• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

pregga; nej jag ska till BM imorgon, så jag ska be om det då! Då ska jag få mäta SF.måttat första gången!! Spännande! Men jag är så orolig, jag känner ju inte mitt Pyre alls ofta eller mycket, det blir nån lite liten buff bara nån gång.. alla ni pratar om massa bufflande och sparkande..

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-12 07:48:57 följande:
    Skönt att få gå och lägga sig igen.
    haha jo det va det, tyckte jag-men inte lilleman :) haha
    jag kunde inte somna om...så det blev lite vila bara..jaja...det va mys det med..
    puchelina88 skrev 2010-04-12 08:50:45 följande:
    Godmorgon tjejer!!jaha då har vi måndag och ny vecka för mig;)jippi;)vecka 23;)underbart väder i dag oxå skönt;)
    Grattis till ny vecka :)
    SweetLilly skrev 2010-04-12 09:47:19 följande:
    pregga; nej jag ska till BM imorgon, så jag ska be om det då! Då ska jag få mäta SF.måttat första gången!! Spännande! Men jag är så orolig, jag känner ju inte mitt Pyre alls ofta eller mycket, det blir nån lite liten buff bara nån gång.. alla ni pratar om massa bufflande och sparkande..
    Jag kan nästan lova dig att det inte e ngn fara, jag hade ju jättesvårt å känna min prins ett tag, MEN han ligger ju i säte å sparkar typ uppåt. Å ngt som va jätteskönt det va när jag va på ett Ul å såg han sparka men kände det inte, jag har ju även moderkakan i framvägg å den fungerar som en stötdämpare.
    jag var åxåx riktigt orolig...tyckte alla kände så tydligt utan jag....nu har jag kännt han mkt, mkt tydligt de senaste 4-5 dagarna, hela magen skakar till å han tom väcker mig. Å det kommer bli så för dig med snart, du vet...nu växer bebisen på rejält å det kommer bli mer trångt för den att röra sig....ge det en v eller nåt så ska du se..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-12 10:03:23 följande:
    Jag kan nästan lova dig att det inte e ngn fara, jag hade ju jättesvårt å känna min prins ett tag, MEN han ligger ju i säte å sparkar typ uppåt. Å ngt som va jätteskönt det va när jag va på ett Ul å såg han sparka men kände det inte, jag har ju även moderkakan i framvägg å den fungerar som en stötdämpare.jag var åxåx riktigt orolig...tyckte alla kände så tydligt utan jag....nu har jag kännt han mkt, mkt tydligt de senaste 4-5 dagarna, hela magen skakar till å han tom väcker mig. Å det kommer bli så för dig med snart, du vet...nu växer bebisen på rejält å det kommer bli mer trångt för den att röra sig....ge det en v eller nåt så ska du se..
    Jo men tycker endå jag är så pass långt gången att jag borde känna mer, och min moderkaka ligger bra till sa de på UL, långt upp.
    Jaja det kommer väl, jag har kanske en mycket snäll, lung bebis som kommer sova hela nätter när den kommer ut
  • den kära leken

Haha, ja du kan ju alltid hoppas ;)

SweetLilly skrev 2010-04-12 10:06:15 följande:
    Jo men tycker endå jag är så pass långt gången att jag borde känna mer, och min moderkaka ligger bra till sa de på UL, långt upp. Jaja det kommer väl, jag har kanske en mycket snäll, lung bebis som kommer sova hela nätter när den kommer ut
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-12 10:13:10 följande:
    Haha, ja du kan ju alltid hoppas ;)
    Jo det gör jag jag var sån när jag var liten. Mamma behövde aldrig gå upp på nätterna för att amma mig, och det fick hon banner av BM för.. BM tyckte att mamma skulla väcka mig för att mata, men dte tyckte inte hon, det var ju bara skönt, och jag åt bra på dan..
  • den kära leken

Det finns så många måsten enligt BM. Speciellt vad gäller amning. Jag tror man känner bäst själv vad som passar sig och sin bäbis. Både på förlossningen, amning och annat!

SweetLilly skrev 2010-04-12 10:16:05 följande:
    Jo det gör jag jag var sån när jag var liten. Mamma behövde aldrig gå upp på nätterna för att amma mig, och det fick hon banner av BM för.. BM tyckte att mamma skulla väcka mig för att mata, men dte tyckte inte hon, det var ju bara skönt, och jag åt bra på dan..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-11 23:46:28 följande:
    Ni som börjar bli lite större, rekommenderar jag en gravidkudde till, bland de bästa inköp jag gjort! Första natten tyckte jag det va obekvämt, andra natten insåg jag hur underbart skönt det är för magen att vila emot, å ena benet ligger ovanpå...när man ligger på sidan, den innehåller som små fluff kulor, typ samma som i en sacko säck. jag tycker den underlättar redan nu å det lär den göra ju större man blir.Den är UNDERBAR:)
    Vart köper man en sån då? babyaffären? Vad kostar den på ett ungefär?
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-12 10:06:15 följande:
    Jo men tycker endå jag är så pass långt gången att jag borde känna mer, och min moderkaka ligger bra till sa de på UL, långt upp.Jaja det kommer väl, jag har kanske en mycket snäll, lung bebis som kommer sova hela nätter när den kommer ut
    hahha instämmer med den kära lekan, du kan ju hoppas. jag va helt sjövild som liten å jag fick en lugn bebis, min dotter va såå snäll å lun....alla sa det, måste vara ngt galet att ni fick en så snäll å lugn unge :) Min syster som e lugn som en filbunke har en helt galen son, han hänger typ i gardinerna. hahaha
    jag ska länka en tråd som jag tycker du ska läsa...kan lugna dig lite vad det gäller rörelse, några kvinnor känner så sent som i v 25-32....en sek ska länka...
  • Ns mamma
    puchelina88 skrev 2010-04-12 08:50:45 följande:
    Godmorgon tjejer!!jaha då har vi måndag och ny vecka för mig;)jippi;)vecka 23;)underbart väder i dag oxå skönt;)
    Grattis till v. 23!
  • Bubbis10

Sweetlily

kolla denna, jag har sj skrivit där.

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51787148.html

Ns mamma skrev 2010-04-12 10:34:38 följande:
    Vart köper man en sån då? babyaffären? Vad kostar den på ett ungefär?
    japp, kan man köpa på baby affärer eller via nätet. kostar fr ca 300 å uppåt. Den jag har ligger runt 300 kr å det e nog bland det bästa köp jag gjort :)
    ska jag lägga in en bild?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10