• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-04-13 19:48:42 följande:
    haha ingen kommentar mer än, jag e glad för din skull :)
    hihihi...TACK!! =) Jag bara håller alla tummar för att det ska gå lika "lätt" denna gången!!!!
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 19:48:29 följande:
    Hej. Nu e jag inne! Saknat mej?!
    wiiiii, hey..JA jag har saknat dig :)
  • knyzzel

Snacka lite kanske?! hahaha... vad e nytt?

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-13 19:50:21 följande:
    hihihi...TACK!! =) Jag bara håller alla tummar för att det ska gå lika "lätt" denna gången!!!!
    haha jaa det låter ju helt otroligt, jag har inte träffat ngn som haft det så lätt...så jag hoppas ju att det blir så för mig denna gng. Förra var ja....fruktansvärd, haha det tog mig 11 år att våga igen :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 19:53:17 följande:
    Snacka lite kanske?! hahaha... vad e nytt?
    mja det har vart prat om förlossningar här idag, en diskution jag inte tänker delta i ngt mer. Enl vissa så e det i princip smärtfritt, haha medans jag trodde jag skulle dö...men jag hoppas såklart att jag denna gången för upleva den där smärtfria förlossningen alla här inne pratar om :)
  • knyzzel
    Malinski79 skrev 2010-04-13 19:44:15 följande:
    Go kväll mina damer...det va värst va det diskuterats här inne idag..Såg att ni skrivit om förlossning + bedövningar.. hoppas många av er kan få en sån förlossning som jag hade förra (första) gången  Gick i någon timme hemma med molvärk,satt mig i duschen å det va underbart!! sen fick vi komma in till sjukhuset å då va jag öppen 3 cm, å 2 timmar senare va jag fullt öppen  Bedövningen jag hade va ANDNINGEN (den va A och O för mig), tens apparaten (som jag gillade,för den fick mig att tänka på annat) och varma kuddar..Det va det jag hade..efter 23 min krystvärkar så va prinsessan ute Så hoppas verkligen att fler kan få uppleva en förlossning som jag fick..det första jag sa till sambon efter va - detta kan vi lätt göra om =) Jag står fortfarande för att jag inte tycker att det gör SÅ ont att föda barn..Men visst är jag mycket väl medveten om att det är såååå olika för alla..Men vill visa för första gångs föderskorna att det inte alls behöver va såååå hemskt.. Tror oxå jag skrivit mer om min förlossning i min blogg här på FL...
    Så skönt för dej att d gick så bra. Synd att inte alla kan få en sådan drömmförlossning. Själv fick jag planerat kejsarsnitt. D var oxå helt underbart. Hade ont i axelen (pga någon nerv) i ca 15 min efter snittet, men efter d så fick jag panodil + nått annat å har inte känt någon smärta sedan dess.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 19:54:53 följande:
    mja det har vart prat om förlossningar här idag, en diskution jag inte tänker delta i ngt mer. Enl vissa så e det i princip smärtfritt, haha medans jag trodde jag skulle dö...men jag hoppas såklart att jag denna gången för upleva den där smärtfria förlossningen alla här inne pratar om :)
    Smärtfritt tror jag ju inte riktigt på... mindre tortyr kanske.... Nä, jag tror d är ganska inviduelt, men jag vägrade å tog "den enkla vägen" hahahaha
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 20:03:40 följande:
    Smärtfritt tror jag ju inte riktigt på... mindre tortyr kanske.... Nä, jag tror d är ganska inviduelt, men jag vägrade å tog "den enkla vägen" hahahaha
    hahaha jo så kan man ju åxå göra ;)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 20:06:35 följande:
    hahaha jo så kan man ju åxå göra ;)
    Ja, absolut. Vissa menar att man inte föder barn på riktigt, men för mig var min dotter väldigt verklig...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-13 20:09:20 följande:
    Ja, absolut. Vissa menar att man inte föder barn på riktigt, men för mig var min dotter väldigt verklig...
    haha mja så skulle jag ju verkeligen inte se det, att få  barn kan vara på många olika sätt, å hejsarsnitt är ett av dom :)
    sen tror jag folk menar att det mest naturliga är att föda "normalt".
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10