• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 11:31:23 följande:
    ÅÅh shop to you drop hunny :) klorhexidin till naveln, iallafall så hade man det förr å torkade av navel stumpen.Glömmer aldrig när jag skulle ta av lillan hennes blöja å stumpen brun som den va bara trillade av-jag fick en chock...hahahahha
    ok, läste att man mest ska tvätta med vatten om den inte visar sig bli infekteerad då förstås.. men ska kolla upp det!
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-04-14 11:33:12 följande:
    Tror du har fått med allt.Jag har köpt rumpsalva och den kan jag rekommendera till ALLA den köper man på apoteket och heter Inotyol.
    Ja det har jag hört, ska titta på det också.

Det är ju en del mer saker vi ska handla men det är en egen lista det till IKea
  • den kära leken

Sweetlilly: av allt det du skrev så är det enda jag tänker köpa, som jag inte redan har, babyskydd/bilbarnstol och örontermometer. Sen måste vi väl så småningom köpa en säng med. Annars får vi resten av snälla människor i vår omgivning. Jag är så lycklig för det. Kanske kanske blir det en runda till Gekås ändå om nån månad eller så. Tar ju 30 minuter dit. Finns en del annat vi behöver.

Tack för listan!

• carohl
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:34:36 följande:
    Ja det har jag hört, ska titta på det också.Det är ju en del mer saker vi ska handla men det är en egen lista det till IKea
    Vi har en sak kvar på ikea att handla och det är en byrå till lillan som jag spanat in annars är vi nog färdiga med hennes möbler. Men visst blir man glad av att se mer och mer grejer komma hem som ska vara till bebisen? {#lang_emotions_smile}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:33:18 följande:
    ok, läste att man mest ska tvätta med vatten om den inte visar sig bli infekteerad då förstås.. men ska kolla upp det!
    jo men det kanske e så idag, mkt har ju förändrats sen jag fick lillan :)
    sen ska du veta det att bebisens första bajs e KOLSVART å som kära, det sitter stenhårt fast så man brukar smörja bebben med vaselin på skinkorna innan den bajsar första gng...bara ett tips, men det kommer dom nog säja på BB.

Som sagt, när jag väntade min dotter så skulle man inte äta fisk, å nu ska man..mkt förändas, men inte bebbens bajs...haha men det e asså första avföringen jag menar nu, sen blir det grönt, å senapsgult å det släpper bättre....
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 11:37:19 följande:
    Vi har en sak kvar på ikea att handla och det är en byrå till lillan som jag spanat in annars är vi nog färdiga med hennes möbler. Men visst blir man glad av att se mer och mer grejer komma hem som ska vara till bebisen?
    jaa det e så mys ju :)
  • carohl

Undrar vad rönen är nu om hur man ska lägga bebisen? På rygg? På sida? På mage? Vi får väl höra det sen...

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 11:39:52 följande:
    Undrar vad rönen är nu om hur man ska lägga bebisen? På rygg? På sida? På mage? Vi får väl höra det sen...
    När lillan föddes så var det ju sagt att dom ska ligga på sidan, då dom kan kräkas i sömnen å ligger dom på rygg då så kan dom kvävas, ligger dom på mage så blir det tryck på lungorna, så det blir att ligga på sidan igen här....

Vad det gäller örontemp så e dom INTE lika tillförlitliga som en rump temp, jag har haft båda. å blev MKT besviken på örontempen :(
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-14 11:35:21 följande:
    Sweetlilly: av allt det du skrev så är det enda jag tänker köpa, som jag inte redan har, babyskydd/bilbarnstol och örontermometer. Sen måste vi väl så småningom köpa en säng med. Annars får vi resten av snälla människor i vår omgivning. Jag är så lycklig för det. Kanske kanske blir det en runda till Gekås ändå om nån månad eller så. Tar ju 30 minuter dit. Finns en del annat vi behöver. Tack för listan!
    Ja vi har ju ingenting, och har inte hört att vi ska få nåt heller. Vi har fått lite kläder och en vagga det är allt..
    Sen kan det säkert dyka upp nåt mer nån vill ge eller låna oss men vi har inte hört nåt än..
  • carohl

Sweetlilly: Jag köpte en till sak som kanske man inte måste köpa men jag har köpt det iaf. Det är näsdroppar i form av koksalt som är bra att ha hemma och det är långt utgångsdatum på de så man kan ha de länge.
    Alvedon stolpiller är också bra. Detta är smådetaljer men bra sådanna.

Såg en sak på din lista som jag tycker saknas men alla skaffar inte det. Det är en nässug/näsfrida.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10