Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-08-03 18:37:02 följande:
    det är där jag me har ont fast du kanske inte har de i revbenen ?
    ok, mja asså jag vet inte, jag ringde morsan å frågade å hon sa att det säkert e Dominic som trycker på ngt med rumpen....å ja jag skulle nog säja att det e vid revbenen...svider till å typ bränns ju?! samma?
    ska ju på Tul imon, ska be dom kolla då...
    augustibarn10 skrev 2010-08-03 18:38:37 följande:
    Hej tjejer! Besöket hos bm gick inte riktigt som väntat har varit en runda på förlossningen och gjort ett ultraljud och kollat så att allt är bra med bebisen, vilket det va tack och lov. Men nu är jag på bb istället för att de vill hålla koll på mitt blodtryck vilket va uppe i 160/105 så det blir att sova här inatt.
    Oj, men va skönt att allt var bra med bebben ...å att du e kvar känns ju tryggt då har dom full koll på dig :) förstår att det inte känns så kul, men du e på rätt ställe..
    Malinski79 skrev 2010-08-03 18:49:50 följande:
    Så får jag oxå ibland....Det känns som det "bränner" precis under höger bröst,jag tror det är något som hamnar i kläm...

Jag är såå glad nu, min prinsessa har varit jätte lugn idag, men nu så är det full rulle igen
    jo men exakt, detta har jag aldrig kännt innan ju....men säkert ngt som kommer i kläm då dom e rätt så stora nu, va härligt att hon har full fräs nu, haha e liiite jobbigt när dom e för lugna.

ang lös mage som vi pratat om alla nu ett par gng, mitt håller i sig men nu har jag fått för mig att det e pga rötmånad?! Å jag som trodde benhårt att min lille skulle komma tidigare....tro inte det längre, jag kommer nog gå över-inga värkar längre,nada!
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-03 19:23:28 följande:
    ja för man har tydligen de mesta av innehållet i magen på höger sida
    jo ok...gu som jag slummrade till e eheeeelt slut..
    puchelina88 skrev 2010-08-03 19:44:27 följande:
    hmm i dag har ja inte haft någon värk alls de är ju lustigt!!
    men men de kanske kommer!
    haha mitt e med som bortblåst..hahaha
    sofie och laura skrev 2010-08-03 19:57:12 följande:
    Men pregga Gud vilket vackert inlägg fick lite knip i magen av att någon visar så
    otroligt fina känslor till någon som man inte träffat!

EELIN, KNYZZEL, CAROHL, MALTEN, NALLEPHUMAMMA, LILLABAMBI, MALINSKI
    Tänk er från första + ET OROLIGHET och snart sitt underbara knyte i famnen !

Den kärleken som jag känner för mina barn vill jag att ni ska få känna på så fort som möjligt

så ni bebisar kom ut så skall ni bli mätta på moderskärlek..

Tårar i ögonen har jag nu så vete faaan vad som skrivs hahahaha
    hahaha men hjärtat då...hihi nu e så underbara å jag vette tusan hur jag skulle ha klarat mig genom detta utan er...Skäms
    Malinski79 skrev 2010-08-03 20:33:10 följande:
    Pregga: Varför skulle du börja prata om det "brännande" under bröstet..Nu har jag oxå fått tillbaka det Det känns ungefär som halsbränna fast under bröstet Inget värst vidare skönt alls!!!lillalambi: Mysigt!!!!!! När har du bf???
    hahahahaa sorry, men jag har aldrig kännt det innan å undrade vad sjutton det var frågan om?! hahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-03 20:52:18 följande:
    pregga: det var så fint det du skrev igår/förrigår.. blir ju lite rörigt att hålla reda på dagarna , men du vet säkert vilket inlägg jag menar :) blev så rörd. jag känner precis likadant för alla tjejer härinne. så fina allihopa <3

