Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-08-01 13:35:02 följande:
    www.minimundus.se/body_ovr/erbjudanden.htm

Det fanns med Ull med!.
    Ska ta paketet med bh. olivolja och ullinlägg samt flanell för 79 kr för 3 par...
    Oj, det var inte dyrt ju :) ska kika...har ju köpt en liten låda med engångs...men det kanske kan vara praktiakt å ha ett par sådana med :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-01 13:42:55 följande:
    Sist när jag hade engångs så fick jag inflammation i mjölkgångarna och de sa att jag reagerade på dessa.
    Ont som f*n   gjorde det...
    Speciellt när de skulle ta en bomullspinne eller vad det var och stoppa in det i mjölkgången. Det var enda gången min man tittade bort. För ont gjorde det.

Sen använde jag ull eller flanell och det vart jätte bra.

Nu är det ju en person som lånade detta och tror du att jag fått tillbaka det????????

Så nu sa vi att jag beställer amningspaketet och inläggen för 79:-
    Oj, shit...ja jag fick ju använda mig av fetvadd för att värma då jag fick mjölkstockning å hög feber, men det låter ju helt hemskt! Uch...va ont, DET har jag aldrig hört förut..
    hahaha kan det vara just DEN pers som du inboxade mig om?! Suck asså....
    Malinski79 skrev 2010-08-01 13:44:06 följande:
    Här har vi 12:e, 19:e och 21:a som datum än sålänge Ska nog slänga ut en vadslagning på facebook oxå
    puchelina88 skrev 2010-08-01 13:09:41 följande:
    hmm någon mera som har fått munsår så här sent i gravidetiten?
    jag fick ju det i början men nu har dom kommit igen!
    Har inte heller nå munsår, men den senaste veckan så har det pluppat upp finnar i ansiktet och det har jag inte haft sen precis i början!
    haha DÄR sa du ngt, skulle kanske slänga ut det på fejjan ju...hm....jag har varken finnar eller munsår, men har fått en liten rodnad nedtill på ena sidan som igår va lite svullen, tror det e en hårsäcks inflammation...men det börjar ge med sig ser det ut som..
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-01 13:53:39 följande:
    Jag valde en vit bh för det kan man ju ha till allt.
    De är inte så dyra. Hade jag orka så skulle jag åka dit. Det tar en ca 40 min dit.
    Det är så mysigt i den butiken.
    Salvan har jag hemma till brösten. Haft det på munsår och allt!
    oj, ok...jag har ju aldrig haft problem med såriga bröstvårtor då jag hade amningsnapp pga plana nipples :) hahaha men nu ska det gå utan. men har hört att det bästa är bröstmjölk....
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-01 14:06:55 följande:
    Just Den personen.

Min man kallar det mastit för det får kossorna.hahaha
    Han jämför det som det.
    Man får inflammation i mjölgångarna. Och hög feber. Gör ont som f*n vid amningen. Gjorde ont i ryggen...
    När jag ammade så slog jag benen i soffbordet för att lindra smärtan. Snygga blåmärken hade jag. :)
    Fick ju sår och sånt men de gjorde inte ont.  När jag väl fick pc efter ett långt kämpade så gjorde det inte ont och såren läkte.

Såg att de hade ett bredare inlägg som täcker hela bröstet som hjälper vid mjölkstockning.
    Får nog beställa ett sånt sen. Eller så blir det en roadtripp till Tidaholm!!
    haha asså jag hade ju blivit förbannad!! så nonchalant asså...helt utan respekt.
    men fy, det låter ju rent fruktansvärt.
    haha kul å shoppa inför nedkomst, hihi nu ska jag iväg strax på midda...men vi ses senare hoppas jag :)
    kram
  • Bubbis10
    augustibarn10 skrev 2010-08-01 16:00:07 följande:
    Hej tjejer! Hoppas att allt är bra med er! Jag smyger in här och läser lite då och då så jag har lite koll på hur det går för er Pregga: Tänkte bara säga att anledningen till att du får upp en kräka kan vara sura uppstötningar.
    Ok, tack...men varför får man det?
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-01 17:16:35 följande:
    Känner det med.

Förut så hörde jag en knäpp så nu undrar man vad det kan vara??
    kan nog vara bäcken eller fogar....
  • Bubbis10

det här med vibbrationer  känner jag INTE igen alls, å har aldrig hört att man kan känna bebis kissa,dom ligger ju i vatten?!

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-01 18:42:28 följande:
    Fasen vad rädd jag är för imorgon då man ska till kk för att kolla såret där nere
    Så rädd för VAD det kan tänkas vara.
    har ju itne äns fått svar från blodprovet som togs sist.
    Och dessutom känns det inte så roligt att slänga upp muttan och sära på benen för en fritt främmande gubbe som ska vara där nere och gräva imorgon

Fy jag kommer inte kunna sova inatt.
    Inte undra på att jag har mått skit sista dagarna med panikångest
    haha ang din mage så e det nog en liten rump däruppe som puttar ut :)
    Ang imon så förstår jag att det inte känns ngt vidare, men det e bra att du kollar upp det....kanske behöver AB.
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-01 18:49:04 följande:
    Ja jo jag vet men rädd det kanske är syfilis eller något annat läskigt
    men varifrån skulle du ha fått det? kan ju bara vara din man?
    elinnnnn skrev 2010-08-01 18:49:27 följande:
    tjingeling alla tjejer!

idag har man varit i stan och gått rundor och nästan kissat på sig eftersom typ alla affärer var stängda hahaha

här är det lugnt i magen, ingen bebis på gång.
    hon håller igång mest på kvällarna och sparkar som ett helt fotbollslag ;)

imorgon är det dags för BM-besök tjohoo, spännande :)

nallepuhmamma: fin magbild =) tror också det är rumpan som sticker ut där uppe, jag har rättså ofta likadan form

ang vibrationer, har jag känt det ett par gånger bara.... fast jag har ingen aning om att det skulle vara bebisen som kissar.... rätt häftigt isåfall ;)
    Hej gumseplums :)
    haha här e lungt med, trots värkar som man trott ha varit ngt, haha MEN nu låter
    jag mig inte luras mer , hahaha

vad det gäller vibrationer så tror jag inte man kan känna bebis kiss, den ligger ju i en ballong med vatten...det e som att kissa i en pool, hahahahaa
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10