Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

åååååååååååååhhhhhhh är så arg så ni anar inte!
    hade beställt dopdräkt till Milton då vi inte vill ha dopklänning, den 18 okt beställdes den fått orderbekräftelse men de kommer ingen dopdräkt! Dom svarar inte på mail och nr som står på sidan finns de ingen abonnent till gaaaaah!Demon
    Tankarna snurrar hur ska jag göra nu.
    Funderar på den bodyn och ett par svarta byxor går de?
  • lillabambi

hej brudar :) hur är det med er?
    här så är stora sonen lite krasslig inge feber men en väldig hosta så fick vara hemma från dagis jag bara håller tummarna för att liten ska klara sig! Liten håller på o få en tand så är lite kinkig men han är duktig :)
    Själv har jag faktiskt varit på manikyr idag fick de av sambon när jag fyllde år i fredags :)

• lillabambi
    Perssonlund skrev 2010-11-09 16:27:52 följande:

Melwin 2mån imorgon! 57cm och väger 4810g. Hur gammla är era och hur långa och hur mycket väger dom? Hade gärna velat veta hur mycket dom vägde och hur långa dom var när dom föddes också ;)
    Min är två månader o två veckor, var på koll för två veckor sen då var han 60 cm lång o vägde 5,2 kg
    var 52 lång när han föddes och vägde 4040 g

söt liten du har :)
  • lillabambi

hej tjejer:)
    någon som har läst expressen idag ?
    papperstidningen är jag o min familj me i inte internet :)

• lillabambi

Inte varit inne här på evigheter känner de som ingen aning vad som hänt för er?

Min lille blir tre månader på söndag (dopdagen) :)  har fått vaccinet, väger 6,5 kg och är 66 cm lång :) så här går de undan, vänder på sig hejvilt, kryper lite grann och skrattar och bubblar på massor :)

• lillabambi
    Regnbågslycka skrev 2010-11-24 14:02:53 följande:
    Oj va lång han är!

Kryper? Eller du menar asar sig fram? Tungan ute För vår asar sig fram hehe
    Kul me barn som är tidiga eller ja kanske inte sen när det välts omkull en massa Förvånad
    ja han är riktigt lång... :)

jo hasar kanske är mer rätt uttryck han tar sig framåt iallafall :) :)
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-11-26 08:14:57 följande:
    malten tack for ditt svar! <3

hur ser era bebisars bajs ut? min dotter bajsar fortfarande lost och typ gulbrunt... blir det inte fastare forrans dem borjar ata riktig mat???
    hej :)
    när dom äter fast föda blir bajset hårdare, nu är de löst och ändrar färg hej vilt ;)

Min son lägger sig 19.00-20-00 på kvällarna sover till ca 07.00-08.00 vaknar väl någon gång om natten och vill ha nappen eller äta men de är inte alls varje natt, mer sällan än vanligt :)
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-11-27 06:39:41 följande:
    hej vannen!
    okej sa da behover jag inte vara orolig? for visst e det okej med fontan bajs? haha sprutar hejvilt ibland nar hon ar utan bloja.
    hon somnade igar vid 7 men vaknar anda varannan timme anda tills morgonen... typ 21, 22, 2, 4, 7.30
    det har varit en valdigt jobbig natt o vi har knappt sovit nanting...
    pa eftermiddagen runt 5 tiden skriker hon och inget hjalper till slut somnar hon av ren utmattning...tror det r tander pa vag men gor inte det ont dygnet runt? varfor alltid vid 5-tiden?
    knepigt
    hej vännen :)
    nej det är ingen fara, jag har en bekant som fick barn en månad innan mig o den bebisens bajs e rinnande hela tiden så jag skulle kunna tro att det varierar hur de ser ut både i färg o kosistens utan at de behöver vara nått, är väl bara om de e grönt som bebisen kan ha en infektion i kroppen.
    Låter som du haft en jobbig natt usch o fy :( har hon ätit då eller bara gnölat ?
    Jo det där att hon skriker kan vara så att... många bebisar (inte alla) har en skrikperiod på eftermiddagen kvällen, det sägs att de är för att dom har så mycket att smälta av vad som hänt under dagen, intryck mm så där av så kanske hon skriker just kl fem...
    Min lille har en tand som hållt på o titta upp lite grann från att nästa dag inte synas alls... han har inte ont av det i huvudtaget mer än att händerna är i munnen i stort sätt hela tiden.. :)
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-12-06 21:07:42 följande:

vad har ni for kvallsrutiner, hur/nar somnar era sma?

jag har ju forut kunna amma lillan till somns men det funkar inte langre... :/

på tal om kvällsrutiner så åker pyjamasen på strax innan 18 sen ser vi på bolibompa med storebror och sen välling och sova och än är de inga problem, somnar ca 19.15 :) :)
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-12-07 10:46:16 följande:
    malten och lillabambi> tack for era svar.
    igar somnade lillan 22.30 och sov hela natten anda till 6.30!!!
    superskont men tror nog det bara var en engangs foreteelse. tyvarr.
    men kan ju alltid hoppas =)
    håller tummarna för dig vännen att de fortsätter så :){#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10