Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-09-10 12:54:08 följande:
    Hej igen!

åkte in akut igår natt efter att ha svullnat på rejält å det kittlade i halsen, utslagen ökade å tog fart trots tavegylen. jag fick komma in direkt på akuten å fick 12 st betapred tabletter(kortison) å en remiss i handen upp till sjukhuset, jag fick även där konstaterat att utöver detta så har jag en rejäl mjölkstockning med stora knutar i ena bröstet så dom hjälpte mig å pumpa å värmde med fetvadd. sen fick jag hyra med en elektrisk pump hem å instruktioner om olika amningsställningar.så inatt stod jag på alla 4 å ammade som en KO! men det hjälper faktiskt.
    Kollade lilleman åxå som var såå ledsen å bara skrek igår vilket han aldrig gjort innan å han kräktes otroliga mängder, å även han har reagerat på medecinen jag tagit så som magont å illamående.
    jag har givetvis lagt ner den. Dom tog prover igår å Vul som visade att livmoderinfektionen gett med sig.

Kom ihåg-mkt viktigt får du feber kort efter förlossningen så sök vård direkt! även om det inte känns som ngt annat en en förskylning.
    lilleman e glad idag å skrattar å får behålla maten, antara tt det e för att medecinen lämnar min kropp.

VIKTIGT!-Ät inget med honung-får barnet i sig det så kan det dö direkt!!!!
    undvik chocklad ,vindruvor,jordgubbar vid amning.
    Va? Jag äter choklad och dricker te med honung varje dag..
    BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-10 17:42:37 följande:
    Nu jävlar tjejer sitter jag här med STARKA värkar alltå från 2-4 min mellanrum.
    Allt startade för bara ca 1½ timma sedan i affären.
    Har ett hemskt tryck neråt och lillan sparkar vilt också så det gör jätte ont så jag gråter.
    Hoppas det hänt något, låter som det var nära
    BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-13 08:22:12 följande:
    Jaha då var denna tråden utdöd för nu har ju alla fått sina bebisar....ALLA utom JAG.... Skrikandes...Jäkla övertid...!!!

Övertid sucks!! Det måtte vara din tur idag!

BF 100809
  • Mandy86
    Perssonlund skrev 2010-09-14 06:58:33 följande:
    Hej alla! Efter en lång väntan (BF+13) och en låååååång förlossning så behagade lille Melwin att titta ut den 10/9. En söt liten kille som skulle komma ut med hela ansiktet först... Hoppas allt är bra med er!
    Stort GRATTIS!! (Fick ju också på BF+13..jäättteelång väntan!!) Hoppas att förlossningen gick bra i övrigt fast den var lång och att ni kommit hem och nu får slå er till ro =)
    BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-14 08:07:43 följande:
    "God"morgon...!!!

Då var man hos BM igår för sista gångne och fick en tid till fl kommande onsdag (22/9) för att kika på tösen OM hon inte behagat sig komma ut då.

Hon låg gladeligen med huvudet neråt men rörligt så ja det är iaf högt upp.
    Mitt HB hade sjunkit massor såhär på slutet Fasen också det är ju ite vanligt eller? Låg bara på 115 nu så jag får proppa i mig 2 jäkla Niferex samt Blutsaft. jösses jag kommer ju skita ut småsten sen ju

BF+7 idag och ja som vanligt förväntar jag mig absolut varken känningar eller bebis idag heller eller inom de kommande.

Alla säjer man ska vila för då startar oftast FL...Javist tjena hejsan...Inte på mig iaf. jag har vilat som en jäkla dåre dagarna i ända.
    Min bebis gick från ruckbar till rörlig en vecka innan förlossningen, så det kan ändras snabbt. Tre dagar senare var hon fixerad så det kan gå fram och tillbaka. HB ska du inte oroa dig för, jag låg på 110 genom hela graviditeten trots Niferex och efter förlossningen sjönk det ännu mera (fortfarande med Niferex). Gränsen går vid 110 har jag för mig när man behöver ta extra tabletter men det kan ju variera vad dem säger till folk.

Och jag tyckte att jag provade massor för att själv sätta igång förlossningen, gick i trappor, långa promenader, drack hallonbladste, vilade jättemycket, städade jättemycket - inte ett skit kunde hjälpa mig på traven! Så jag tror inte längre att man kan påverka när det startar =/
    Däremot är all vila så uppskattat nu när lillan har kommit, för när hon sover passar jag ofta på att göra annat som behövs hemma att jag glömmer att vila mig samtidigt. Så vilan gör nog bara gott för din kropp nu, du kanske inte kan sova på flera dagar och nätter i samband med förlossningen sen
    BF 100809
  • Mandy86

Nallepuhmamma: Kan ju vara svårt att sysselsätta sig med något när man bara väntar på tecken att förlossningen ska starta, men om det regnar hos dig med så prova se en film idag! Ska jag försöka göra

BF 100809
  • Mandy86

Josefine sover i mamma och pappas säng. Vår skatt!
    BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-09-18 02:01:32 följande:
    alltså kan det verkligen vara så att min mjölk inte räcker till?

