Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-03 22:55:20 följande:
    Ja jäklar..jag förstår mycket väl att du är nöjd Detta va coolt, det ska jag hålla koll på..Har de en auktion/vecka..allt som låg ute nu gick ut den 8:e såg jag??

Nä nu är det nog dags att knyta sig

sov gott!!!

haha jaa jag e såå nöjd :) mja vissa e det kortare tid på, å vissa längre å dom lägger in ganska så många nya så fort det går ut, ibland e det typ 148 plagg ute, just nu fanns det inte såå mkt men vänta ska du få se när dom nya kommer in, vissa veckor så har dom jättemkt, andra veckor inte såå mkt...

ska med knyta mig, ska upp tidigt som attan imon :) sov så gött, kram

Annika03 skrev 2010-08-03 22:58:13 följande:
    Sitter och beundrar vår lilla Nellie som valde att titta ut på BF den 1/8!
    Vilken lycka detta är!!! Så fin och så snäll :)

Efter en hel massa jobb hemma så blev det till sist en ambulanstransport till sjukhus (enbart för att förloppet var snabbt, ovanligt snabbt för att vara första barnet) och hann bara vara där i 30 minuter så kom hon ut!

Jag hade alltså öppnat mig fullt hemma vilket jag aldrig trodde att jag skulle klara utan smärtlindring men tydligen så är kroppen gjord för att fixa mer än man tror!
    Trots lite drama så blev förlossningen en positiv upplevelse och jag önskar alla er det samma för snart är det dax!!!

Glad

Åh va härligt :) Grattis till bebis {#emotions_dlg.flower}

• Bubbis10

malinski79

jag tror det kommer mer baby kläder när dom andra går ut den 8de, bruka växla med et som e nu å sen mkt smått :)

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-08-04 05:25:08 följande:
    Hejsan tjejer
    nu har man ätit smörgås vaknar runt 5 tiden och är hungrig!
    men men då är de bara att gå upp;)
    ska väl gå in i sängen igen;)
    i morrn ska vi på bm besök se om de blir sista gången innan mini kommer ut!!
    har int ehaft några värkar sen i måndagskväll/natt!
    Godmorgon gumman :)
    här sitter man trött så att ögonen blöder typ, haha men jag ska ju på Tul om en stund så då e det klart värt det , hihi jag har inte heller haft några värkar på ett par dagar-som bortblåsta. MEN sen tror jag inte man ska fixera sig för mkt på det heller, När jag fick min dotter så hade jag INGA värkar förens ca 2-3 timmar efter att vattnet gått.
    så det kan te sig mkt olika. Me andra ord så betyder inte -inga värkar ingen action, kan hända närsom iallafall.

nu ska jag åka, see you all later :)
    Kram
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-08-04 07:26:40 följande:
    God morgon tjejer!

Hoppas sovit gott Glad Jag har varit vaken sen 6.30 och kan inte somna om... Ska kliva upp och äta frukost nu.
    Haha Pregga är DU vaken nu?! Det hör väl inte till vanligheten Tungan ute
    Hej gumman, såg inte att du skrivit :) jo undrens tid är inte förbi, hahaha ringer dig sen, kram
    elinnnnn skrev 2010-08-04 08:08:18 följande:
    malinski och pregga: tackar jag sov så sött så sött så. tråkigt bara att man inte kan somna om... jag har också varit vaken sen halv 7 ungefär....

Carohl: godmorgon :)

malinski: jo jag har fastnat på brödet som heter "lingongrova" och så lite lite becel på och sen honung som pålägg. så himlans smarrigt! och bra för magen är brödet också :D

alltså vad tusan, jag vill ha värkar och åka in till förlossningen men nä'rå helt lugnt är det på den fronten. tom lillan är lugn. hon håller mest på vid 22-tiden, då sparkar hon som ett helt fotbollslag i ca 2 timmar :S
    jo å nu e jag helt slut ska sova en stund, vill bara uppdatera lite :)
    puchelina88 skrev 2010-08-04 10:41:24 följande:
    Ååå hoppas allt går bra för dig i dag;)
    tänker på dig

tack så mkt gumman, hihi nu kommer en uppdatering här.-

Min lille prins har lagt på sig bra sen sist å väger nu 3039 g, hihi vilket e mer än min dotters födelsevikt :)
    han tränade lungorna när jag var där å allt såg toppen ut, jag e såå lycklig.
    Läkaren kollade min tapp å den e fortfarande öppen ca 1 cm, å mina värkar har inte påverkat mer. han är inte fixerad än men ligger långt ner med huvudet ändå som jag förstod det.

MYTEN om slemmis-finns det ngt som heter slempropp?
    Läkaren-Det finns INGA studier eller bevis på att den ens existerar utan i sen graviditet så har kvinnor ibland med sega,kletiga eller slemmiga flytningar, men ngn propp finns det inge bevis för att den finns.

