• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Jag förlorar aptiten lite när det blir så varmt. Märker inte att jag är hungrig förrän man börjar äta. Skönt att få sitta i vårsolen lite. Fast jag klarar det inte. Sitter hellre i skuggan.

SweetLilly skrev 2010-04-12 15:25:42 följande:
    ja jag snublade på småsten i påsk och föll på knäna och skrapade upp mig, blev rädd om magen då med, men kände inget spec efteråt. Nu har jag suttit i solen hela förmiddagen, måste vila mig lite haha, alldeles röd! Usch jag har ingen mataptit alls just nu, och så ska man laga mat till gubben..*suck* k'nns som ett helt företag..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-12 15:25:42 följande:
    ja jag snublade på småsten i påsk och föll på knäna och skrapade upp mig, blev rädd om magen då med, men kände inget spec efteråt.Nu har jag suttit i solen hela förmiddagen, måste vila mig lite haha, alldeles röd!Usch jag har ingen mataptit alls just nu, och så ska man laga mat till gubben..*suck* k'nns som ett helt företag..
    jo man blir ju skiträdd, tur va så hann jag få balans å ramlade inte, då hade jag inte suttit här utan ringt ambulans typ....hahahahahaa
    ja det e underbart väder idag, har sj vart ute ju å blev skittrött nu, men ska snart laga mat. Idag blir det biffar med rå lök i å persiljesmör.
    jag var ju utan aptit i 2 dagar men kunde snabbt koppla det till att det va de dagarna jag hadekontakt med mitt x....å nu äter jag som vanligt igen...helt företag, haha jo tacka ja....i know...*asg*
  • elinnnnn

jag har gått upp 7 kg och har just gått in i vecka 24, tjoho ny vecka idag :)

på tal om viktnedgång när man ammar, så är det ingen garanti att man går ner. det beror helt på hur mycket man äter. när jag ammade så ökade min aptit vilket gjorde +- på vågen. lite mer + faktiskt.

tror det var sweetlilly som skrev så klokt om att dricka? "den som inte kan motstå under graviditeten eller amning borde fundera på VARFÖR dem dricker." nånting sånt skrev hon. så himlans bra sagt. jag är helt emot alkohol och rökning också för den delen. och inte bara det när man är gravid eller ammar. Varför skada sin egen kropp /och bebisen?

Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

jag lagade spagetti och köttfärssås i förmiddags men sen ringde älsklingen och frågade om jag ville äta ute. en gemensam bekant hade visst frågat honom om han ville med ut på lunch. så nu har jag tillräckligt med köttfärssås 2 dagar framåt. Så här blir det inget mer matlagandes tills på lördag. vi äter ju ute varje torsdag och fredag eftersom maken är ledig då :D skönt att slippa tänka på matlagning :)

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-12 15:35:37 följande:
    jag har gått upp 7 kg och har just gått in i vecka 24, tjoho ny vecka idag :)på tal om viktnedgång när man ammar, så är det ingen garanti att man går ner. det beror helt på hur mycket man äter. när jag ammade så ökade min aptit vilket gjorde +- på vågen. lite mer + faktiskt.tror det var sweetlilly som skrev så klokt om att dricka? "den som inte kan motstå under graviditeten eller amning borde fundera på VARFÖR dem dricker." nånting sånt skrev hon. så himlans bra sagt. jag är helt emot alkohol och rökning också för den delen. och inte bara det när man är gravid eller ammar. Varför skada sin egen kropp /och bebisen?
    hihi jo det var jag Jo men det är sån liten stund i livet så varför ska man utmana ödet liksom? Tycker lika med dig om rökning! Ser rent ut sagt förjävligt ut när man ser rökande gravida, har lust att trycka ner cigaretten i halsen på dem.
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-12 15:51:59 följande:
    hihi jo det var jag Jo men det är sån liten stund i livet så varför ska man utmana ödet liksom? Tycker lika med dig om rökning! Ser rent ut sagt förjävligt ut när man ser rökande gravida, har lust att trycka ner cigaretten i halsen på dem.
    haha
    ja jag tycker också det ser illa ut... visserligen ser det illa ut ALLTID, gravid eller inte, kvinna eller man, gammal eller ung, enligt mig då alltså. dessutom stinker det för alla andra i närheten.
  • elinnnnn

schnappi: grattis till positiva besked! hoppas resten går bra också. kram

• mammailund85

Hej tjejer! 

Vilken härlig solig dag! Inatt sparkade min lille på som bara den och min man fick äntligen känna lite sparkar också! Tyvärr är mina fogar/höft allt sämre, har svårt att sova och imorse kunde jag knappt gå runt i lägenheten pga höften. Imorn ska jag köpa ett foglossningsbälte, nån som använder det?
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-04-12 16:04:29 följande:
    Hej tjejer!  Vilken härlig solig dag! Inatt sparkade min lille på som bara den och min man fick äntligen känna lite sparkar också! Tyvärr är mina fogar/höft allt sämre, har svårt att sova och imorse kunde jag knappt gå runt i lägenheten pga höften. Imorn ska jag köpa ett foglossningsbälte, nån som använder det?
    Hej! Låter som ett härligt väder :) Här är det alldeles för varmt, över 35 grader :S
    mysigt att ni båda känner er bebis nu :D det är härligt!
    foglossningsbälte hm, nej jag har aldrig använt men jag gillar att ha tajta toppar som håller ordning på magen lite annars så "skakar" det så när jag går haha.
    Men har man väldiga problem med foglossning så tror jag det kan hjälpa nåt otroligt. Det är iallafall vad jag hört.
  • Lysmasken

Ska snart ställa mig å skala potatis. Blir potatismos, korv och gurkmajjo. Ska gå på familjeverkstan ikväll, kl 18,30 å i 2 timmar framåt.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10