• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Ns mamma
    SweetLilly skrev 2010-04-12 10:16:05 följande:
    Jo det gör jag jag var sån när jag var liten. Mamma behövde aldrig gå upp på nätterna för att amma mig, och det fick hon banner av BM för.. BM tyckte att mamma skulla väcka mig för att mata, men dte tyckte inte hon, det var ju bara skönt, och jag åt bra på dan..
    Ja, förr SKULLE man väl amma/mata var 4:e timme, varken mer eller mindre.. Men när jag fick sonen för 3½ år sedan sa dom att man skulle följa bebisens behov :)
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-12 10:36:46 följande:
    Sweetlilykolla denna, jag har sj skrivit där.www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51787148.html japp, kan man köpa på baby affärer eller via nätet. kostar fr ca 300 å uppåt. Den jag har ligger runt 300 kr å det e nog bland det bästa köp jag gjort :)ska jag lägga in en bild?
    Ja, det får du gärna göra!
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:40:56 följande:
    Ja, det får du gärna göra!
    Ok, ska ta foto så lägger jag in strax :)
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:39:57 följande:
    Ja, förr SKULLE man väl amma/mata var 4:e timme, varken mer eller mindre.. Men när jag fick sonen för 3½ år sedan sa dom att man skulle följa bebisens behov :)
    Pregga skrev 2010-04-12 10:36:46 följande:
    Sweetlilykolla denna, jag har sj skrivit där.www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51787148.html japp, kan man köpa på baby affärer eller via nätet. kostar fr ca 300 å uppåt. Den jag har ligger runt 300 kr å det e nog bland det bästa köp jag gjort :)ska jag lägga in en bild?
    den kära leken skrev 2010-04-12 10:34:19 följande:
    Det finns så många måsten enligt BM. Speciellt vad gäller amning. Jag tror man känner bäst själv vad som passar sig och sin bäbis. Både på förlossningen, amning och annat!
    Jo de sa ju nåt sånt förr med 4 timmar så det var väl det som de pressade henne på, galet.

Ok tack för länken ska kolla!

Ja man känner nog själv som sagt vad som vassa en ejälv och ens egen bebis.
    Lilla pyret väntas 100806
  • Ns mamma

En fråga för de som vill/vågar svara :)
    I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?
    Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:49:24 följande:
    En fråga för de som vill/vågar svara :)I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
    öh va? ja e ju helt emot alkohol både när man e gravid eller ammar, ren egoism.

http://www.familjeliv.se/Hem/pregga/galleri.php?cur_album=Gravidkudde

så ser kudden ut.
  • puchelina88

pregga vad kostar en gravidgudde?
    köpte du den på babyproffsen??
    ja funderar på att köpa en sover med en kudde mellan benen men kanske skulle vara bättre med en sån??

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-12 10:46:12 följande:
    Jo de sa ju nåt sånt förr med 4 timmar så det var väl det som de pressade henne på, galet.Ok tack för länken ska kolla! Ja man känner nog själv som sagt vad som vassa en ejälv och ens egen bebis.
    Så lite gumman, du kan nog koppla av :) vad det gäller amning så säjer barnet ifrån, det kanske inte skriker utan söker med munnen, stoppar handen i munnen mm....
  • den kära leken

Jag har inga åsikter om hur andra gör. Följer man de rekomendationer som finns är det helt okej tycker jag. Jag har dock inget behov av att dricka vin och kommer därför att avstå. Däremot kommer det nog bli en och annat alkoholfri öl nu i sommar. Köpte 2 st till helgen och jäklar vad gott det va.

En fråga för de som vill/vågar svara :) I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta? Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
  • carohl
    En fråga för de som vill/vågar svara :)I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
    Nya rön hörde jag att det var och då skulle det vara ok att dricka ett glas vin. Men jag skulle ALDRIG i hela mitt liv dricka nå alkohol när jag är gravid eller ammar, samma sak sak gäller med cigaretter.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10