Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 19:43:20 följande:
Överaktiv jotack det har hon alltid varigt men det är ingen ADHD som viss nämnt utan hon bara är sådär sjövild.
Vist vi har slarvat MYCKET med regler osv och min man har ju varigt typ den som sagt JA när jag sagt NEJ och tvärtom.
Så jo jag lägger skulden på oss med mycket...Man lär ju av sina misstag.
Men nu känner jag mig dum när man ska sätta gränser och börja med regler. Jag har så svårt för sånt och känner mig bara elak och dum fast folk säjer att barn behöver det för att må som bäst...
Men HUR ska man börja med det i lugn takt???
Men har ni testat henne för adhd? aså nu tycker jag folk använder sig av olika diagnoser jämt fast det kanske bara beror på lite bristande regler fr start. Det handlar inte om att vara taskig, jag sprang som ett utebarn som yngre, var inne i 5an huset 2 på natten å 13 år ca, polisen frågade vad vi gjorde inne i stan å häftig som man tyckte att man var så svarade man ngt tyket.....men shit va jag var avis på dom som hade regler å skulle komma hem å äta vissa tider mm. Barn behöver regler å en konsenkvent föräldrer för att må bra.
men visst gör vi alla misstag å det viktigaste är att vi lär av dom, jag kommer ex göra saker med min son annorlunda än med dottern...
varför börja i lugn takt? visst känner man sig usel i början, men barnen mår inte dåligt av det utan tvärtom.