VÄRKAR-Förvärkar kan man ha ett bra tag å ganska så mkt utan att det påverkar livmodertappen överhuvudtaget, sen kan det utplånas helt på några timmar, en natt.
    men förvärkar e oftast bara en förberedelse för kroppen å behöver inte betyda ngt annat.

då jag fortfarande bara e öppen ca 1 cm så ställer jag nu in mig på att gå över.
    trots att enl läkaren så föder man för tidigt första gng så brukar det bli så nästa gng med-återstår att se.

han sa att min lille Dominic var stark, hihi å en mkt livlig bebis :)

Nu ska jag sova en liten stund, e helt slut.....kraaam

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-08-04 11:02:08 följande:
    va skönt att allt va bra;)
    okej men då kan de ju va slemisen fast ja har slemmiga/rinnande flytningar!
    Ååå ja vill oxåp veta va min väger ju!
    men ne ja har ju så bra värden så min bm gör ju inget!
    haha men jag har åxå superbra värden, dom säjer att det e ovanligt å se en så perfekt kurva mm, det är bara pga stilla min oro som jag får detta :)
    näe nu måste jag sova....haha ses sen..kram
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-04 12:02:24 följande:
    Hej Tjejer!

Sitter och tar det lugnt idag. Lill tjejen är sjuk så man får göra vad man kan. Få henne att äta är en fajt i denna stund. Har skalat ett äpple så hon får i sig lite energi. Hon har jätte ont i magen stackarn.

Så städa på övervåningen får man ta en annan dag. Tog en promenix för mig själv en stund. Lugnt och tyst var det.

Pregga: Det blir en rejäl guldklimp! :)
    haha jo jag vet :) var å kissade nu å det rann blod...men så var det ju sist med efter dom kännt på tappen..
  • Bubbis10
    Kajsagumman skrev 2010-08-04 14:10:31 följande:
    Hej tjejer,

Jag har BF 9 augusti... hoppas det är ok att man får vara med och snacka lite ? Är helt ny här på FL, men nu när man inte jobbar mer och bara sitter här hemma och väntar för sig själv så blir det ju att man surfar runt och läser en massa om förlossning och andras upplevelser!

Jag är 27 år och det är mitt första barn, tillsammans med min man som jag gifte mig med i augusti förra året.

5 dagar kvar! Men här verkar inte hända nåt speciellt!! Svårt att säga vad som är tecken på att det startar iom att det är första gången - men inget vatten eller slimpropp iaf En och annan sammandragning, men inget som gör väldigt ont eller så.

Det är lite underligt att bara gå här hemma och vänta tycker jag. Jag är annars organiserad och har kontroll på saker och ting, och det är underligt tycker jag att det kan vara NU men också om 2 veckor... svårt att förhålla sig till!

Nån som har några bra idéer på vad man skall hitta på för att kunna njuta av den sista väntetiden istället för att vara rastlös och otålmodig?

Nån som har fött för första gång nyligen som vill berätta om sin erfarenhet? Var det som ni hade tänkt er? (vad hade ni tänkt er ?)
    hej!
    va kul att du kikar in :) 5 dagar, wow det e ju när som helst då ju....spännande:) man behöver inte ha ngn som helst känning innan, men min dotter så hade jag inte en enda känning utan vattnet gick å jag blev så paff så jag trodde jag kissade ner mig, hahaha å du...det blir aldrig som man tänkt sig, man vet innan ...åh jag kommer älska denne lille, MEN vilken ofantlig kärlek..man kan inte i sin vildaste fantasi föreställa sig :)
    lillabambi skrev 2010-08-04 14:15:28 följande:
    hej tjejer hur går de för er? blir de nå bebisar ? ;)
    Hej gumman, nopp här e det lungt, har haft lite sd idag men ingen mer...blev undersökt idag på tappen å nu rann det blod i toan....får lite panik, men jag blöde ju sist med efter att dom kännt på den...
  • Bubbis10

Ngt som stör mig lite är att man kan gå med värkar å sd i ett UTAN att dom ens påverkar!? suck.

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-04 14:41:19 följande:
    Oj ja men tappen är väl jätte känslig nu? ring o hör om du blir orolig gummsan! <3
    jo den är känslig som attan, mkt blodfylld så minsta lilla kärl brister ju, jag har ringt nu...men så var det ju sist åxå när jag låg inne å dom kollade den....sen gav det med sig..kram
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-04 14:48:00 följande:
    okej men de är ingen fara men förstår dej att man blir lite nervig
    jo jag pratade med om å det var ju likadant sist så...men blod känns inget vidare Rynkar på näsan
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10