Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 15:08:41 följande:
    Har du inte åkt in ännu??? Tungan ute
    nej tänk om dessa värkar ville bli regelbundna eller att vattnet ska gå<...nå bra tips?
    lär kanske inte gå så länge man ligger på soffan Tungan ute
  • lillabambi

Åhhh jag håller på att bli tokig.... Jätte värkar men inte regelbundna så än blir vi hemma men jag hoppas det blir på riktigt i kväll/natt :) :)

• lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-26 18:54:25 följande:
    Någon som vet om man tömmer tarmen innan BF???
    Alltså jag känner mig nödig hela tiden nu men det kommer inget ibland och dessutom OM det kommer så är det i små mängder.
    nej inte som rutin tror ja inte men själv kan du ju....
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-08-26 21:26:22 följande:
    hej tjejen!
    ja jag har också amningskudde, men jag provade en ny ställning idag så nu har jag iallafall 3 att variera mellan :D
    mina bröst är fortfarande sprängfyllda och jag har ändå ammat flera ggr idag för att tömma. lillan hinner ju inte med att äta upp allt, fast det är väl lika bra att man är nöjd med det, hellre att ha för mycket än för lite. hoppas på att produktionen lugnat sig lite iallafall så jag slipper vakna med så sprängfyllda bröst imorrn också. och förhoppningsvis vill lillan amma en gång på natten iallafall. igår sov hon från 23-8, jättelyxigt verkligen men det hade varit skönt med iallafall en amningsstund däremellan för min egen skull, ajajajaj

idag har jag köpt amningsinlägg som isolerar och håller värmen. på babyland för 155kr/paret. är så rädd för att få mjölkstockning och behöva åka in och pumpa ut. för det gör så väldans ont :(((

hoppas dina bröst läker, vet hur ont det gör. jag har lite skavsår på mina men det hjälper att variera ställning så det inte blir skavsår på samma ställe varje gång och sen stryker jag på purelan efter varje amning. den är lite dyr, 180Kr för 60 ml tror jag det var, men den är jättedryg och helt klart värd sitt pris. jag köpte min från minimundus.se men vet inte om typ apoteket kanske också har den?
    Låter inte som att du har de så lätt gumman men är jag inte helt ute o cyklar så borde väl brösten anpassa sej lite ang mjölken.. ?
  • lillabambi
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 21:51:02 följande:
    Hur länge blöder man efter hinnsvepningen? Det har minskat lite nu, men när jag går på toa kommer det fortfarande färskt blod. Inte mycket till sammandragningar nu.....hade verkligen hoppats att jag skulle känna skillnad efter svepningen, men inte är det något särskilt mycket heller. Hoppas på att något händer inatt då.
    Vänta de kommer nog... gjorde min svepning igår vid 15 tiden och senare mot kvällen kom skit onda värkar som fortfarande finns men som är väldigt oregelbundna.
    Jag blödde lite grann efter och så släpper lite av min propp då o då så slem o blod får man nog räkna me så länge de inte e massor.... Hoppas de går vägen.. :) 
  • lillabambi
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 22:03:00 följande:
    Hoppas också. Låter iallafall som om jag inte ska misströsta alltför mycket ännu iallafall.  Kanske blir något i natt eller framåt morgondagen. Är nog lite otålig.
    ja min bm säger ju att de kan ta upp till två dygn om de skulle vara hinnsvepningens värkan Skrattande håller tummarna för både dej o mej :O)
  • lillabambi
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 22:11:09 följande:
    Jag med. Fram med smärta åt oss!! Bebisdax nu!! *
    håller med där.... Har knappt haft nå värkar i natt men de är jag faktiskt glad för då jag inte hade sovit på närmare 24 h nu har jag fått sova och tro de eller ej men värkarna är tillbaka så jag hoppas på mer smärtaSkrattande
  • lillabambi
    LillSkruttet skrev 2010-08-27 10:31:01 följande:
    lillabambi skrev 2010-08-27 10:18:03 följande:
    håller med där.... Har knappt haft nå värkar i natt men de är jag faktiskt glad för då jag inte hade sovit på närmare 24 h nu har jag fått sova och tro de eller ej men värkarna är tillbaka så jag hoppas på mer smärtaSkrattande
    Inget här. Inga värkar, möjligen mer tryck neråt, känns som om bebisens huvud nästan ligger precis på väg ut.

Har dock haft en riktigt dålig natt....dock inte pga bebisen utan pga min dotter som vaknade mitt i natten och skrek att hon hade ont i sitt knä. HOn kunde inte gå till oss själv utan maken fick bära in henne i våran säng. Sen vaknade hon och skrek i panik och smärta flera ggr i natt. Sen lugnade sig lite och hon somnade om för att en stund senare vakna och skrika och gråta igen.
    Är lite bättre idag, men hon vill absolut inte stå på benet och vi får inte sätta på henne några byxor eller röra henne mer än nödvändigt. Nu ligger hon i soffan och har fått välling. Hon kan inte sitta vid bordet och äta.....
    *suck* Så idag kl 13:45 ska vi till läkaren så han får kika på hennes knä. Fattar ingenting vad som hänt....
    Var inte riktigt en sån här vaknatt jag hade hoppats på, inte heller besök hos läkare av denna anledning. Men men...Tur på ett sätt att inte värkarna satte igång i natt mitt i kaoset med gråt och skrik och ont knä.
    nej men usch stackaren :( ja det är som du säger var nog lika bra att inget hände under natten trist nog. Jag hoppas att det inte är nå större fel på knät och att dina värkar kan komma under dagen Skrattande 
  • lillabambi
    LillSkruttet skrev 2010-08-27 10:37:05 följande:
    Tack! Jag hoppas också på lite action sen, så det blir bebis snart. Makens tips om att bebis kommer på lördag känns fortfarande möjlig. Vi får väl se.

HOppas dina värkar fortsätter så det händer något snart.
    jag håller mina tummar och tår Skrattande
    Jag har tappat mitt hopp om att bebis ska komma dom närmaste dagarna men min svärmor tror på ikväll :)
  • lillabambi

hej tjejer :)
    ingen bebis än här tyvärr men värkarna är i hållande och idag blir de en dag som inte blir stillasittande
    , har skaffat barnvakt till min son idag så jag o sambon bara har oss själva att tänka på för idag/natt så det hade ju varit perfekt on de blev ikväll natt men är ju ingen större "risk" Skrattande

På min sambos jobb så har dom startat en vadslagning så dom har tippat dag/kön/tid så vi får se om det är någon som har rätt :)

Inte nog med dessa värkar så har jag blivit tok förkyld och har ont i halsen Obestämd men varför inte ta allt på en gång :)

Hörs tjejer :) Kram :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10