• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • sofie och laura

Hej underbara tjejjer!

Härlig dag med gnälliga ungar DET bästa som finns!
    Mina inneboende som vi ställt upp för kommer att få sin lägenhet till helgen och hennes barn samt mina har jag varit i slagsmål sen dag 1. Laura gråter för ingenting och börjar inse att hon vill ha sin mamma och bror för sig själv!
    Men glad att vi ställt upp och gjort sitt bästa!
    Laura och Leo skall till sydpoolen med sin mamma nästa helg vilket är ett äventyrs bad=)

Nå annars har jag börjat fått riktiga hemska nojjor och vill inte ta upp det med er för att nojja upp er så jag ska till bm nästa tisdag och även prata med henne!
    =( vill njuta inte oroa mig ju!

• knyzzel

jo d e ju sant.. Ska bara natta dottern kommer om en stund igen. Gå ingen stans

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-04-13 20:14:53 följande:
    Hej underbara tjejjer!Härlig dag med gnälliga ungar DET bästa som finns!Mina inneboende som vi ställt upp för kommer att få sin lägenhet till helgen och hennes barn samt mina har jag varit i slagsmål sen dag 1. Laura gråter för ingenting och börjar inse att hon vill ha sin mamma och bror för sig själv!Men glad att vi ställt upp och gjort sitt bästa!Laura och Leo skall till sydpoolen med sin mamma nästa helg vilket är ett äventyrs bad=)Nå annars har jag börjat fått riktiga hemska nojjor och vill inte ta upp det med er för att nojja upp er så jag ska till bm nästa tisdag och även prata med henne!=( vill njuta inte oroa mig ju!
    Hey gumman =)

asså det va riktigt snällt av dig att låta dom bo hos er, verkeligen en vän.{#lang_emotions_smile}
    Vad det gäller nojjor så ska du såklart kunna ta upp det här inne, det har vi alla andra gjort, mja kanske mest jag då...hahahaahhaha
    vad e det som tynger dig? Kram
    knyzzel skrev 2010-04-13 20:15:29 följande:
    jo d e ju sant.. Ska bara natta dottern kommer om en stund igen. Gå ingen stans
    haha lungt, jag sitter här med min munk å mumsar :)
    en sista sak vad det gäller förlossningen så e jag inte det minsta orolig för denna gng då min sista var minnesvärd..hahahaha
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-04-13 20:20:33 följande:
    haha lungt, jag sitter här med min munk å mumsar :) en sista sak vad det gäller förlossningen så e jag inte det minsta orolig för denna gng då min sista var minnesvärd..hahahaha
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG!
    Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
  • SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-04-13 20:26:48 följande:
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG!Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
    Jag tänker på sånt med, känner till de som förlorat barn bara dagar innan BF, otäckt är det!!

Men man måste bara vila och vara trygg i sig själv och lita på att det går bra! Man kan inte oroa sig för allt hemskt som KAN hända, för hur mycket man än stressar och oroar sig så hindrar inte det ett tråkigt besked. Man får bara ta varje dag som komemr och vara glad åt magen och se ett lyckligt liv med bebisen framför sig.

Nu ska jag ta och fika lite, är jättehungrig
    Lilla pyret väntas 100806
  • carohl
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG!Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
    Gumman det är jättehemskt det som hänt den där mamman men det är inte du! Den risken att det händer nå sånt, gumman man ska inte läsa sånt inte när man själv är gravid iaf.
    Det kommer att gå jättebra för dig ska du se {#lang_emotions_kiss}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    men lilla gumman, detta e nog en oror du delar med flera andra av oss här inne :(
    men putta inte på den lille, hehe det stör ju....läs INTE sådana saker.
    det skapar en onödig oro....kraam
  • knyzzel
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG! Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
    Usch ja.. inte alls kul. Själv försöker jag att inte läsa sådana saker för då blir jag bara ledsen å orolig. Jag har äntligen lyckats intala mig själv att vår lillkille ÄR FRISK å skulle d nu visa sig att han inte är d så är d inget jag känner att jag kan förbereda mig på ändå.
    Pregga skrev 2010-04-13 20:20:33 följande:
    haha lungt, jag sitter här med min munk å mumsar :) en sista sak vad det gäller förlossningen så e jag inte det minsta orolig för denna gng då min sista var minnesvärd..hahahaha
    Låter gott{#lang_emotions_dreamer} Själv har jag tryckt i mig 165g kexchoklad... å 2 glas cola. hahahaha å pizza mums.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 20:47:16 följande:
    Usch ja.. inte alls kul. Själv försöker jag att inte läsa sådana saker för då blir jag bara ledsen å orolig. Jag har äntligen lyckats intala mig själv att vår lillkille ÄR FRISK å skulle d nu visa sig att han inte är d så är d inget jag känner att jag kan förbereda mig på ändå. Låter gott Själv har jag tryckt i mig 165g kexchoklad... å 2 glas cola. hahahaha å pizza mums.
    jo jag håller med, i början läste jag om Mf, ma mm...å blev superstressad. MEN nu har både jag å ni andra här inne vart på era Rul å allt har sett bra ut, visst i v'ärsta fall kan det hända ngt, men man kan bli påkörd av en bil imon å kola vippen med.
    kan ni fatta att detta kommer fr mig som har vart extremt orolig.
    haha e det fortfarande lite ibland, som idag...min lille prins har varit mkt lugnare än på 3 dar typ som han vart sjövild...men då försöker jag tänka som att-jaa han vilar upp sig tills nästa tur.

kex chocklad e göttans :)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 20:53:38 följande:
    jo jag håller med, i början läste jag om Mf, ma mm...å blev superstressad. MEN nu har både jag å ni andra här inne vart på era Rul å allt har sett bra ut, visst i v'ärsta fall kan det hända ngt, men man kan bli påkörd av en bil imon å kola vippen med. kan ni fatta att detta kommer fr mig som har vart extremt orolig. haha e det fortfarande lite ibland, som idag...min lille prins har varit mkt lugnare än på 3 dar typ som han vart sjövild...men då försöker jag tänka som att-jaa han vilar upp sig tills nästa tur. kex chocklad e göttans :)
    Ja, eller hur... Ska man oroa sig så finns d massor. Vist att man kan förebygga mycket sjukdomar å missbildningar genom ex undvika tobak, alkohol mm, men även om man gör allt som står i ens makt för att barnet ska bli friskt så e d ju tyvärr ingen garanti å därför kan man heller inte ta på sig skulden för ett eventuelt missfall å där med så känner inte jag att jag inte kan springa runt å vara orolig för d som jag inte kan göra något åt i alla fall. Ja eller så sparkar han mot din rygg.... Min prins sparkar konstant, när jag går, sitter, jobbar å framför allt kör bil. Upp under revbenen ska fötterna... han tåflörtar lite mysigt{#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10