SweetLilly skrev 2010-04-14 12:24:40 följande:
Ja jag vet inte, de vet väl inte om jag är tillräckligt sjuk. De vill veta vad det är för arbetsuppgifter mer KONKRET jag inte kan uttföra.. jösses jag är assistent, vad fan KAN jag göra när jag knappt kan gå eller lyfta nåt??
Men dom e ju inte kloka ju!!! sånt här gör mig riktigt sne, för dessa förbannade myndigheter bara kör över den vanliga människa rakt av!!!
hoppas det löser sig snarast ..
elinnnnn skrev 2010-04-14 12:25:00 följande:
pregga: ja ibland känns det som att jag får knivhugg men det brukar bara komma nångång då och då om jag rör mig på fel sätt. men denna molvärk sitter i hela tiden.... känns precis som om jag har ett bälte runt höfterna som jag spänt riktigt hårt, känns även bak i ryggen..alltså runt om hela mig :( hoppas bara inte det blir värre. jag ska ju resa hem snart ! blir det mycket värre kanske jag inte kan resa :( men vi får hoppas på att det inte blir värre :D alla dessa rekommendationer ja dem ändras ju hela tiden. mina barn har ibland legat på magen eftersom det har underlättat när dem inte bajsat osv. mina bebisar har haft väldigt gasiga magar och problem med att lätta på trycket så att säga, då har det hjälpt att sova på magen. mina barn har även sovit på rygg, varit inlindade i perioder då dem ryckte till med armarna så ofta och störde deras sömn osv osv osv. mycket alltså som man INTE ska göra. men mina barn lever än ;) lite sunt förnuft skadar ju inte att ha. dock tycker jag nog man ska känna till rekommendationerna och ev risker sen får man ju ta ställning och bestämma hur man ska göra.
de där knivhuggen har jag med haft ett par gng, frågade Bm om det å hon sa att det va jättevanligt bland gravida å att dom ofta får den frågan, det beror på att livmodertappen mjukas upp under graviditeten å ngn nerv kan komma i kläm typ sa hon..Jo det ändrar sig hela tiden om vad man ska göra å inte, å MKT har förändrats sen jag fick natalie, klart man kan lyssna på tek å sen avgöra sj vad man tror blir bäst, alla e vi barn i början å man lär sig nytt hela tiden. Min dotter hade kolik i ett par dar tills jag började med minifom..å det e ngt jag ska se till att ha hemma fr start-det hjälpte så sjukt mkt! den smärtan du känner runt om, kan det inte vara huden som expanderar å det fort? eller känns det som om det e inneifrån? Låter ju som foglossning annars...tycker du ska prova gravid bälte...
Näe nu damer så ska jag hoppa in i duchen, å Elinnn jag läser ditt svar sen..
kram å hoppas det släpper snart..