carohl skrev 2010-08-04 07:26:40 följande:
God morgon tjejer!
Hoppas sovit gott

Jag har varit vaken sen 6.30 och kan inte somna om... Ska kliva upp och äta frukost nu.
Haha Pregga är DU vaken nu?! Det hör väl inte till vanligheten

Hej gumman, såg inte att du skrivit :) jo undrens tid är inte förbi, hahaha ringer dig sen, kram
elinnnnn skrev 2010-08-04 08:08:18 följande:
malinski och pregga: tackar jag sov så sött så sött så. tråkigt bara att man inte kan somna om... jag har också varit vaken sen halv 7 ungefär....
Carohl: godmorgon :)
malinski: jo jag har fastnat på brödet som heter "lingongrova" och så lite lite becel på och sen honung som pålägg. så himlans smarrigt! och bra för magen är brödet också :D
alltså vad tusan, jag vill ha värkar och åka in till förlossningen men nä'rå helt lugnt är det på den fronten. tom lillan är lugn. hon håller mest på vid 22-tiden, då sparkar hon som ett helt fotbollslag i ca 2 timmar :S
jo å nu e jag helt slut ska sova en stund, vill bara uppdatera lite :)
puchelina88 skrev 2010-08-04 10:41:24 följande:
Ååå hoppas allt går bra för dig i dag;)
tänker på dig
tack så mkt gumman, hihi nu kommer en uppdatering här.-
Min lille prins har lagt på sig bra sen sist å väger nu 3039 g, hihi vilket e mer än min dotters födelsevikt :)
han tränade lungorna när jag var där å allt såg toppen ut, jag e såå lycklig.
Läkaren kollade min tapp å den e fortfarande öppen ca 1 cm, å mina värkar har inte påverkat mer. han är inte fixerad än men ligger långt ner med huvudet ändå som jag förstod det.
MYTEN om slemmis-finns det ngt som heter slempropp?
Läkaren-Det finns INGA studier eller bevis på att den ens existerar utan i sen graviditet så har kvinnor ibland med sega,kletiga eller slemmiga flytningar, men ngn propp finns det inge bevis för att den finns.
VÄRKAR-Förvärkar kan man ha ett bra tag å ganska så mkt utan att det påverkar livmodertappen överhuvudtaget, sen kan det utplånas helt på några timmar, en natt.
men förvärkar e oftast bara en förberedelse för kroppen å behöver inte betyda ngt annat.
då jag fortfarande bara e öppen ca 1 cm så ställer jag nu in mig på att gå över.
trots att enl läkaren så föder man för tidigt första gng så brukar det bli så nästa gng med-återstår att se.
han sa att min lille Dominic var stark, hihi å en mkt livlig bebis :)
Nu ska jag sova en liten stund, e helt slut.....kraaam