• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • knyzzel
    Belly skrev 2010-04-13 22:46:26 följande:
    Jag blev skitskraj när jag läste att koffein kan skapa missfall..sen dess har jag bara tagit nåt glas läsk (med koffein) nångång..
    D vist jag inte. Inget min BM nämnt, konstigt. Har slutat röka å dricka redbull å dricker aldrig kaffe för att d är äkligt (enligt min åsikt). Tror inte att ett eller två glas cola skadar. Eller? nu blev jag lite orolig ju!
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:53:58 följande:
    D vist jag inte. Inget min BM nämnt, konstigt. Har slutat röka å dricka redbull å dricker aldrig kaffe för att d är äkligt (enligt min åsikt). Tror inte att ett eller två glas cola skadar. Eller? nu blev jag lite orolig ju!
    men nej va inte orolig, så länge man inte baljar coca cola hela dagarna så gör inte ett glas eller 2 ngt. då hade jag sagt till innan....
    nu fick jag mig en annan noja, min data e stekhet å luktade lite bränt vid fläkten på baksidan, har bärbar...så jag blåste in där....å när jag skulle blåsa igen så fick jag in varmluft fr fläkten i näsan, mindre trevligt...men det e la inget gift som kommer ut där....? bara luft?
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 22:59:41 följande:
    men nej va inte orolig, så länge man inte baljar coca cola hela dagarna så gör inte ett glas eller 2 ngt. då hade jag sagt till innan.... nu fick jag mig en annan noja, min data e stekhet å luktade lite bränt vid fläkten på baksidan, har bärbar...så jag blåste in där....å när jag skulle blåsa igen så fick jag in varmluft fr fläkten i näsan, mindre trevligt...men det e la inget gift som kommer ut där....? bara luft?
    Ja, å damm å smuts, men bara sånt som har varit i luften där datorn har varit.  Tack gumman. Känner mig redan lugnare, men d e ju bra att veta å tänka på i alla fall. E d koffin i sprite å 7-up oxå?
  • Bubbis10

Man får inte missfall pga coca cola, å sen e det för sent för dig att få Mf nu. Asså man ska ju inte överdosera med ngt utan ta allt med måtta, å sålänge man inte häller i sig ngt oavsett vad det är, så e det ingen fara alls. med lillan hade jag inte en aning om detta å då drack jag kaffe som aldrig förr. hon e hel, frisk å mkt vacker. oroa dig inte för detta Knyzzel. Njut av din graviditet, å ett eller två glas cola gör inget alls.

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 23:04:15 följande:
    Ja, å damm å smuts, men bara sånt som har varit i luften där datorn har varit.  Tack gumman. Känner mig redan lugnare, men d e ju bra att veta å tänka på i alla fall. E d koffin i sprite å 7-up oxå?
    hihi jo det vet jag att det e lite damm å smuts som kommit in, men när jag andades in det då jag skulle dra in luft för att blåsa in så fick jag ju i mig det? urk..det e la inte giftigt? asså jag tror inte det e koffein i sprite eller 7 up. men asså hur många gravida får inte dille på sötdricka?....nej nej var inte orolig för det gumman...
  • Belly
    knyzzel skrev 2010-04-13 22:53:58 följande:
    Du ska icke va orolig.. Det är måååånga gravida som dricker massor med kaffe eller coca-cola...  Det är jag själv så är så nojjig hela tiden.. Läste nån rekommendation...troooor de va max 3 dl per dag..
    BF: 2010-08-27
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-04-13 23:09:26 följande:
    Du ska icke va orolig.. Det är måååånga gravida som dricker massor med kaffe eller coca-cola...  Det är jag själv så är så nojjig hela tiden.. Läste nån rekommendation...troooor de va max 3 dl per dag..
    mja jag tror det e större fara för ens egna tänder än det e för lillen...
  • Bubbis10

man kan dricka 2 koppar kaffe om dan å då snackar vi koffein, utan att det ska vara ngn fara. Å jag drack säkert 10 koppar om dan med lillan för jag hade inte en aning, å det va ingen fara med henne. Sen skulle man INTE äta ngn fisk, idag så ska man det ,ingen sa ngt om listeria å rökt mat....så vissa saker ska man nog ta med lite ro...

• Belly
    Pregga skrev 2010-04-13 23:11:07 följande:
    mja jag tror det e större fara för ens egna tänder än det e för lillen...
    Förmodligen är det så...
    BF: 2010-08-27
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10