• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl

Vet ni brudar?
    Nu ska jag logga ut en stund men då jag är lite addicted av fl så loggar jag in snart igen... hihi...

Hej så länge!

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-04-14 12:11:11 följande:
    jo det är ju så.. sen vet jag ju inte hur jag kommer må framöver, jag är  ju sämre nu pga graviditeten, så det är lite svårt att tänka sig hur kroppen vill sen..Just nu är jag bara SÅ LESS på FK som ännu inte beslutat om min sjukskrivning som började i NOVEMBER. Så jag har inte fått nån inkomst sen dess. Jävla idioter.
    Jag hatar FK! Jag har inte med de att göra förutom när min flicka blir sjuk ibland så jag måste vara hemma från jobbet men de är hopplösa...
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-14 12:07:07 följande:
    Jag  fick en spark till i natt när jag hade gått upp och kissat. kanske tyckte Pyret att jag störde nattsömnen haha
    hahaha aa typ, vad gör du?? e du uppe å väcker mig mitt i natten?? hahahaha
    ja min lille protesterar kraftigt när jag vill somna om på morrn å lillan gått till skolan, asså jag vaknar av såå hårda knuffar, men jag kan inte hålla mig för skratt...det e ju trots allt underbart å ngt vi alla väntat så på :)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-14 12:07:44 följande:
    Ja jag vet verkligen skillnad i åris och sist då jag var på ikea såg jag den och den är så fin som den ser ut på bilden! Knepigt... Men aja den ska jag/vi iaf köpa
    Den va jättefin :)
    Lysmasken skrev 2010-04-14 12:08:50 följande:
    Nu hajjar jag inte vad du menar... El är det jag som börja bli för trött
    haha jag menade inget illa men du e mkt saklig i dina svar, lite korta svar å korrekta....du berättar inte så mkt om din grav å så....vilket du givetvis inte behöver men det hade ju vart lite kul å höra hur du känner å upplever saker som inte handlar om barnvagnar å garanti...typ..hihihi
    carohl skrev 2010-04-14 12:09:27 följande:
    Nu ska jag berätta nå för er tjejer! Vet ni att jag slipper fortfarande att gå upp och kissa och öndå går jag in i v 22 imorgon. Haha jag anser det vara lyx... Men hon har börjat sparkats extremt mycket mot pinkblåsan så jag går tusen ggr om dan istället...
    haha min buse har verkeligen upptäckt mammas urinblåsa å den e nog rätt så kul å peta på för ibland så trycker han till där å jag får rusa å det fort....
    SweetLilly skrev 2010-04-14 12:11:11 följande:
    jo det är ju så.. sen vet jag ju inte hur jag kommer må framöver, jag är  ju sämre nu pga graviditeten, så det är lite svårt att tänka sig hur kroppen vill sen..Just nu är jag bara SÅ LESS på FK som ännu inte beslutat om min sjukskrivning som började i NOVEMBER. Så jag har inte fått nån inkomst sen dess. Jävla idioter.
    Jo men jag förstår dig där fullt ut, klart att din kropp måste vara trött..stackare...men jisses, vad dom bråkar med dig, varför det?? asså dom e ju inte kloka!!! Grr
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 12:21:29 följande:
     Jo men jag förstår dig där fullt ut, klart att din kropp måste vara trött..stackare...men jisses, vad dom bråkar med dig, varför det?? asså dom e ju inte kloka!!! Grr
    Ja jag vet inte, de vet väl inte om jag är tillräckligt sjuk. De vill veta vad det är för arbetsuppgifter mer KONKRET jag inte kan uttföra.. jösses jag är assistent, vad fan KAN jag göra när jag knappt kan gå eller lyfta nåt??
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