sofie: gumman då.... jag önskar också det ;) jag vill också mysa med bebis NUUUUUUUUUUUU! maken min har sagt att det blir på torsdag, jag har drömt om att jag kommer föda just den 4e vilket ju är imorrn... Men nånstans i huvet så "VET" jag att jag kommer föda när jag slutar tänka på det varenda sekund. Men hur lätt är det? Iallafall så försöker jag intala mig själv om att jag "säkert kommer vara gravid resten av livet"

vi har precis varit ute på en promenix i 30 minuter. skönt var det, lite kyligt men skönt att vagga fram genom skogen haha. lillan trycker på som vanligt men inget mer... igår höll hon igång 1½timme så att jag inte kunde sova, sen när jag gick upp på toaletten så kom det en bit till av slemmisen... jag måste ha världens största slemmis alltså, det tar aldrig slut hahaha (jo jag vet att den kan återbildas vilket min säkert gör, men iallafall ;)
    Så lite gumman...jag tänkte bara att näe, jag låter fingrarna skriva ner exakt vad jag känner i hjärtat utan stopp å utan att tänka efter bara känna...å så blev det Glad tänker likadant, äh jag kan lika gärna lägga ner föda tankar för jag kommer säkert gå över tiden å bli igångsatt ist om flera veckor...suck...känns lite sisådär..

jag tycker det e helmys att vara gravid asså...men jag vill inte gå över...helst..Får för mig att min slemmis går lite emellanåt med....men jag vet inte längre, inga värkar eller sd iallafall....
    Men nu ska jag på Tul imon, hihi kl 09.00 så det blir att gå upp tidigt, ska bli spännande...får dom pga oro ...men nu blir det sista innan han kommer...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-03 21:01:14 följande:

pregga: angående att din prins inte fixerat sig, som sagt så är det så för omföderskor att bebisarna fixerar sig sent kanske tom bara ett par timmar innan förlossning. jag har gått 39 veckor nu + några dagar och min lilla har precis gått från rörlig till ruckbart. så det betyder absolut ingenting ang NÄR bebis bestämmer sig för att titta ut....
    Jo jag vet gumman, men jag känner mig lite pressad äver det-TÄNK OM, vattnet går om man e ute ngn stans...jaa då ska man lägga sig rakt ner på marken å ringa 112, den ....haha vill jag helst inte vara med om...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-03 21:21:12 följande:
    jo det är ju så.. man tappar hoppet lite. men ut kommer dem ju. nångång... finns ju tyvärr inget att säga som hjälper en i det deppiga väntandet :S blir ju bara bättre när bebisen väl kommer ut ;)
    lycka till på TUL imorrn!

lillabambi och malinski:
    hihihi ni är för roliga, hoppas det går som ni tänkt ;)
    jo klart att ut kommer dom, men jag var såå säker på att han skulle komma ngt tidigare, inte för att det e viktigt men jag vill inte gå över heller...tack, hihi kommer nog gå bra, det e inte av medecinska skäl så det känns skönt..
    elinnnnn skrev 2010-08-03 21:23:23 följande:
    nä jag förstår vad du menar... kände likadant förut, men nu har ju lillan iallafall gått från rörlig till ruckbart... dessutom tvivlar jag på att mitt vatten kommer att gå eftersom det inte gjort det dem 3 tidigare gångerna. men det gjorde ju ditt, så jag förstår absolut din oro

hoppas han fixerar sig illa kvickt så du iallafall kan slippa oroa dig för att vattnet ska gå... eller att vattnet går när du är hos BM ;)
    jo men exakt...med lillan så gick det helt oväntat på hallgolvet hemma, såå ska det gå nu igen så hoppas jag ju på ngtv liknande så man bara kan ta tel å ringa, lägga sig ner direkt....å det hade ju underlättat å veta att han var fixerad då...

lillabambi å malinski79, hahaha som elinnnn säjer, ni e la för roliga...låter lite som att beställa en smörgås tårta, haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-03 21:37:34 följande:
    nähäpps här var det tomt...hoppas inte alla stuckit till fejjan, glöm inte att ni "lovat" att inte göra det!!!! hihihi

nu blir det lite kvälls snacks och mys sen sängen. är dötrött fastän jag inte gick upp förräns kl.11 i förmiddags :S

sov gott och dröm sött alla fina tjejer!
    haha nej nej jag e inte på fejjan iallafall,...denna tråden överger vi inte....Glad
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-08-03 22:12:20 följande:
    Hej hej
    Hoppas allt e bra med er kvällstid..
    Här e det luugnt..

