Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

jag hade inte kännt sparkar de senaste 2 dagarna men sen igår morse har hon varit igång mycket mer än vanligt, det kommer väl och går

antagligen som bebisen har vänt sig så som du skriver pregga?

men visst känner man lite oro först när man är van vid mera

kram

• Mandy86
    SweetLilly skrev 2010-05-15 17:37:10 följande:
    Jag har tagit in de första rabarberna nu och ska göra paj MUMS! Hoppas ni andra har en trevlig kväll!
    Låter jättegott! Mums!! Är såå sugen på paj själv så vi får se om det blir något här.

Annars skall jag bara vila min förkylning som aldrig verkar gå över..suck
  • Mandy86

Godmorgon!

Har precis varit hos tandläkaren, skönt att ha det gjort.

Ska äta frukost nu, jummy =)

• Mandy86

fler som fått graviditetsstrimmor på magen än?

jag har fått ett brunt streck från naveln och hela vägen upp på magen

samt en lagom stor brun pigmentfläck på halsen, ser ut som att jag är skitig hela tiden! haha..usch..

• Mandy86

Vet ej vad skillnaden är helt..finns tydligen både graviditetsstrimmor och pigmentstreck (när jag sökte på google)

• Mandy86
    den kära leken skrev 2010-05-17 13:21:05 följande:
    Graviditetstrimmor är underhuden som spricker när den tänjs ut för fort/för mycket. Pigmentrand är vad det låter som. Pigmentranden försvinner efter grav medans strimmorna inte gör det. De kan ljusna men försvinner inte helt.
    Tack för infon =)

Får sola försiktigt i sommar nu då när jag redan fått en fläck på halsen också, typiskt! Men ser fram emot sköna varma dagar på balkongen!!
  • Mandy86

Nu har jag och sambon bestämt oss för att ikväll boka
    en tid till privat UL i nästa vecka

Vårt RUL här i Malmö utgår ju v. 32 och vi kanske skulle få ett i v.37-38 om dem hade tid då..suck..troligtvis inte

Blir skönt att se lillan igen så man får lite uppdatering under graviditeten

• Mandy86

Tack elinnnn!

Hur har du det där borta förresten? du mår bra och så??

Mums har bakat chokladbullar nu!!

• Mandy86

Tyckte inte det var så farligt att dricka sockerlösningen :)

Smakade ju bara socker i vatten

• Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-05-19 16:52:04 följande:
    och angående kläder så beror det ju lite på om man har tillgång till tvättmaskin eller inte. om man måste boka tid i tvättstugan eller dyl så kan det löna sig att köpa lite flera plagg, sen beror det ju på om bebisen kräks mycket eller inte, ibland kan ju blöjan läcka också både bajs och kiss.Men man kan ju alltid komplettera senare om man tycker att det fattas ombyten. Ett bra råd är ju att inte köpa för mycket. Om man köper för lite kan man alltid köpa mer, men har man köpt för mycket är det bara onödigt slöseri med pengar tycker iallafall jag. :)
    håller med! beror på tillgång till tvättstugan..vi har oftast var 21e dag!!!!

ibland har vi tur och får en tid efter 14 dagar..så har köpt lite extra kläder =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10