Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 16:32:23 följande:
    Men gjorde dom inget vändningsförsök på din mamma innan?
    Hur är det annars med din värk idag och blödningen?
    puchelina88 skrev 2010-08-05 12:31:11 följande:

Tjejer
    ja va på toa nyss och de va en slemig snorig klump flytning är de slemisen???
    ska jag ta upp de med barnmoskan senare i dag??

Utan tvekan var det slemmisen Ja asså detta vändnignsförsöket skulle ske då kommande vecka i v 37 men jag vill vänta för att se OM tösen vänder sig *Hoppas*.
    nej det gjorde dom inte, vändningsfösök på min mamma dom sa bara-du har fått barn innan så det här klarar du. men jag vände mig dte sista...
    tackar som frågar, mår bra men har fortfarande lite värkar....blöder lite än...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 17:52:30 följande:
    Okej men skönt iaf att du vände dig så din mamma kunde pusta ut Är det små sd du har eller riktiga värkar?
    mja lite av båda tror jag.....:) jo hon blev mkt lättad om man säjer så...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 17:58:05 följande:
    Men pregga sötnos då vet du ju vem din son bråss på med busheten hihi...Du va ju busig emot din mor
    haha sååå jag får igen nu menar du? haha jaa karma Flört
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 18:16:45 följande:
    Haha japp han kanske ger igen nu hihi. Nä men tror def han kommer innan bf iaf för din del.
    haha jaa, kanske ligger ngt i det stumpan, men asså det gör mig inget att gå tiden ut då det e min sista gng som gravid å jag älskar det, MEN när man har dessa värkar så blir man öm över hela magen å matt i psyket...
    jag vet ju inte hur det ska kännas då jag fick vattenavgång med lillan utan att ha haft en enda förvärk....å sen efter vattenavgång så kom värkarna först 3-4 timmar efteråt....så jag känner mig helt ny på denna fronten....å DÄR kom en till värk....
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-08-05 18:22:24 följande:
    Hej tjejer! Herregud vad trött jag var grinig tidigare idag... Jag var extremt trött. Jag la mig och sov i 1½ timme sen var jag en ny människa, tack och lov för att alla åkte på utskällningar hit och dit. Sen när jag vaknade så skulle sambon och sessan just på cykelutflykt så jag hänkade på, vi cyklade x antal km haha... Jag är inte orolig att jag ska föda för tidigt. Jag har iof gått in i vecka 38 nu så det är lugnt att föda men jag vill gärna gå mina dagar ut som jag har kvar... Ska baka hemmagjord pizza nu, det ska bli smaskens! Ha en trevlig kväll nu brudar, jag loggar in imorgon. Ska ta mig en familjekväll nu utan data eller telefon =) Kramen!
    haha jaa du lät inte så pigg på tel innan, haha men skönt med en tupplur då...ooops sorry att mitt sms väckte dig inatt Skäms hoppas du får en trevlig kväll med fam :)
    kram
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 19:24:53 följande:
    Snälla tjejer hjälp mig...

har en sjövild, trotsig, krävande 5 åring här.

Hur länge sitter den där tråtsåldern i sig?
    Hon har varigt väldigt krävande länge nu.
    Gapar,skriker,vägrar lyssna osv
    Gumman, för det första så känner hon garanterat av hur du mår, å det har ju inte varit ngt vidare på ett tag...man brukar säja dom snälla 5 åringarna, men min dotter var helt loss då med..å lugnade ner sig vid 6 åren...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 19:32:59 följande:
    Men hon är sjövild fast man mått bra och mår inget dåligt nu kan jag påstå.
    Detta har ju suttit i par år nu iaf

Det är skrik,gap och HÖGA toner då hon pratar. Alltid för att väcka sin bror.

Jag fattar inte vart hennes ork kommer ifrån av att bara göra allt hon gör.

Får hon inte heller som hon vill blir det liv i luckan på henne.

Får hoppas hon lugnar ner sig snart. Livrädd ju att tex ha med henne ute då hon vägrar lyssna och gå med oss utan springer ut på vägen mitt framför bilarna så vi nu har fått börjat hålla fast henne och hon blir vansinnig för det.
    ok...men kan hon bara vara lite överaktiv i sin personlighet? hm, e ni konsenkventa emot henne?
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 19:43:20 följande:
    Överaktiv jotack det har hon alltid varigt men det är ingen ADHD som viss nämnt utan hon bara är sådär sjövild.

Vist vi har slarvat MYCKET med regler osv och min man har ju varigt typ den som sagt JA när jag sagt NEJ och tvärtom.

Så jo jag lägger skulden på oss med mycket...Man lär ju av sina misstag.

Men nu känner jag mig dum när man ska sätta gränser och börja med regler. Jag har så svårt för sånt och känner mig bara elak och dum fast folk säjer att barn behöver det för att må som bäst...
    Men HUR ska man börja med det i lugn takt???
    Men har ni testat henne för adhd? aså nu tycker jag folk använder sig av olika diagnoser jämt fast det kanske bara beror på lite bristande regler fr start. Det handlar inte om att vara taskig, jag sprang som ett utebarn som yngre, var inne i 5an huset 2 på natten å 13 år ca, polisen frågade vad vi gjorde inne i stan å häftig som man tyckte att man var så svarade man ngt tyket.....men shit va jag var avis på dom som hade regler å skulle komma hem å äta vissa tider mm. Barn behöver regler å en konsenkvent föräldrer för att må bra.
    men visst gör vi alla misstag å det viktigaste är att vi lär av dom, jag kommer ex göra saker med min son annorlunda än med dottern...
    varför börja i lugn takt? visst känner man sig usel i början, men barnen mår inte dåligt av det utan tvärtom.
  • Bubbis10

ÅÅÅ så tar värkarna fart IGEN-No shit....å va jag e öm över hela buken...*känner mig gnällig*

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-05 20:06:05 följande:
    Nallepuhmamma
    såg att du med har problem med trots, min lille son kom in i fyra års trotset för ett tag sen och jag tycker de är så otroligt jobbigt, beter sig som en hormonfull tonåring, konsekvent o bara bita ihop är tyvärr de ända men jag vet verkligen hur du känner!
    Pregga
    Vet inte vad de är med mej idag, har ont neråt känns tungt i bäckenet inge spec värkar men känns som det gör konstigt ont hela mage rygg rumpa lår. skumt allafall
    Hormonstinn tonåring???? hahaha vänta bara :)

jo det e faktiskt så, oavsett hur elak man än känner sig..så e det för barnets bästa.

hm, din känsla...låter lite som det jag haft, å jag känner att jag typ behöver göra nr 2 pga trycket men det händer lixom inget...men jag orkar inte gå å tänka mer att det e ngt på g...det blir när det blir, kan inte påverka det ändå. MEN värkar har jag MKT av nu ...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10