• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-14 12:27:04 följande:
    alltså det ska vara 2 radbrytningar där i min text ovan...ang rekommendationerna var ju inte särskilt menat till Pregga utan mer min åsikt generellt .familjeliv.se är lite konstig hos mig idag :S
    haha jag tog det inte personligt gumman :)
    Lysmasken skrev 2010-04-14 12:28:32 följande:
    Pregga:Ja ha du menar så Har precis formaterat om datorn så skriva för mig är skit segt. Kan skriva en bokstav i taget. Om den ens vill fastna. Får be svågern fixa detta.Vad vill du veta om mig? Fråga på
    ok, haha ååhh dessa datorer, min e skit skum nu asså...seg typ, vette tusan vad det e men blir det inte bättre så ska jag ringa in, för jag ska ha snabbast hastighet på den.
    mja man vet ju inte så mkt om dig egenteligen, å undrar ju lite vem du e, hahaha
    tyå ålder, har du fler barn, intresse osv....om du vill såklart...

jag ska logga av nu, måste fixa lite å ducha men jag svarar dig senare om du svarar på detta inlägg vill säja...
  • Lysmasken

Då så.

Jag är en 2 barns mamma som heter Susanne. Gift med Fredrik sen 10/10-09. Varit ihop 11 år till ht. Bröllopsresan gick till Karibien.

Mina barn heter Isabelle som blir 5 år i dec & Filippa som precis fyllt 2 år.
    Vi bor i en villa på 200kvm & har runt 2000 kvm trädgård. Ägare till 2 hundar, en golden retriver hane på 5,5 år & en jämthund på ca 18 v.

Bor lite utanför Halmstad.
    Är förtillfället arbetssökande men har gått en yrkesutbildning för fordon, med andra ord jag kan köra lastbil upp till 25,25 meter.

Mina intressen är dock mina barn, hundar, älsklingen, fixa lite i trädgården.

• carohl
    Lysmasken skrev 2010-04-14 12:51:01 följande:
    Då så. Jag är en 2 barns mamma som heter Susanne. Gift med Fredrik sen 10/10-09. Varit ihop 11 år till ht. Bröllopsresan gick till Karibien.Mina barn heter Isabelle som blir 5 år i dec & Filippa som precis fyllt 2 år.Vi bor i en villa på 200kvm & har runt 2000 kvm trädgård. Ägare till 2 hundar, en golden retriver hane på 5,5 år & en jämthund på ca 18 v.Bor lite utanför Halmstad.Är förtillfället arbetssökande men har gått en yrkesutbildning för fordon, med andra ord jag kan köra lastbil upp till 25,25 meter.Mina intressen är dock mina barn, hundar, älsklingen, fixa lite i trädgården.
    Karibien! Det lät ju fantastiskt! Vad mysigt liv du låter att ha {#lang_emotions_laughing}

Wow en truckertjej, häftigt!

Vilka fina namn du har på dina barn. Vet du vad du väntar nu?
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Lysmasken

carohl: Denna gång så vet jag inte vad det är. Maken ville inte veta. Tack för att du tycker om namnen.

Ja karibien var toppen, längtar tillbaka.

Har fb. susanne johansson heter jag el [email protected]

Vad kan jag mer berätta om mig, jag är en slarv pelle när det gäller att hålla i ordning på saker i huset samt städning. Men jag försöker bättra mig.

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-14 12:33:00 följande:
    Men dom e ju inte kloka ju!!! sånt här gör mig riktigt sne, för dessa förbannade myndigheter bara kör över den vanliga människa rakt av!!! hoppas det löser sig snarast .. de där knivhuggen har jag med haft ett par gng, frågade Bm om det å hon sa att det va jättevanligt bland gravida å att dom ofta får den frågan, det beror på att livmodertappen mjukas upp under graviditeten å ngn nerv kan komma i kläm typ sa hon..Jo det ändrar sig hela tiden om vad man ska göra å inte, å MKT har förändrats sen jag fick natalie, klart man kan lyssna på tek å sen avgöra sj vad man tror blir bäst, alla e vi barn i början å man lär sig nytt hela tiden. Min dotter hade kolik i ett par dar tills jag började med minifom..å det e ngt jag ska se till att ha hemma fr start-det hjälpte så sjukt mkt!  den smärtan du känner runt om, kan det inte vara huden som expanderar å det fort? eller känns det som om det e inneifrån? Låter ju som foglossning annars...tycker du ska prova gravid bälte...Näe nu damer så ska jag hoppa in i duchen, å Elinnn jag läser ditt svar sen..kram å hoppas det släpper snart..
    nej det är inte huden. isåfall livmoders huden :P nä men det känns liksom inuti... jag googlade foglossning och det kan visst te sig som värk och inte bara som hugg och strålningar. så kanske är det det jag har då iallafall... än har det inte släppt och det känns inte som det kommer göra det heller...

ja minifom använde jag också. jättebra. sen fick jag utskrivet en sorts nässpray som är till för mjölkutdrivningen, mina bröstvårtor sögs sönder sjukt snabbt :( bebisen tyckte nog inte mjölken kom tillräckligt snabbt hehe. den nässprayen var sjukt bra och jag kommer be om den igen, snabbare denna gången om jag har samma problem. för nu vet jag att det finns. bara ett litet tips till er andra :D
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-14 09:46:31 följande:
    Vad skönt! Garantin gäller i två år va? Skitbra att det börjar gälla när bebben föds!
    Fast den gällde bara 6 mån tror jag =/ Fast sen finns ju konsumentköpslagen...
  • mammailund85
    Lysmasken skrev 2010-04-14 09:57:32 följande:
    Tyvärr inte. Har jobbat på babyproffsen innan. Så fort vagnen rullar ut från affären så står ju inköpsdatum på kvittot. Jag hade väntat med att hämta ut vagnen. Det är ju ändå 3-4 månader kvar innan bebisen tittar ut
    Håller inte med dig ändå, möjligt att det är så på babyproffsen men där jag köpte (barnaffär g-knapp) står det uttryckligen på avtalet "Garanti från födsel". Så jag litar på mitt avtal. 
  • Lysmasken
    Malten skrev 2010-04-14 14:32:15 följande:
    Håller inte med dig ändå, möjligt att det är så på babyproffsen men där jag köpte (barnaffär g-knapp) står det uttryckligen på avtalet "Garanti från födsel". Så jag litar på mitt avtal. 
    Behöver inte hålla med mig {#lang_emotions_wink}
  • Mandy86

Hej tjejer! Nu har jag precis kommit hem från jobbet, bara läst igenom en del av det ni skrivit under dagen, alltid lika underhållande att sitta och läsa på kvällarna =)

Nu blir det vila för mig, kommer tillbaka lite senare. Kram sålänge

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10