Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Familjen Mu skrev 2010-08-15 00:26:32 följande:
    Nä nu får jag gå och lägga mig min kära vänner och fina tjejer Tungan ute

Jag hoppas att vi som snart har bf och haft bf (men ej fått än) snart får träffa våra små mirakel och för er andra hoppas jag och önskar att ni (och vi) ska få en fortsatt fin graviditet.

Sov nu så sött alla underbara! Kramar
    Jo nu sitter man här med lite små värkar å undrar om det blir ngn sömn inatt ...IGEN, men sov så gott gumman..å hoppas vi får våra små snart. natti natt sötaste...
    kram
  • Bubbis10

Godmorgon flickor :)

inte en värk i sikte här, men har carohl i luren å hon har, jiiiipiiiiiii kanske änteligen att sessan vill kika ut :) håller tummarna....

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-15 03:47:07 följande:
    får se om jag kanske blir igångsatt då eller så får jag vänta ett par dagar till. hoppas dock att det börjar "av sig självt" då igångsättning kan dra ut på tiden och brukar dessutom vara smärtsammare.

tappen var precis som när barnmorskan på MVC kände på den i tisdags då hon också gjorde hinnsvepning! så hinnsvepningen gjorde ABSOLUT INGEN SKILLNAD. tyvärr ;)
    hej gumman...

ja det e min stora fasa att behöva bli igångsatt, efter att jag blev erbjuden det redan i v 38 å fick veta riskerna så vill jag absolut inte det...hoppas du slipper med å att det drar igång snart....
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-15 08:44:11 följande:

"God" morgon på er!

Ännu en sömnlös jävla natt där ögonen står rätt ut och man vänder och vrider sig och man kan bara inte sova trots tappra försök

Funderar fasen starkt på att köpa en träklubba och klubba ner mig kommande gång så man sover.

Ska man inte få få vara utvilad nu innan man får sin bebbe?

Nehe det verkar som om man ska vara dödens trött istället

Dessutom vaknar man av kännslan att man inte får luft,hjärtklappning och svettas som en nygrillad gris.

"Bara" 23 dagar till BF enl BM men fy fasen hur ska man orka? Och dessutom med värk man har?

Snälla gud gör så jag får min hinnsvepning nu den siste Augusti och att den hjälper.

Övertid är jud et sista man vill ha nu.

Nu har jag klagat här...IGEN.....Hoppas ni andra mår betydligt bättre!!!

Hey gumman :)
    jag blev faktiskt erbjuden en sov dos av läkaren då jag sovit så sjukt dåligt det sista pga värkar, men jag tackade nej..avskyr preparet...jag har ju fått hinnsvepning 2 gng nu å det har retat upp värkar men inget mer...SUCK.  gumman, man får lov å gnälla, hihihi puss
    PNC skrev 2010-08-15 10:50:32 följande:
    Jag provade färdknäppen jag... Inget gensvar ännu dock. Men trevligt var det! ;)
    hahaha låter trevligt, aså efter att vi snackade om det igår så hade jag flera olika drömmar med snusk, hahaha
    ngn e utsvulten :)

Ang carohl, jag lovat att uppdatera om det händer ngt mer där :) men hon har täta värkar som e kännbara om man säjer så, guuuu va spännande :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-15 11:09:32 följande:
    Här prövar jag med en rejäl stor städning och sedan en lång promenad då jag ska gå och hämta sonen som har sovit borta i natt! Ganska välbehövligt faktiskt då jag och sambon var slut i skallen. Så kanske de vill sätta igång nån gång :)
    hihi jaa hoppas, nu behövs det en ny tråd bebis ju :)

aså va sjukt, jag drömmer att jag ska ha sex med en kille som ser skitbra ut, som jag dessutom aldrig sett i mitt liv kan jag säja....aa å just när vi ska få till det så säjer jag-näe jag e ledsen JAG KAN INTE!!!
    jag e höggravid å kan inte göra så emot MITT X!!!!!!