Undrar vad ni andra har för er
    hej hej vännen min :)

jag e såååå nöjd med mig själv just nu aså :)

weeehoooo, Lindex har ju butik på tradera, så dom lägger ut alla kläder fr 1 kr så får man hämta det man vinner i butik sen, helt nytt såklart med lappar å allt kvar på. såå jag vann 4 st plagg för 119 kr MED frakt till butik(frakt=19 kr)
    Men så skulle jag betala nu å ser-RABATT köp 2 betala för 1, hahahaha

sååå 2 st pyamas/bodys till lilleman ord pris 80 kr st ca
    1 st klänning till dottern-ord pris ca 229 kr
    1 st harembyxa till lilleman pris?

Allt fick jag för 79 kr inkl frakt!!!!
    jag e sååååå nöjd med mitt fynd :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-03 22:15:28 följande:
    Oj ni har hunnit skríva en massa =) ... Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har tvättat,städat och lagat pannkakor idag. Den lille är som en liten studsboll i magen. Ååå alla går till BM nu, jag själv ska inte dit försen den 12:e.... Känns jobbigt att vara inställd på att gå över tiden med värkar och ont.... Men aja det är väl bara att vänja sig vid  tanken för det är så jag tror att det kommer att bli tyvärr. Har en del att fixa fortfarande så jag kikade bara in en snabbis. Men sov gott alla och lycka till med allt. Pregga- Lycka till hos BM!!
    hihi tack men jag ska inte till Bm utan till östra sjukhuset, på spec mvc..hihi

Elinnn sov så gött, kram
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-03 22:28:09 följande:
    Vaaaaaa??? Hur går detta till?? vadå Lindex har butik på tradera?? Nu vill jag veta mer,hur gör man..Tradera har jag ju använt flitigt innan,så detta vill jag veta..ÄLSKAR Lindex kläder
    haha jag veeet, jag e så lycklig :) jo asså dom har butik på tradera, om du söker bland butiker på första sidan så hittar du lindex, gå in på säljarens alla annonser så ser du alla kläder med utrop 1 kr, å detta var inte fösrat gng jag har fyndat till så sjukt bra priser, haha både dottern å jag blir lyriska. Brukar vänta tills det e en eller två min kvar sen slänger jag in ett bud :)

jag älskar åxå lindex kläder å dom har allt på tradera fr minsta stl till xxxl typ.
    man vinner dom, får ett mail med auktuionskod, reggar sig på deras sida å så trycker man på gå till kassa, där trycker man in sin vinnar kod som man får i sin mail, sen slussas man vidare till internet banken, KLART!
    inom ett par dagar så får du ett mail om att du kan hämta det i butiken. Vill du ha det hemskickat så koster det 59 kr, men jag hämtar det i butik.
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-03 22:43:05 följande:
    WOOOOW!!! Det där måste testas Hoppas det fungerar att hämta på de flesta lindex butiker då
    jaaa jag vet, budade just på en klänning till åt lillan samt ett linne :) man kan välja lite olika alternativ till var man vill hämta, men tar du den lindex dom rek så blir det bara 19 kr i frakt, å vinner du flera auktioner samtidigt så samfraktar dom för samma summa, då får du bara lägga in alla koder på samma beställning , behöver jag säja att jag e helt lyrisk här, hahaha jag tyckte 4 snygga plagg för 119 kr var ett fynd, så rabatten kom helt oväntat..hahaha 79 kr för 4 skit fina plagg....weeeeehoooooooo
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10