Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-08-25 11:42:59 följande:
    Det låter verkligen som att det är på G! Vad spännande, lite extra spännande när bacon än så länge är en h*n!!! Uppdatera snart Glad Annars får jag hålla koll på dig på fejjan, hihi tur att jag har dig där då jag är bra nyfiken!  Flört
    Du är för himla söt :) {#emotions_dlg.flower}
    Ska till barnmorskan idag (igen), måste ha lite koll på om de händer nått, har extremt mycket sammandragningar men inga som gör jätte ont utan mer obekväma, illamående och otroligt trött i kroppen,
    BF+1 idag då , undrar igentligen om man föder i nogorlunda lika tid som man gjorde tidigare Någon som vet?
  • lillabambi

HEJ TJEJERNA....
    Varit på bm besök idag kl 15,00 :)  1,5 cm öppen så hon gjorde en hinnsvepning och efter en timme så började värkar och hör och häpna dom finns kvar o blir mer o starkare hela tiden så jag hoppas dom inte ger med sig. Bm kände till och med bacons huvud hon sa att bacon ligger så långt ner de bara går, så nu är de bara hoppas de sätter igång snart :) :) :)

• lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-08-26 06:17:18 följande:
    lillabambi: lycka till hoppas du är inne på förlossningen =) håller tummarna!
    nej än är jag hemma, nyss kört iväg karln till jobbet, värkarna sitter i men är fortfarande så att jag härdar ut så hoppas detta kommer igång snart....

Någon me erfarenhet av hinnsvepning?
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-08-26 06:37:34 följande:
    Godmorgon gumman!
    Hoppas verkligen det kommer igång :) När är det/var det du hade BF?

jag fick 3 hinnsvepningar men antingen tog inte BM i ordentligt, min kropp var inte redo eller så fungerade dem helt enkelt inte på mig. Tyvärr. Fast jag fick ju som sagt inte ens några värkar efter hinnsvepningarna, så kanske är det så man märker om dem har någon effekt.
    god morgon gumman :)
    jag hade bf i tisdags så lite på övertid är jag, molvärken kom ca en timme efter hinnsvepningen två timmar senare kom värkar som höll på fram till 03.00 men efter det har det varit en grym molvärk och ont i rygg och magslut bara några värkar.... Jag hoppas dom kommer tillbaka snart :) :)  inte för att det är skönt men förhoppningsvis ger de resultat :)

Jobbigt med amningen vännen, men jag har tyvärr inge goda råd att ge dej då ammningen fungerade klockrent med sonen, köpte en handpump på apoteket o pumpade ur lite grann emellanåt så jag inte skulle ha för mycket mjölk... Hoppas de löser sej snart.!
  • lillabambi
    Perssonlund skrev 2010-08-26 06:49:40 följande:
    Hej tjejer!

Håller tummarna för dig lillalambi.

Oj nu på morgonen har jag ont i magen,men inte precis värk utan något annat. Typ som att jag är jättehungrig eller måste på toa. Det gör sjukt ont. Men några värkar har jag haft också Skrattande. Tror faktiskt att jag hoppar ner i sängen och vilar lite för att se om det försvinner. "Ses" senare!

Någon som har tips på övningar man kan göra så man inte har sååå ont i ryggen?
    tack tack{#emotions_dlg.flower}
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-08-26 07:17:23 följande:
    ah okej :D men då får vi hoppas på att dem kommer tillbaks och tilltar i styrka och frekvens :D

apotekets handpump, ryser av bara tanken. hade en sån när jag fick mitt första barn, kändes som hela bröstvårtan skulle sugas av :S
    ja det hoppas jag me Flört

Okej synd att du upplevde dom så, jag tyckte faktiskt de var kanon... men ibland har dom på bvc som man får hyra eller så, du kan ju höra iallafall
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 07:28:54 följande:
    Lillabambi

Gud vad kul din Hinnsvepning verkar lyckas Håller tummarna för dig.
    Gjorde det ont när dom gjorde det på dig?

Jag fick ju en då jag väntade sonen och var då i v 42 när jag fick det och efte den startade det med att slemmisen "rann" ur mig på morgonen därpå, sen på natten dan efter hinnsvepningne gick vattnet men inga värkar kom så dom fick hjälpa mig på traven så han föddes på dagen efter det.

6 dagar kvar tills jag får min hinnsvepning och gud vad jag längtar dit och verkligne hoppas den hjälper för jag har fasen skitont i kroppen här nu.
    Man måste väl vara öppen minst 1 cm va? Skulle inte förvåna mig om jag inte äns e öppen så dom kan svepa
    ja jag hoppas verkligen att detta ger resultat för jag har skit ont, värkar börjar göra sig påminnda lite oftare än när jag klev upp ur sängen, har ruskigt ont i mage och ryggslut plus att jag tror att slemmisen släpper lite då o då när jag e på toa
    Nja ont kan jag inte säga men fasligt obehagligt. Efter själva hinnsvepningen kände jag inget mer än att hon hade varit där o grejat liksom.
    ja man måste vara öppen så dom får in ett finger (ca1 cm).
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 08:13:34 följande:
    Men asså jag har ju fått hinnsvepning som sagt var innan med sonen men kände inget ting när hon gjorde det alltså är dom i "kanalen" alltså i livmoderhalsen eller bara runtom???

Du snusar säkert bebis snar ska du se
    Hoppas det iaf så du/ni slipper vänta länge till.
    Hr d klockat värkarna något?
    ja då dom e mellan 40-60 sek långa men inte spec regelbundna så bara att fortsätta vänta. Ska snart försöka sätta igång och städa lite grann... inte så att man flyger fram som vanligt, har såååå ont :/

dom är i själva kanalen öppningen av tappen.... ja känner man inget efter nån timme så borde de ju inte ge resultat eller tvärtom :)
    jag hoppas din kommer lyckas :)
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 08:29:00 följande:
    Okej så man skall känna nått efter en timme redan?
    Jag har nog inte så höga förväntningar tyvärr om min hinnsvepning dock...

Ska du verkligen dammsuga nu?
    Gumman du borde ta det lungt och vila och ladda upp inför senare idag/inatt då du ska trycka ut eran sötnos
    Skönt att du har hopp om det hela.....{#emotions_dlg.flower}
    nja ska bara plocka ordning o lite så, så att de är gjort om man åker in idag :)

nej måste måste man inte men då vet man iallafall att nått händer :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10