pregga: ja ibland känns det som att jag får knivhugg men det brukar bara komma nångång då och då om jag rör mig på fel sätt. men denna molvärk sitter i hela tiden.... känns precis som om jag har ett bälte runt höfterna som jag spänt riktigt hårt, känns även bak i ryggen..alltså runt om hela mig :( hoppas bara inte det blir värre. jag ska ju resa hem snart ! blir det mycket värre kanske jag inte kan resa :( men vi får hoppas på att det inte blir värre :D alla dessa rekommendationer ja dem ändras ju hela tiden. mina barn har ibland legat på magen eftersom det har underlättat när dem inte bajsat osv. mina bebisar har haft väldigt gasiga magar och problem med att lätta på trycket så att säga, då har det hjälpt att sova på magen. mina barn har även sovit på rygg, varit inlindade i perioder då dem ryckte till med armarna så ofta och störde deras sömn osv osv osv. mycket alltså som man INTE ska göra. men mina barn lever än ;) lite sunt förnuft skadar ju inte att ha. dock tycker jag nog man ska känna till rekommendationerna och ev risker sen får man ju ta ställning och bestämma hur man ska göra.

Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

alltså det ska vara 2 radbrytningar där i min text ovan...ang rekommendationerna var ju inte särskilt menat till Pregga utan mer min åsikt generellt .

familjeliv.se är lite konstig hos mig idag :S

Vår älskade bebis har BF 100809
  • Lysmasken

Pregga:
    Ja ha du menar så {#lang_emotions_smile}

Har precis formaterat om datorn så skriva för mig är skit segt. Kan skriva en bokstav i taget. Om den ens vill fastna. Får be svågern fixa detta.

Vad vill du veta om mig? Fråga på

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-14 12:24:40 följande:
    Ja jag vet inte, de vet väl inte om jag är tillräckligt sjuk. De vill veta vad det är för arbetsuppgifter mer KONKRET jag inte kan uttföra.. jösses jag är assistent, vad fan KAN jag göra när jag knappt kan gå eller lyfta nåt??
    Men dom e ju inte kloka ju!!! sånt här gör mig riktigt sne, för dessa förbannade myndigheter bara kör över den vanliga människa rakt av!!!
    hoppas det löser sig snarast ..
    elinnnnn skrev 2010-04-14 12:25:00 följande:
    pregga: ja ibland känns det som att jag får knivhugg men det brukar bara komma nångång då och då om jag rör mig på fel sätt. men denna molvärk sitter i hela tiden.... känns precis som om jag har ett bälte runt höfterna som jag spänt riktigt hårt, känns även bak i ryggen..alltså runt om hela mig :( hoppas bara inte det blir värre. jag ska ju resa hem snart ! blir det mycket värre kanske jag inte kan resa :( men vi får hoppas på att det inte blir värre :D alla dessa rekommendationer ja dem ändras ju hela tiden. mina barn har ibland legat på magen eftersom det har underlättat när dem inte bajsat osv. mina bebisar har haft väldigt gasiga magar och problem med att lätta på trycket så att säga, då har det hjälpt att sova på magen. mina barn har även sovit på rygg, varit inlindade i perioder då dem ryckte till med armarna så ofta och störde deras sömn osv osv osv. mycket alltså som man INTE ska göra. men mina barn lever än ;) lite sunt förnuft skadar ju inte att ha. dock tycker jag nog man ska känna till rekommendationerna och ev risker sen får man ju ta ställning och bestämma hur man ska göra.
    de där knivhuggen har jag med haft ett par gng, frågade Bm om det å hon sa att det va jättevanligt bland gravida å att dom ofta får den frågan, det beror på att livmodertappen mjukas upp under graviditeten å ngn nerv kan komma i kläm typ sa hon..Jo det ändrar sig hela tiden om vad man ska göra å inte, å MKT har förändrats sen jag fick natalie, klart man kan lyssna på tek å sen avgöra sj vad man tror blir bäst, alla e vi barn i början å man lär sig nytt hela tiden. Min dotter hade kolik i ett par dar tills jag började med minifom..å det e ngt jag ska se till att ha hemma fr start-det hjälpte så sjukt mkt!  den smärtan du känner runt om, kan det inte vara huden som expanderar å det fort? eller känns det som om det e inneifrån? Låter ju som foglossning annars...tycker du ska prova gravid bälte...

Näe nu damer så ska jag hoppa in i duchen, å Elinnn jag läser ditt svar sen..
    kram å hoppas det släpper snart..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10