Igår ammade jag lillan kl.16.20-17.20 sen somnade hon (efter att hon fyllt en hel blöja med bajs haha)
    Hon sov till 00.45 då jag tyckte hon skulle vakna för att äta lite

Hon kan väl inte sova så länge om hon vart hungrig??
    Nu har jag ammat henne färdigt, hon sov typ igenom hela amningen och blöjbyte .

Det känns som om det är mer troligt att det är magen som gör att hon inte är riktigt nöjd, eller vad tror ni??

Nu ska jag gå och lägga mig igen men hoppas på att ni ger mig ett svar under morgondagen, kommentera också gärna om 2hgs uppgång per vecka, tillräckligt eller ej? Min bvc sköterska sa att det var i underkant??!!
    Sålänge din flicka följer sin egen viktkurva är allt som det ska! Vår tjej går upp 150g/vecka och ligger under medel men följer sin egen kurva
    BF 100809
  • Mandy86

De va väl jävla fan också! Gick ju med infektion efter förlossningen och antibiotikatabletter i 14 dagar, sen blev jag förlkyld och grejer, nu har jag fått svampinfektion på grund av antibiotikatabletterna!

Nu är jag trött på att inte vara frisk :( Dessutom begravning på fredag då mormor dog förra veckan, suck!

Deppig blir man också av detta höstrusket! Ska se film och bara mysa med lillan idag!

Hoppas ni andra mår bra! Kram från lilla mig

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-09-20 11:38:12 följande:
    usch vad mycket på en gång för dig! stackare hoppas du blir av med svampen snabbt.
    Beklagar sorgen för din mormor..

Hoppas det hjälper lite iallafall med film mys med lillan.

Massa kramar
    Tack gumman. Det är bara så tröttsamt när man har det lite dåligt. Får se fram emot bättre dagar!
    Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86
    Malinski79 skrev 2010-09-21 10:11:24 följande:
    Hahahahaha......Det ska synas tidigt att han är en pojke

Mandy86: Beklagar bortgången av din mormor Det är lite "läskigt" det där tycker jag..De säger ju det att i samband med att ett nytt liv kommer till jorden så rycks ett annat bort...Min morfar gick bort exakt 1 mån innan min äldsta dotter kom, och nu har jag läst i flera trådar om mor och far föräldrar som gått bort precis innan eller i samband med barnets födelse Gråter
    Ja, det är lite läskigt. Min mormor har bla. haft fyra strokes och en hjärtinfarkt och var inte riktigt "med" längre. Glömsk och pratade mest i dåtid. Men dagen innan hon gick bort hade hon frågat min mamma om min dotter mådde bra, tänk att hon kom ihåg det av allt
    Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86

Måste fråga vad ni tror, bebisen har fått röda prickar (hormonprickar?) vid fyra veckors ålder med en gul prick i mitten.... är det hormonprickar?

Jag frågade på BVC och där sa dem att det säkerligen inte är hormonprickar utan att hon inte tåler mjölk..och att bebisen inte brukar få hormonprickar vid fyra veckor..men det verkar jättevanligt och när jag läser på nätet så verkar det vara det..flera familjemedlemmar som också har barn menar att det är hormonprickar..

tänk om dem börjar en behandling mot laktos om det inte är det

Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-09-25 16:46:17 följande:
    förresten, är det någon annans bebis som också ändrat bajsvanor runt 4-5 veckors ålder?
    Min prinsessa har ändrat bajsvanor och bajset har också ändrat färg, från senapsgult till mörkt grönbrunt
    är detta något normalt eller ??
    vår prinsessa slutade bajsa och efter 36 timmar kom det som vanligt. senapsgult och grynigt. efter det gick det 48 timmar men samma bajs.. kom nu vid 4-5 veckors ålder. innan dess har det varit bajs i nästan varje blöja
    Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86

har inte läst tillbaka i tråden, men någon mer vars bebis fått ögoninflammation? ska man behandla med mer än ljummet vatten och avvakta?

Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-09-30 08:13:33 följande:
    någon mer som varit på efterkontroll ännu?
    Jag ska boka tid tills nästa vecka, är iofs inte mer än drygt 5 veckor sen förlossning men min BM sa att man kunde ta efterkontrollen när man ville. och eftersom jag varken blöder eller har massa flytningar (inte mer än vanligt iaf) ska jag göra det nu så har jag det gjort innan jag reser hem =)
    Efterkontroll i Malmö är iallafall först åtta veckor efter förlossningen..så jag har inte varit ännu
    Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86

Hej på er! Hoppas alla mår bra idag! har inte varit inne på länge men tänkte slänga upp en bild på lillan senare! kram från oss

Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86

Hej tjejer! Är inne en kort stund och tänkte fråga om ni har varit med om detta eller känner igen!

Bebis ligger på skötbordet och slår plötsligt ut med armarna och blir rädd? Hon blir ledsen av det, kan hända ett par gånger i rad, Har börjat nu vid 10 veckors ålder?

Kram

Prinsessan kom på BF+13
  • Mandy86

Tack för svaret Pregga :)

Prinsessan kom på BF+13
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10