Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-26 08:54:29 följande:
    Låter spännande för dig lillalambi. Tror också du får snusa bebis snart! Ååå jag vill också,men dess dumma värkar försvinner ju bara!!
    har du mycket värkar?

Det är inte försen nu jag fattar vad "riktiga" värkar är. Dom jag haft innan var ju hur lindriga som helst jämfört me detta Skrattande
  • lillabambi
    Perssonlund skrev 2010-08-26 09:03:50 följande:
    Ja jag kan tänka mig det. En del värkar. Inte mycket men ont gör dom. Men jag har inte tagit alvedon mot dom då jag vet att dom bara försvinner iallafall.... Men jag vill ju ha ONT PÅ RIKTIGT så att han kommer snart... Men det känns hopplöst. Får se vad BM säger nästa vecka...

Undra om mitt lilla pyre har åkt ännu längre ner nu. Känns lite lustigt där nere när han rör sig...
    ja jag var ju inte öppen så mycket hos bm igår 1,5 cm men hon kände huvudet och sa att h*n inte kan ligga nå längre ner än så, de gav mej lite hopp allafall och sen var de faktiskt hon som erbjöd sig att göra en hinnsvepning så jag tog erbjudandet och är tacksam för de faktiskt....
  • lillabambi
    Mandy86 skrev 2010-08-26 09:29:13 följande:
    Hej tjejer!

Nu har vi slagit oss till ro här hemma alla tre. Hinner inte med någonting alls känner jag, så får läsa i kapp i tråden här sen.

Håller tummarna för er som gått över o snart har BF!! Nu ska dem sista bebbarna ut!!

BVC besök för viktkontroll idag

Kram till alla
    Grattis i massor och välkommna hem {#emotions_dlg.flower} Stor kram till er!
  • lillabambi
    Oväntad skrev 2010-08-26 09:42:10 följande:
    Hinnsvepning låter som den "bara" fungerar om man har en mogen tapp. Då verkar det ju "jättedumt" om man utförde det på en omogen tapp bara för att... Det skapar ju inte mer än falska förhoppningar och onödigt ont. Det där måste dom ju kunna känna.

Igår så busade magen till och jag fick några rejäla värkar.. Men thihi.. den gubben går inte hem längre. Jag har lärt mig att nu busas det bara för att sen avta.. Min bebis kommer säkert ligga kvar tills han blir utsparkad.. =P

Men jag har tagit ut mig lite för hårt och höften har klagat rätt rejält på mycket promenader. Så idag blir det en vilodag.
    omogen tapp? vem har de?
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 12:05:53 följande:
    Men alltså ang Hinnsvepningen hur fasen kommer BM/Lälaker in alltså hur når dom ända in där när man inte själv gör det (Tex innan man var gravid och kollade om amn hade ÄL)?
    tappen flyttas tror jag. men i stående läge så känner man väl den om jag inte minns fel av vad bm sagt, långa fingrar krävs :P
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 12:12:26 följande:
    Hur går det lillbambi?
    Som innan inge större skillnad men jag har ONT !!Skrattande jag har alltså fortfarande värkar utan dess like:)
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 12:25:31 följande:
    Ja men det är ju ett jätte bra tecken
    Hoppas verkligen det inte slutar.
    nej verkligen inte... detta är nog enda gången jag hoppas på smärta Flört

en liten undran det kommer ut slem o lite blod (går me trosskydd) hur ska jag nu veta om detta är slempropp eller bara för att bm varit där o grävt?
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 12:30:29 följande:
    Det kan vara bägge delarna och jag fick också så då jag fått min hinnsvepning med sonen.
    Men då var det ju verkligen på G för mig vilket det med 190% också är för dig
    ja jag hoppas verkligen det, man vill ju inte åka in för tidigt då jag tydligen öppnar mig väldigt segt, har 12 mil till förlossningen o vill ju liksom inte bli hemskickad om jag bara skulle vara öppen två/tre cm Obestämd
  • lillabambi
    Perssonlund skrev 2010-08-26 13:31:38 följande:
    OJ det var en bit Förvånad... Hoppas på att du öppnat dig tillräckligt då. Så jobbigt att behöva åka hem. Jag tycker också det fast jag bara har någon kilometer till förlossningen.
    åker inte in försen jag e ganska säker på att jag öppnat mig lite grann eller att vattnet går.... Tungan ute
  • lillabambi
    Malinski79 skrev 2010-08-26 14:49:52 följande:
    Nu är jag hemkommen från BM för förhoppningsvis sista gången..Fick en ny tid den 2/9 dvs dagen efter bf, så den vill jag slippa

Men allt såg bra ut iaf Bebisen har fixerat sig å ligger lååååångt ner så det är ju skönt iaf!

sf 38
    blodtryck 121/74
    hjärtljud 152

Hahaha..sen frågade jag om hon kunde uppskatta vikten på bebisen bara rent genom att känna å hon sa att "mellan tummen å pekfingret" så gissade hon på 4200g!!

Jisses rent utsagt, ella som vägde 2920g det skulle va liiiite skillnad Obestämd
    härligt o höra då hoppas vi att du intr går över utan att bebisen ska ta sej ut snaaaart :)

hehe en liten klump :) så gulligt :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10