• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Nallepuhmamma
    PREGGA:

Varför i hela friden lägger du ner tid och energi på det där håriga träsktrollet till ex du har?
    Låt han ruttna i sin håla.
    Han vill ju bara att du ska må dåligt osv.

Strunta i honom helt och hållet och bara rå dig om dig själv och sonen i magen.

Ditt ex har ju uppenbarligen inte äns någon lampa tänd hemma.

Han vill abra få dig att må dåligt för att du va stark nog att kasta ut r*vhålet vilket han kanske aldrig kunde/kan acceptera.

Jag hade bytt telnr så man hade sluppit honom!
  • Bubbis10

jo han vet ju om att jag e troende, å menade på att ska jag ha dop för barnet, vilket jag ska-så ska jag be han om lov! saken e denna att han har INGEN rätt att stoppa mig, men jag lät han tro att han hade ngt å säja till om.....å han sa aatt vad det gäller alla beslut så ska han informeras å varaa med å fatta beslut.
    Därav att jag kommer ha ensam vårdnad fr start nu....

• Malinski79

TACK Pregga!!! Jag ska va där kl 15 på onsdag....

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-05 10:01:39 följande:
    PREGGA:Varför i hela friden lägger du ner tid och energi på det där håriga träsktrollet till ex du har?Låt han ruttna i sin håla.Han vill ju bara att du ska må dåligt osv.Strunta i honom helt och hållet och bara rå dig om dig själv och sonen i magen.Ditt ex har ju uppenbarligen inte äns någon lampa tänd hemma.Han vill abra få dig att må dåligt för att du va stark nog att kasta ut r*vhålet vilket han kanske aldrig kunde/kan acceptera.Jag hade bytt telnr så man hade sluppit honom!
    jo jag vet gumman, jag borde bara lagt på å inte lyssnat på honom, men ngt i mig vill så innerligt att vi ska kunna funka som föräldrar. Näe jag vet att det stör ihjäl han att jag e stark, han sa det när vi träffades att han aldrig träffat en tjej med så mkt skinn på näsan å att han attraherades av det......men det va nog bara fram tills det gällde han själv. Jag borde byta nr, MEN då kan han ju använda det emot mig i en ev tvist. han kommer med all säkerhet att stämma mig på gemensam vårdnad. jag får ju ensam vid födseln å det kommer han nog inte acceptera. å då kan han hävda att jag utestängt han fr allt. suck....men du har helt rätt i att jag ska rå om min son i magen, mig själv å min ljuvliga dotter :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-05 10:06:09 följande:
    TACK Pregga!!! Jag ska va där kl 15 på onsdag....
    HIhi ok, då ska jag tänka på dig-lovar :){#lang_emotions_flower}
  • elinnnnn

pregga gumman, jag har gått igenom liknande det du går igenom med ditt ex(vi har ju diskuterat det lite för ett tag sen). varje gång ni pratar och han får dig upprörd ger honom energi och tillfredsställande. låt inte honom få det. prata med din advokat om ditt xs beteende och be om råd. Om du har bevis på hur han beter sig så tror jag inte dem kan använda det emot dig sen när det kommer till vårdnadstvist, men hör med din advokat. det som är viktigast just nu är faktiskt du och barnet.

anledningen till att han bråkar med dig, är att han antagligen känner sig maktlös men han vet att han fortfarande kan få dig involverad. genom att bråka med dig. låt inte honom få den tillfredsställelsen. svara inte när han ringer, ha ingen kontakt med honom. om han nu MÅSTE kommunicera med dig så hänvisa till din advokat så slipper du höra hans skitsnack!

det är alltid svårt att mista nån. jag förstår att du är ledsen. men den mannen du trodde du levde med och älskade och planerade barn med han finns inte. det är det du kan sörja: det du trodde du hade. sörj inte ditt x han är uppenbarligen inte den du trodde han var.

önskar dig all styrka och lycka det förtjänar du. kramar

Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

pregga: förresten det kommer bli värre innan det blir bättre men om du håller dig stark och struntar i honom så kommer du bli av med honom. LOVAR!! kramis

Vår älskade bebis har BF 100809
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-05 10:11:49 följande:
    pregga gumman, jag har gått igenom liknande det du går igenom med ditt ex(vi har ju diskuterat det lite för ett tag sen). varje gång ni pratar och han får dig upprörd ger honom energi och tillfredsställande. låt inte honom få det. prata med din advokat om ditt xs beteende och be om råd. Om du har bevis på hur han beter sig så tror jag inte dem kan använda det emot dig sen när det kommer till vårdnadstvist, men hör med din advokat. det som är viktigast just nu är faktiskt du och barnet.anledningen till att han bråkar med dig, är att han antagligen känner sig maktlös men han vet att han fortfarande kan få dig involverad. genom att bråka med dig. låt inte honom få den tillfredsställelsen. svara inte när han ringer, ha ingen kontakt med honom. om han nu MÅSTE kommunicera med dig så hänvisa till din advokat så slipper du höra hans skitsnack!det är alltid svårt att mista nån. jag förstår att du är ledsen. men den mannen du trodde du levde med och älskade och planerade barn med han finns inte. det är det du kan sörja: det du trodde du hade. sörj inte ditt x han är uppenbarligen inte den du trodde han var.önskar dig all styrka och lycka det förtjänar du. kramar
    ......nu bölar jag...kommer snart...ska bara samla mig lite....svarar snart....kram
  • ssssssss8

oj oj vad ni skriver har inte riktigt haft tid till att vara så aktiv här inne på ett tag nu.

Har varit på en snabbvisit till luleå med barnen och sen längre upp nordsvervige och hälsa på min faster sen har vi haft påsklov o allt så det har varit en del på gång här.

Pregga: Låter som en väldigt knepig situation för dig hoppas det reder sig till det bästa för dig!
    Du behöver inte svara men på den här frågan om du tycker jag går för privat, men om du har kontakt med dotterns pappa så kanske han känner sig rädd.
    Annars verkar han ju inte ha riktgt lätt med sig själv, tar hans familj kontakt med dig då eller är de på hans sida?

Det är så roligt nu för att jag känner av bebisen hela tiden + att det känns svaaaaga puffar utanpå också så snart kan barnen börja känna på lillsyskonet snart.

Börjar dock jobba imorgon igen få se då om mina höftben hålls ihop jag har två 4dagarsveckor framför mig så kankske jag biter ihop och äter värktabletter de två veckorna.
    Sen har två lediga veckor igen.

• mammailund85

Hej tjejer! Idag ska jag ut på österlen med syster och några till på roadtrip/konstrunda. Ska bli kul även om det tyvärr inte är så fint väder idag....

Pregga- det mesta känns redan sagt ang. ditt ex. Klart du vill att han ska fungera som en far till ert barn, men somsagt inte till vilket pris som helst. Att du ska ha ensam vårdnad känns ju självklart, men sen är frågan hur stor plats han ska få (om ens nån). Han borde ju fatta att han måste skärpa sig rejält för att kunna få träffa sin son.    
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10