Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-05-19 19:39:23 följande:
    tjejer jag var hos bm igår och mätte sfmåttet för första gången denna graviditet och hade 23 cm i 26 fulla veckor är de normalt? Har även lagt in bild på magen i galleriet kika om ni vill :)
    hade samma mått i v.26 så det är fullt normalt.
    min bm sa att det var precis mitt i kurvan =)
  • Mandy86

God morgon tjejer!

Tror jag har fått åderbråck/hemorrojder p.g.a. graviditeten, gör lite ont men inget mera. Fan vad jobbigt ändå, varför finns det så mycket som kan uppstå under graviditeten.. ska gå en runda till apoteket och prova någon salva tänkte jag. Kanske försvinner det snabbare då..suck!

Nu skall jag äta frukost först, jummy!!

Kram på er

• Mandy86
    SweetLilly skrev 2010-05-22 10:26:28 följande:
    Morrn på er!Idag ska det fikas picnic i parken med lite bubbel  och sen bär det av på cruising! Kommer väl hem kväll nån gång! Ha en underbar dag!!
    Vad mysigt! Have fun!!
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-05-22 10:28:41 följande:
    Godmorgon :)haha välkommen i klubben, men min gör dock inte ont...ser bara inget vidare ut, tur att inte ngn ska dit å rota...hahahahah kram
    Ja, jag är så glad över min graviditet att detta får man väl utstå =)

Blir nog en promenad idag, 15 grader ute men helt molnigt..hum..tycker
    det varit lite si och så med väderprognosen på sistone..
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-05-22 10:55:26 följande:
    haha jo jag med, även om den hemske ovälkommna gästen i rumpan bosatt sig, hahahajaa jag e med såå lycklig, bara å känna han röra sig får ett stort leende att sprida sig på läpparna..längtar så efter honom nu..jaa en promenix hade vart fint, blir ända till tvättstugan senare...hahaha
    Nu när jag läst mer om det på google så inser jag att det är åderbråck som jag haft sedan starten av graviditeten även i benen och blygdläpparna.. tänk vad man inte visste vad man gått runt med, haha..

Fast mina symptom är inte synliga på dessa ställen utan endast tyngd, ömt, svullnad och så. Ska läsa vidare för att se hur jag kan förebygga det =)

kram
  • Mandy86

okej, vet ju inte 100% vilket det är jag har..men ska fråga BM nästa besök.. =)

• Mandy86

Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen (ohh, dem är väl för trevliga alltid!) {#lang_emotions_cool}

Där sa hon att det är åderbråck jag har på alla tidgare nämnda ställen och att jag ska lägga upp benen och vila, äta fiberrikmat och dricka mycket vatten :)

Så vet ni om det är fler som undrar

Pratade även med henne om att jag är trång i slidan och gumpen men hon sa att jag skall klara en normal förlossning för allt töjer ju ut sig, skönt!

Nu ser jag fram emot att njuta av min semester som snart börjar!

• Mandy86

God förmiddag tjejer

Nu har vi varit på UL igen som vi bokade privat.

Fick bekräftat till 100% att det är en flicka som vi väntar, skönt =)

Allt såg bra ut, men bebisen vägrade att flytta sina armar och ben från ansiktet så några bra bilder fick vi inte.

Däremot sa hon att bebisen hade jättemycket hår redan 1 cm, och det jag kan se på bilderna är att hon har samma mun och näsa som mig..haha..

Kram på er

• Mandy86

emma ultraljudsklinik, finns i malmö och göteborg

• Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-05-29 14:00:15 följande:
    ja det är den jag också funderar på. fast frågan är ju om det är värt det, kostar ju ändå drygt en tusenlapp.... fast jag är ju nyfiken som bara den och fastän BM sa sist att det är en flicka till 99% är jag ändå osäker :S men ja, det är ju bara drygt 10 veckor kvar nu ;)Gjorde ni 3d/4d ultraljud? Jag har hört vissa säga att det är läskigt att se bebisen i 3d upplevde du också det så?
    Jag bokade 3D/4D Ultraljud men eftersom våra bilder inte blev bra så fick vi 400kr rabatt på priset.

Kostade annars 1500kr och 15% tillägg eftersom det var lördag.

Vi har ju samma BF du och jag, och det var så häftigt att se bebisen! tror att även ni redan hade kunnat se om det finns likheter till mamma el. pappa =)

Det var inte läskigt alls, bara bättre än vanligt UL

Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10