• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-04 15:04:08 följande:
    pregga skönt att allt såg bra ut. jag förstår det kan kännas jobbigt för dig och att din oro blir större eftersom du inte kan ventilera med någon.puchelina: håll koll på det, provade du att göra som jag sa? ligg ner, sätt i hela foten i tex fotändan av sängen eller väggen och tryck ner benet så det sträcks ordentligt....
    Du e en klippa elinnnn {#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-04-04 15:09:43 följande:
    Håller med... Ingen panik Pregga! Tänk, du har moderkakan i framvägg också... Bebis kan ligga på ett sätt så att kickarna dämpas av moderkakan... Eller så hållar han på på nätterna när du inte känner något... Och det kanske inte funkar för dig att sitta framåtlutad eftersom moderkakan e i vägen, min moderkaka ligger i bakvägg så det gör nog en heeel del skillnad.. Boobsen varierar hos mig också... ibland superspända o ömma o bara aj aj aj... O andra dagar funkar de fint o gobben får t.o.m röra dom..yeeii..
    Gulliga ni e här inne.....blir rörd till tårar....jo hon sa ju det att lilleman ligger med benen uppåt, å att jag har min moderkaka exakt framför som dämpar sparkarna...{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10

Jo sen så sa han mitt i allt, jaaå sen vet jag ju inte ens om det e mitt barn!
    jag svarade bara lungt, men det e ok-vi tar ett Dna prov.

• Bubbis10

pratade med han ni IGEN å han säjer att enda anl att han inte hört av sig ang alla ul/vul har varit pga han inte varit i sverige,utan vart i utlandet å jobbat....
    hm....

• Belly

Pregga: Jag kan inte för hela världen förstå mig på denna IDIOT! Hur kan man bara säga sådana ord till en människa?? Jag önskar verkligen att han bara kunde lämna dig ifred, eller i alla fall kunna umgås o prata med dig med respekt...
    Behåll din styrka, låt inte honom (eller nån annan) knäcka dig! Du är fantastisk som du är! {#lang_emotions_flower}

BF: 2010-08-27
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-04-04 23:46:43 följande:
    Pregga: Jag kan inte för hela världen förstå mig på denna IDIOT! Hur kan man bara säga sådana ord till en människa?? Jag önskar verkligen att han bara kunde lämna dig ifred, eller i alla fall kunna umgås o prata med dig med respekt...Behåll din styrka, låt inte honom (eller nån annan) knäcka dig! Du är fantastisk som du är!
    Naaw tack gumman...det betyder så mkt att få lite pepp, du anar inte....men knäcka mig kommer han aldrig att göra igen. men jag blev ledsen, helt klart...jag börjar ju tro att jag levt i en lögn i flera år....tusen tack gumman {#lang_emotions_flower}
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-04 21:20:52 följande:
    jotack det va en lättnad, nu vet jag ju att han sparkar uppåt emot revbenen mertill.....jag har haft jättemys med mina underbara vänner i varberg å kom just hem....men just när vi kom fram så fick jag ett telefonsamtal...fr HAN. å till en början så va han tom lite trevlig å sa-jag skiter i vad alla andra säjer om att jag valt å skaffa barn med dig å du ska veta det att jag VALDE DIG! jag är 41 år å har inga barn sen innan å det va själv valt. Men dig ville jag ha med....men du e ju trots det dum i huvudet å en simpel hora...jaa hur ska det gå för min son asså, kan ju vara glad att vi inte får en dotter så hon inte blir samma luder som dig. Det verkar ju ligga i dina gener, men skitsamma jag vill inte ha dig ändå, har sj vart bortrest nu å levt singel liv.....jag försökte in i det sista att bita ihop, å vet inte varför jag i hela fridens namn inte bara la på luren för....till slut så brast det å jag började stortjuta...mina vänner kom å ställde sig runt mig å kramade mig hårt....å sa-låt inte han förstöra dig....jag vill inte ha han tillbax MEN jag hade ju hoppats på att vi skulle kunna fungera som föräldrar till vårt gemensamma barn..men snart ger jag upp känner jag....han tog upp saker som jag sagt under gräl för 1 1/2 år sedan...detta ska jag tydligen få höra i all evighet. men jag fick tröst å kramar, å dom drog igång grillen....sen hade vi riktigt trevligt måste jag säja, åt mkt god mat å sällskapet var toppen...hade hur mys som helst. Vi skrattade å mådde gott, ena vänninnan har en son på 13 år som e såå kär...å vi retades lite med han, haha åå va han rodnade :) Men ang mitt x....dom blev förvånade över vilket lugn jag hade, men jag försöker hela tiden sätta min lille sons välmående före själva saken att bråka tillbax. Han sa det med att jag skulle nu välja om han skulle vara delaktig i vårt barns liv, antingen så ville jag ha med han på förlossningen eller inte! å säjer jag nej, ja då kommer barnet bli utan far....så jag sa att han fick vara med...*snyft* jag tycker jag e stark å kämpar på...men just i denna stund så känner tom jag mig lite liten... jag börjar tro att den man jag älskade så oerhört, mitt livs kärlek bara var en lögn, en illusion av ngt som aldrig var....han sa att jag skulle from nu informera han om alla ev ul, å annat för jag skulle minsann inte kunna säja längre fram att han inte vart delaktig-MEN DET HAR HAN JU INTE! men det börjar kanske gå upp för han att om han ska stämma mig på gemensam vårdnad så vad ska han säja? han sa det med, jag skiter i hela dig, men du hör av dig om det e ngt med vår son. Mina väninnor samt deras resp tyckte att jag skulle banda våra samtal...men jag vet ju inte hur? Nåja ville bara skriva av mig lite....
    Åh lilla gumman! vad jobbigt... Han e ett svin! Men när han ringer så sätter på på din högtalare så fort där är andra som kan höra vad han säger så har du vitne i alla fall på vad han säger.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-05 09:21:16 följande:
    Naaw tack gumman...det betyder så mkt att få lite pepp, du anar inte....men knäcka mig kommer han aldrig att göra igen. men jag blev ledsen, helt klart...jag börjar ju tro att jag levt i en lögn i flera år....tusen tack gumman
    Nä, men go morron Tjejen.  Länge sedan nu:0/
  • Malinski79

