha
    '
    ang kycklingen vet du det? jag lagade till den lite innan jag drog men den var inte klar fast jag tog ut den då jag skulle gå å satte in den igen nu att stekas klart, det går väl?

Jo mitt e ju med lugnare, men det känns i ljumskarna..
    hihi go du e sockerduvan :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:27:16 följande:
    är det säkert =)

herregud tjejer, snart är vi ju i måååååååååååål!!!!
    dag för dag är en dag mindre som gravid och en dag närmare att få våra bebisar i famnen =)
    haha jaa helt sjukt ju, asså först så kämpar man som ett as för att bli gravid...eller ja vi då, tog oss 2,5 år...sen nu så längtar man tills man får hålla den lille :) men jag älskar att vara gravid så ingen panik...än :) haha
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:32:00 följande:
    har tyvärr ingen aning angående kycklingen :S

nu ska jag gå och äta lite iallafall så jag kan dricka min goa järntablett innan jag går och lägger mig... måste ju vänta 2 timmar efter måltid för att ta den... så himlans drygt!
    ringde en väninna å frågade, å hon sa att det skulle inte vara ngt problem, 2 timmar? varför det?
    kraam
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 21:00:49 följande:
    haha ja och jag vet att jag kommer sakna gravidmagen när hon väl är ute... jaja aldrig är man nöjd ;);)

jo 2 timmar efter måltid och 2 timmar före måltid... det är då man upptar järnet som bäst... ja alltså dessa järntabletterna, det är en sorts brustablett, har nyss bytat ju. tror den heter fexim eller nåt sånt... orkar inte gå ut i köket och kolla efter hahah, så seg
    haha ja aså jag tycker det e mys å vagga fram som en pigvin, haha
    ok, då e jag med...för mina tar jag ihop med apelsinjuice med järn å folsyra innan jag lägger mig :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 21:09:44 följande:
    hahaha ja det där vaggandes som en pingvin... ska bli dökul att se maken imorrn hur han reagerar på min "nya stil" hahaha det är ju stor skillnad på hur jag ser ut nu och hur jag såg ut för 2½ månad sen hahhaa

ja dessa brustabletter innehåller vitamin c också för lättare upptag :D
    haha jisses, ja han får la sig en chock, *asg* skulle vart kul å se hans ögon..hahaha
    det häner ju MKT på så lång tid med...
    ok, men det e ju bra att dom innehåller det med...jag har sörplat lite citronvatten samt juice för att undvika uvi...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 21:17:59 följande:
    ja det är bra för att undvika det :) ät citronerna om du kan, jättebra för det :D
    och GOTT! jag älskar citroner... fast kanske inte alla som kan äta dem sådär som man äter typ apelsiner?
    haha jag älskar åxå citron å käkar dom gärna som frukt, det var kju dessutom min stora nojja när jag väntade lillan :) jo det e gött å slippa det asså...
    Malinski79 skrev 2010-07-25 21:18:16 följande:
    Go kväll mina damer!!!!

Hoppas allt är bra med Knyzzel + bebis, trots att hon inte varit inne här än....

Pregga: SKÖNT att du frågade din vän och att det INTE va så som du "misstänkte"...

elinnn: Du längtar väl inget alls tills imorrn kväll nu va?!?!?

Här har jag varit såååå trött idag,men det kan ju ha att göra med vädret oxå Men har iaf rensat ur 3 stora IKEA kassar med kläder som jag fått till Ella, men MEST skit!!!

Sen har jag lagt ut min gamla barnvagn på blocket, å nyss ringde det en Japan som inte kunde ett ord engelska och va intresserad..Kan tillägga att min engelska inte är vad den borde Men han verkade jätte intresserad iaf så han ska komma med buss imorrn och titta på den och det vore ju sååå skönt att få den såld direkt med tanke på hur länge vissa vagnar ligger ute...