WTF?!
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-15 11:18:06 följande:
    haha som att han inte skulle ha sett de då da Skrattande haha du är för rolig! jag har drömt att mitt vatten gick när jag var o handlade så jag kan lova att detta ska undvikas idag Flört
    hahahaha eller hur Flört men vattnet får gärna gå :)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-08-15 11:25:04 följande:

Pregga du kan väl förklara för mig med livmodertappen. Tänkte be BM kolla imorgon, men vad betyder måtten? ska de vara mkt eller lite för att närma sig förlossning eller what

Ja aså min tapp var 4 cm å hård. Nu e det 1,5 å mjuk.....det innebär att den utplånas mer å mer ju närmare fl man kommer. den ska vara helt utplånad så ju mindre den blir desto närmare fl kommer du.
    Min e ju ganska så lång, som 4 cm..brukar vara kanske 3,5 eller 3....ju mindre tapp desto närmare Fl, det e det som värkarna gör-förkortar den.
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-15 10:34:34 följande:
    åh det är lika spännande varje dag man loggar in nu Även om det är otroligt sega bebisar här

Tänk Carohl om du har din prinsessa hrä innan dagen är över, jag hoppas det sååå innerligt!! För nu va det ett tag sen det blev nån bebbe här inne Lycka till gumman!!!!!

Åh ni andra som bara väntar å väntar hoppas ni oxå får åka till förlossnigen "på riktigt" snart

Själv ska jag på Tupperware party idag hos min kusin..Hihi, är inte min grej alls..Men jag går för att få fika + att alla gäster får en varsin Hello kitty mugg å min dotter TOKÄLSKAR kitty
    haha håller med, man loggar in å nästan ser framför sig innan att ngn har fått, haha tupperware party, åh va kul..ja min dotter gillar åxå hello kitty :)
    Hoppas på att vi får en ny tråd bebis snart, min lär ju lysa med sin frånvaro...haha busen Hjärta
  • Bubbis10

Nu flickor så har Carohl åkt in till förlossningen å ska se efter om hon öppnar sig, det verkar så, hihihi va spännande. Om hon får så uppdaterar jag så fort jag hör ngt igen.

• Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-15 13:04:47 följande:
    HEJ!!

Carohl: Håller tummarna för nu är det f*n dags att någon får ut sin bebis.

Håller givetvis tummarna för alla som haft BF och har snart... Själv så har jag ju sagt till min bebis att nu är det försent för honom att komma innan BF men att han är hjärtligt välkommen den 28:de XD....

Håller på att städa en massa här idag. Har fått kylen/frysfacket avfrostat så nu ska alla saker in igen... Tvätten från igår är vikt och här är dammfritt och nu återstår att dammsuga och torka golv och montera sängen. Om det nu blir idag vill säga,men mer ska bli gjort än det som blivit, vet inte riktigt vad bara =) ...

Pregga - Haha så tokigt man kan drömma. Men du, jag tror att du är i "behov" av en färdknäpp snaaaaart (asg)
    Skrattande 

Elinnnn - Så tråkigt,men hoppas att bebisen vill kika ut snart då =) ...
    haqha joo nu e det dags för en tråd bebis igen aså...mm, har ju bf på ons men tror inte lilleman har en tanke på det aså...såå en färdknäpp hade suttit fint nu, hahaha
    va du e duktig å städar då, haha en annan e bara trött å seg idag..
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-15 13:06:16 följande:
    SPÄNNANDE, kanske var henne jag och vem det nu var menade igår då... Vi kände ju på oss att någon skulle få men det hände ju inget.... Aja kul att du uppdaterar,så spääääänande!!!
    hahaha jo det e såå spännande Glad
    Malinski79 skrev 2010-08-15 13:10:07 följande:
    Åhhhhhhhhh såå spännande det är nu!!!! Pregga...Vi kanske får skåla ikväll igen då?!?!? Det skulle ju va på tiden
    hahaha jaaaaa,men absolut så kommer vi säkert skåla snart,va alldels fööör längesen Flört
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10