• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Nallepuhmamma
    Carohl: Skönt du mår bättre. Hittade inga "fel"?

Pregga: Söt stor bula du fått nu

Jag spanar lite här fortfarande trots det jag blitt bakåtflyttad lite!!!
  • den kära leken

Det finns en annan aspekt med alkohol än bara den att det skulle vara skadligt för barnet genom modersmjölken. Även om man bara dricker lite så blir iaf mina rörelse annorlunda. Jag blir påverkad av en lättöl. Barnet kan då känna sig otryggt om den inte känner igen förälderns rörelser. Därför kommer jag va väldigt restriktiv med alkohol till mina barn blivit lite äldre. Men alla får göra precis som de känner för. Vissa tycker säkert jag är överdriven men vi har alla våra hang ups :)

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-12 11:04:20 följande:
    Tack för bilden, ska nog skaffa en sån :)
    Så lite, den e UNDERBAR! fattar inte att jag inte visste om det när jag fick lillan för 11 år sen, om den fanns då vill säja.

Mitt x ska ev flytta till LONDON!!!
    hahahaahh HOPPAS!!!!!
  • den kära leken

Haha, det kanske inte varit helt fel om han gjorde. :)

Pregga skrev 2010-04-12 11:13:47 följande:
    Så lite, den e UNDERBAR! fattar inte att jag inte visste om det när jag fick lillan för 11 år sen, om den fanns då vill säja. Mitt x ska ev flytta till LONDON!!! hahahaahh HOPPAS!!!!!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-12 11:08:53 följande:
    nej jag personligen tycker inte att alkohol är så viktigt att man måste ta det när jag ammar. Kan man inte avstå alkohol under den tiden tycker jag att man ska fundera på varför man dricker. Det finns mycket annat gott man kan dricka.
    Kunde inte sagt det bättre själv :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-12 11:12:47 följande:
    Carohl: Skönt du mår bättre. Hittade inga "fel"?Pregga: Söt stor bula du fått nu Jag spanar lite här fortfarande trots det jag blitt bakåtflyttad lite!!!
    Hihi tack så mkt gumman :)
    den kära leken skrev 2010-04-12 11:16:12 följande:
    Haha, det kanske inte varit helt fel om han gjorde. :)
    Nej det hade ju vart pricken över i, et...hahahahaha
    näe nu ska jag iväg å fika å posta paket.
    Kram på er
  • Ns mamma
    den kära leken skrev 2010-04-12 11:13:45 följande:
    Det finns en annan aspekt med alkohol än bara den att det skulle vara skadligt för barnet genom modersmjölken. Även om man bara dricker lite så blir iaf mina rörelse annorlunda. Jag blir påverkad av en lättöl. Barnet kan då känna sig otryggt om den inte känner igen förälderns rörelser. Därför kommer jag va väldigt restriktiv med alkohol till mina barn blivit lite äldre. Men alla får göra precis som de känner för. Vissa tycker säkert jag är överdriven men vi har alla våra hang ups :)
    Nja, tycker inte att du är överdriven.. Jag känner precis likadant och drack inte samtidigt som sambon ifall sonen sov hemma, vill alltid att ngn skall vara helt nykter och inte lukta alkohol (vilket man ju gör vid även 1 glas). Fast vi dricker så sällan ändå så det är ingen speciell uppoffring från vår sida..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-12 11:13:47 följande:
    Så lite, den e UNDERBAR! fattar inte att jag inte visste om det när jag fick lillan för 11 år sen, om den fanns då vill säja.Mitt x ska ev flytta till LONDON!!!hahahaahh HOPPAS!!!!!
    Åh vad skönt för din skull ifall han flyttar!
  • den kära leken

Ja det är ju olika det där vad man tycker är viktigt. Vissa tycker säkert att jag är överdriven. Jag tar säkert väldigt lätt på nåt annat som andra tycker är väldigt viktigt. Vi är ju olika som tur är :)

Ns mamma skrev 2010-04-12 11:27:05 följande:
    Nja, tycker inte att du är överdriven.. Jag känner precis likadant och drack inte samtidigt som sambon ifall sonen sov hemma, vill alltid att ngn skall vara helt nykter och inte lukta alkohol (vilket man ju gör vid även 1 glas). Fast vi dricker så sällan ändå så det är ingen speciell uppoffring från vår sida..
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-12 11:28:28 följande:
    Åh vad skönt för din skull ifall han flyttar!
    Jo om det ligger ngn sanning i det så :)

Var ute å gick i det sköna vädret å snubblade till på en kullesten, tur att jag INTE ramlade, men rädd blev jag...
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-12 14:16:40 följande:
    Jo om det ligger ngn sanning i det så :)Var ute å gick i det sköna vädret å snubblade till på en kullesten, tur att jag INTE ramlade, men rädd blev jag...
    ja jag snublade på småsten i påsk och föll på knäna och skrapade upp mig, blev rädd om magen då med, men kände inget spec efteråt.

Nu har jag suttit i solen hela förmiddagen, måste vila mig lite haha, alldeles röd!

Usch jag har ingen mataptit alls just nu, och så ska man laga mat till gubben..*suck* k'nns som ett helt företag..
    Lilla pyret väntas 100806
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10