Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jag ska laga rislåda med purjolök och kassler, men är osäker eftersom jag hela tiden undvikit kallrökt kött och det står ej på denna om den är varm eller kallrökt..

ska ju ha den i ugnen en liten stund men kanske går bra om jag steker kasslern lite först? tänker mest på den där bakterien listeria?

BF 100809
  • Mandy86

Har lagt upp RUL bild från v.18 i mitt bildgalleri..

Man ser ett ben och en fot längst upp =)

• Mandy86

Vad har ni för erfarenhet av barnvagn?

Vi är ute efter en duovagn

Har kollat på nätet och i butik men inte blivit något klokare..blir ut igen på måndag för att provköra och fölla ihop och testa ännu mera..

så, tips?

• Mandy86

Godmorgon!

Gråmulet och regn väntas hela helgen så har legat framför tvn hela morgonen.

Men skönt med helg!

Vet ni om man kan dricka berocca vitamintabletter under graviditeten? Har blivit tipsad om dessa men kan inte finna information

Man skall väl vara lite försiktig med en del tillskott när man är gravid

kram på er allihop

• Mandy86

okej ska försöka läsa lite mer, tror jag har både järnbrist och vitaminbrist då jag haft det innan.. ska bli spännande att göra glukosbelastningen på måndag kl. 8 med!

min sambo är sockerberoende och jag har dragits med de senaste åren, svårt att sluta eller dra ner på det tycker jag

• Mandy86

Tack för tipset, skall testa!

Ja, jag har försökt sluta med socker, och istället äta frukt, sallad, yoghurt..det håller tills killen sitter med chipspåsar, coca cola och godisskålen i famnen bredvid..aah

Men ska försöka igen, är rätt så roligt att handla mat när man har något sådant att sträva efter

• Mandy86

Jag är mest bara nervös för glukosbelastningen imorgon, skriver mer när jag har varit där =)

• Mandy86

Precis kommit hem från BM

Klarade sockertestet utmärkt trots att jag är lite sockerberoende!
    Man skulle ha ett värde under 8,9 och jag fick 5,6 Jippi!

Idag skall vi köpa barnvagn och säng, skötbord =)

Ha en bra dag allihopa

• Mandy86

Sweetlily fina bilder du tagit på magen!

Du ser rätt så stor ut på senaste bilden tycker jag

Jag har själv gått upp 14 kg men tycker inte att jag är
    helt så stor som dig. Men sedan ser man ju sin egen mage varje dag och märker kanske inte så stor skillnad på kort tid =)

• Mandy86

Hej tjejer!

Fan vad jag känner mig seg och slö idag..håller på att tvätta lite bara...

Lillan sparkar nästan ingenting om dagarna längre, senaste dagarna har det minskat rejält..

Vi har också köpt vagn, blev en Emmaljunga Nitro City, tror den kommer passa utmärkt i stan

Kram på er

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10