Som ni säkert förstår då så köpte jag vagnen igår Den va jätte fin, emmaljunga är ju dock ganska stora och otympliga,men jag vill ha en rejäl vagn!!! Ska ta kort och lägga upp imorrn!
    godkväll stumpan :)

jo jag känner mig mkt lättad...en sten släppte fr bröstet då jag älskar henne...
    vad det gäller att vaar trött, här e en till..jag e helt slut asså..men det beror nog som sagt på vädret med, sen att vi e långt gågna nu.
    jaaa vi vill se bild på vagnen, haha jag gillar åxå de lite större, känns mer stabila tycker jag. Hoppas du får sålt den andra nu så snart som möjligt då..haha jag kan lite japanska faktiskt, hihi pga träningen :)
    tetta skrev 2010-07-25 21:22:40 följande:
    Idag har varit en mkt seg dag. Regnat och blåst så man har inte orkat att göra ngt.
    Haft molvärkar av och till. Öm i magen..Undrar om det är på G man vet ju inte.

Trött så in i norden. Kan somna på stående fot. Halsbränna av dess like,,,,,
    Ska snart krypa ner i bingen och dra täcket över mig...

Hoppas att allt är bra med dig Pregga!!

knyzzel var är du? vi vill se underverket!!
    Jo jag tror vi alla e sega ida asså...hua....e åxå lite öm över magen, men tror det e de sk förvärkarnas arbete som gör det. allt e bra med mig, tack vännen som frågar {#emotions_dlg.flower}

har kännt en inre stress de sista dagarna bara...vette tusan vad det e ....
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-25 21:31:15 följande:
    Va mångas slempropp det är som börjat släppa "redan", spännande När jag väntade dottern så gick den i två delar dagarna efter varandra å dagen efter så va dottern ute!

Klart det kan va på G men det kan ju mola på rätt länge innan det är dags tyvärr...
    haha aså jag var ju inte säker alls, men ringde upp till fl för att fråga å då sa dom att det lät exakt som slemmis. Med dottern så kom den efter vattenavgång rakt ner o toan:)
    tetta skrev 2010-07-25 21:38:24 följande:
    Med den stora så gick slemmisen på morgon och på natten kom hon ut. Den andra tjejen kommer jag inte ihåg. De gjorde hinnsvepning på mig dagen innan igångsättningen..

Kan ju knappt böja mej för molande så vi får se......
    Pregga skrev 2010-07-25 21:33:42 följande:
    haha jag älskar åxå citron å käkar dom gärna som frukt, det var kju dessutom min stora nojja när jag väntade lillan :) jo det e gött å slippa det asså...
    godkväll stumpan :)

jo jag känner mig mkt lättad...en sten släppte fr bröstet då jag älskar henne...
    vad det gäller att vaar trött, här e en till..jag e helt slut asså..men det beror nog som sagt på vädret med, sen att vi e långt gågna nu.
    jaaa vi vill se bild på vagnen, haha jag gillar åxå de lite större, känns mer stabila tycker jag. Hoppas du får sålt den andra nu så snart som möjligt då..haha jag kan lite japanska faktiskt, hihi pga träningen :)

Jo jag tror vi alla e sega ida asså...hua....e åxå lite öm över magen, men tror det e de sk förvärkarnas arbete som gör det. allt e bra med mig, tack vännen som frågar {#emotions_dlg.flower}

har kännt en inre stress de sista dagarna bara...vette tusan vad det e ....
    Måste ju kolla! du är ett bra bollplank!!!
    Inre stress känner jag igen. Kalasandet tog på mina krafter.
    haha ok, ler....ni e för goa här inne asså.... jo asså denna inre stress byggde ett bo i mig förra helgen...när jag var tvungen att läggas in...å den har stannat. det kom så oväntat å chock artat.., men fy va jobbigt å ha sådan värk asså....det e ju lite tidigt för oss 2, men allt kan ju hända :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 21:40:54 följande:
    hihihi vad spännande :) sen är ju frågan om slemproppen återskapas eller inte... för det gör den ju om det inte är dags än :S

jag läste nånstans att slemproppen börjar gå av när det händer grejer med tappen =) låter lovande
    jaså? menar du att den mognar då?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10