Pregga: Gumman...Undrar hur han är funtad i huvudet?!?!?! Å hur FAN tror han att du ska vilja ha med honom på UL å förlossning m.m. när han beter sig på detta sättet?! Det är klart att man önskar att ens barn ska få ha båda föräldrarna,men inte till vilket pris som helst (enligt mig)..Jag tror du å lillprinsen å din prinsessa skulle ha ett bättre liv utan honom...F*n vet va han kan ta sig till med...All styrka till dig!!!!!!!!

Jaha ni..Måndag är det idag och på onsdag så ska jag få se min lill* igen...det är då jag ska få träffa en läkare å han ska göra en riskbedömning på den vita fläcken (erogent fokus)...Sen får vi se om det "måste" bli ett fostervattenprov oxå,men det vet jag inte om jag vågar =/ Håller alla mina tummar för att det inte är någon fara med lill*....Men måste erkänna att lite nervös är jag allt,även om jag tror å hoppas att det inte är nåt att oroa sig för...

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-05 09:28:00 följande:
    Åh lilla gumman! vad jobbigt... Han e ett svin! Men när han ringer så sätter på på din högtalare så fort där är andra som kan höra vad han säger så har du vitne i alla fall på vad han säger.
    jo det va jobbigt å ngt som satte sig var när han sa-jaa jag lever ju singel liv nu för dig vill jag inte ha! Mina vänner undrar hur fan jag kunde välja dig som mor till mina barn.men mend et var ju mitt val! Öh...jaa det va det. När vi träffades så sa han ganska så snart att han ville ha barn, å jag ville INTE då...å jag sa till en gemensam bekant, ja jag har inte bråttom då jag redan har en dotter, detta fick han höra å blev fly förbannad å sa att jag va egoist, skulle inte han få bli pappa för att jag hade barn mm....så denna lille prinsen var väl planerad. Vi var tom i kontakt med sahlgrenska fertilitets klinik, samt en privat klinik i danmark. vi ville båda 2.......jag hade vänner med igår som hörde vad han sa, men vill att jag även ska banda det, men jag vet ju inte hur......
    knyzzel skrev 2010-04-05 09:29:17 följande:
    Nä, men go morron Tjejen.  Länge sedan nu:0/
    hihi godmorgan, loooong time ago...hihi
    Malinski79 skrev 2010-04-05 09:42:59 följande:
    Pregga: Gumman...Undrar hur han är funtad i huvudet?!?!?! Å hur FAN tror han att du ska vilja ha med honom på UL å förlossning m.m. när han beter sig på detta sättet?! Det är klart att man önskar att ens barn ska få ha båda föräldrarna,men inte till vilket pris som helst (enligt mig)..Jag tror du å lillprinsen å din prinsessa skulle ha ett bättre liv utan honom...F*n vet va han kan ta sig till med...All styrka till dig!!!!!!!!Jaha ni..Måndag är det idag och på onsdag så ska jag få se min lill* igen...det är då jag ska få träffa en läkare å han ska göra en riskbedömning på den vita fläcken (erogent fokus)...Sen får vi se om det "måste" bli ett fostervattenprov oxå,men det vet jag inte om jag vågar =/ Håller alla mina tummar för att det inte är någon fara med lill*....Men måste erkänna att lite nervös är jag allt,även om jag tror å hoppas att det inte är nåt att oroa sig för...
    Ja jag vet ärligt talat inte vad som flugit i han...börjar kännas som om den mannen jag var så ofantligt kär i bara var en illusion, å det e nog det som gör mest ont...jag vill verkeligen att min son ska få en chans till båda föräldrar men som du säjer...till vilket pris då? ....men barnen går ju först å då får man sätta sina egna känslor åt sidan, jag sa till han det igår att om du kommer snacka med vår son på det viset att jag e si eller sån, så kommer DU se till å förlora honom-barn står sin mamma närmast. för han undrade vad han skulle säja när lilleman frågar varför vi inte är ihop, skulle han då säja att mamma e psykopat å luder, eler vad tyckte jag...? jag bet ihop å sa bara, du gör dig sj en björntjänst om du ska hålla på så, för då skadar du ditt barn å e inte längre lämplig. Jag kommer säja som det är, en gng i tiden så älskade vi varandra mkt, å du var efterlängtad, men vi kunde inte leva ihop...då vi inte kommer överrens....

vad det gäller ditt Ul på ons så kommer det gå bra gumman, å jag håller tummarna för dig tills tårna krullar sig här, klart man e lite nervös...men det kommer gå bra ska du se...hoppas dock du slipper fostervattens prov. vilken tid ska du vara där?
    Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10