• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 21:10:10 följande:
    Ja, eller hur... Ska man oroa sig så finns d massor. Vist att man kan förebygga mycket sjukdomar å missbildningar genom ex undvika tobak, alkohol mm, men även om man gör allt som står i ens makt för att barnet ska bli friskt så e d ju tyvärr ingen garanti å därför kan man heller inte ta på sig skulden för ett eventuelt missfall å där med så känner inte jag att jag inte kan springa runt å vara orolig för d som jag inte kan göra något åt i alla fall. Ja eller så sparkar han mot din rygg.... Min prins sparkar konstant, när jag går, sitter, jobbar å framför allt kör bil. Upp under revbenen ska fötterna... han tåflörtar lite mysigt
    hahaha tåflörtar, ja å min lille prins gillar nog å peta på min kisseblåsa, haha rätt va det e så blir jag akut kissenödig å får mkt svårt å hålla mig...å jag känner hur han rör sig. har kännt han idag med men inte lika kraftigt som de 3 sista dagarna, men jag får ju tro att han vilar upp sig för nästa race :)
    som du säjer, man kan förebygga mkt men man kan inte styra allt..inte ens i sin egen graviditet....
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-04-13 20:38:32 följande:
    Gumman det är jättehemskt det som hänt den där mamman men det är inte du! Den risken att det händer nå sånt, gumman man ska inte läsa sånt inte när man själv är gravid iaf. Det kommer att gå jättebra för dig ska du se
    Jag har lagt in bilderna på babyflaskvärmaren i baby-galleriet om du har lust att titta. Den är super att ta med sig... Ja där d finns ström, men jag har hört att dem har/finns som batteridrivna oxå.
    Pregga skrev 2010-04-13 21:37:21 följande:
    hahaha tåflörtar, ja å min lille prins gillar nog å peta på min kisseblåsa, haha rätt va det e så blir jag akut kissenödig å får mkt svårt å hålla mig...å jag känner hur han rör sig. har kännt han idag med men inte lika kraftigt som de 3 sista dagarna, men jag får ju tro att han vilar upp sig för nästa race :) som du säjer, man kan förebygga mkt men man kan inte styra allt..inte ens i sin egen graviditet....
    Vist är d mysig. Vad står överst på din babyshopinglista just nu?
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 21:54:06 följande:
    Jag har lagt in bilderna på babyflaskvärmaren i baby-galleriet om du har lust att titta. Den är super att ta med sig... Ja där d finns ström, men jag har hört att dem har/finns som batteridrivna oxå. Vist är d mysig. Vad står överst på din babyshopinglista just nu?
    haha såå nu har jag stoppat i mig 3 munkar till...asså sådana där donuts sockrade som usa,s polis jämt käkar, hahaha
    mja högst på listan nu e madrass å sängkläder till lillemans säng...sj?
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 21:54:06 följande:
    Jag har lagt in bilderna på babyflaskvärmaren i baby-galleriet om du har lust att titta. Den är super att ta med sig... Ja där d finns ström, men jag har hört att dem har/finns som batteridrivna oxå. Vist är d mysig. Vad står överst på din babyshopinglista just nu?
    jo det e supermysigt å känna de små...en bekräftelse varje gng :)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 21:58:27 följande:
    haha såå nu har jag stoppat i mig 3 munkar till...asså sådana där donuts sockrade som usa,s polis jämt käkar, hahaha mja högst på listan nu e madrass å sängkläder till lillemans säng...sj?
    Bröstpump Medea, baby swinger å dr. Browns flsaknappar. Sängkläder syr jag själv av våra lakan eller ny köpt tyg... Blir mycket billigare å framför allt personligare. Ska sy Adidas å Nike bäddset till dotterns nya säng. Ett ljusrosa/brunt/vit set sen har jag inte kommit längre
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 21:58:27 följande:
    haha såå nu har jag stoppat i mig 3 munkar till...asså sådana där donuts sockrade som usa,s polis jämt käkar, hahaha mja högst på listan nu e madrass å sängkläder till lillemans säng...sj?
    Om du har ätigt så många så börjar d väl bli trångt för lillen där inne hahaha Själv så får jag fart på min mage med lite coca-cola.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:08:33 följande:
    Bröstpump Medea, baby swinger å dr. Browns flsaknappar. Sängkläder syr jag själv av våra lakan eller ny köpt tyg... Blir mycket billigare å framför allt personligare. Ska sy Adidas å Nike bäddset till dotterns nya säng. Ett ljusrosa/brunt/vit set sen har jag inte kommit längre
    hihi ok, jo men vill man sy eget å kan så klart man kan göra det :)
    asså jag har kvar min manuella bröstpump fr min dotters tid....hahahaha jag som har gjort mig av med allt annat har kvar bröstpumpen på vinden...hm, den har lixom bara följt med. å hennes baby täcke, men jag hade ju aldrig en tanke på att skaffa fler....så jag får köpa allt nytt fr början..
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:10:11 följande:
    Om du har ätigt så många så börjar d väl bli trångt för lillen där inne hahaha Själv så får jag fart på min mage med lite coca-cola.
    haha jo om inte annat så e det mkt sockrigt i munnen nu...urk...coca cola dricker jag inte längre...å inte kaffe, utan max en kopp te på morrn.om ens det...haha däremot så blir det en del loka...å MJÖLK som e livet.hihi
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 22:17:09 följande:
    haha jo om inte annat så e det mkt sockrigt i munnen nu...urk...coca cola dricker jag inte längre...å inte kaffe, utan max en kopp te på morrn.om ens det...haha däremot så blir det en del loka...å MJÖLK som e livet.hihi
    örk blandar du loka med mjölk... Blir d loka"L"mjölk då hihihhihihi
  • Belly

Jag blev skitskraj när jag läste att koffein kan skapa missfall..sen dess har jag bara tagit nåt glas läsk (med koffein) nångång..

BF: 2010-08-27
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:33:58 följande:
    örk blandar du loka med mjölk... Blir d loka"L"mjölk då hihihhihihi
    haha nej nej såklart inte din busa :)
    Belly skrev 2010-04-13 22:46:26 följande:
    Jag blev skitskraj när jag läste att koffein kan skapa missfall..sen dess har jag bara tagit nåt glas läsk (med koffein) nångång..
    mja jag undviker koffein då det kan påverka barnet. när jag å mitt x försökt länge med att kunna bli med barn så ringde vi Sahlgrenska fertilitets klinik å skulle söka hjälp där, å bland det första dom sa var-dra ner på kaffet eller helst helt. Det påverkar din ägglossning, jag bara va??? så nu när jagh e me barn så vågar jag inte...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10