• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

Jag fick min dotter när jag va 20 år gammal, å då fanns inte ens denna oron överhuvudtaget, allt var som det skulle typ..vare sig man kände eller inte,eller om det ibalnd gjorde ont. å sen e det ju så att vad det gäller mion graviditet med henne så minns jag bara kräkningar å en HEMSK foglossning som inte går å beskriva. det jag minns klockrent det var förlossningen, men allt annat e som bortblåst....
    å alla grav e ju olika för denna har ju egenteligen varit fantastisk....åå som jag längtar efter min lille prins, vill pussa på hans goa kinder,snusa han på hjässan...pussa på den lille munnen...åå som jag längtar tills aug :)

• Bubbis10

Funderar på en smörgås med makrill i tomatsås på....mums....
    drömde om mitt x inatt, va så annorlunda..vi var hemma hos han , å han skulle psssa sitt systerbarn (bergatrollets barn) . en svägerska sänd fr det varmaste...ja ni fattar. iallafall....vi hade då fått vår son, å jag minns inte varför men jag blev arg på han för ngt...men för första gng så pratade han med mig normalt...å vi kunde diskutera på en vanlig nivå, vilket aldrig lär hända fr hans sida.
    iallafall.....han skulle flytta utomlands...

jag vet inte vad denna dröm betyder, å jag brukar kunna tyda drömmar men nu står det still??!!

• elinnnnn

pregga: japps känner igen det ;) kram

Vår älskade bebis har BF 100809
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-17 12:27:58 följande:
    pregga: japps känner igen det ;) kram
    gu va skönt...tack gumman, kraam{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10

sååå i vanlig ordning så ringde jag spicialförlossningen på östra.
    vissa av er läste säkert hur jag för ca 2 dagar sen slängde upp foten för att kolla en tå som ömmade, jag ser ju inget då magen e i vägen så jag la upp foten på handfatyet. hade nageltrång pga svullna fötter kvällstid, då går inte fötterna ihop med skorna direkt. i vilket fall som helst så böjde jag mig framåt å det gick bra, sen när jag skulle resa mig så va det som om magen krampade till å det gkorde ONT, men släppte rätt så fort, kan säja attd et var som när man får kramp i en tå å den spretar, typ så fast i magen...
    så jag ringde å frågade om detta nu, å Bm sa att det mest troligt blev en sne vridning i ligamenten som e helt ofarligt, men vanligt vid en sådan typ av rörelse.
    å att det inte skadat min lille bebbe.

va skönt....

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-17 12:26:51 följande:
    Funderar på en smörgås med makrill i tomatsås på....mums....drömde om mitt x inatt, va så annorlunda..vi var hemma hos han , å han skulle psssa sitt systerbarn (bergatrollets barn) . en svägerska sänd fr det varmaste...ja ni fattar. iallafall....vi hade då fått vår son, å jag minns inte varför men jag blev arg på han för ngt...men för första gng så pratade han med mig normalt...å vi kunde diskutera på en vanlig nivå, vilket aldrig lär hända fr hans sida.iallafall.....han skulle flytta utomlands...jag vet inte vad denna dröm betyder, å jag brukar kunna tyda drömmar men nu står det still??!!
    har ingen aning om vad det kan betyda. kanske ingenting mer än att du önskar att ha det så?

smörgås med makrill i tomatsås låter så himlans gott! dem har inte det här :( Bara massa tonfisk konserver, hmmmm
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-17 12:47:30 följande:
    sååå i vanlig ordning så ringde jag spicialförlossningen på östra.vissa av er läste säkert hur jag för ca 2 dagar sen slängde upp foten för att kolla en tå som ömmade, jag ser ju inget då magen e i vägen så jag la upp foten på handfatyet. hade nageltrång pga svullna fötter kvällstid, då går inte fötterna ihop med skorna direkt. i vilket fall som helst så böjde jag mig framåt å det gick bra, sen när jag skulle resa mig så va det som om magen krampade till å det gkorde ONT, men släppte rätt så fort, kan säja attd et var som när man får kramp i en tå å den spretar, typ så fast i magen...så jag ringde å frågade om detta nu, å Bm sa att det mest troligt blev en sne vridning i ligamenten som e helt ofarligt, men vanligt vid en sådan typ av rörelse.å att det inte skadat min lille bebbe.va skönt....
    se, inget att oroa sig för :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-17 13:02:06 följande:
    har ingen aning om vad det kan betyda. kanske ingenting mer än att du önskar att ha det så?smörgås med makrill i tomatsås låter så himlans gott! dem har inte det här :( Bara massa tonfisk konserver, hmmmm
    mjo jag har nog lite blandade känslor vad det gäller mitt x, inte några romantiska fantasier på ngt vis, men om han flyttar...åå va skönt, MEN min son då? ska han inte ha sin pappa? hm...som sagt lite blandade känslor. jodå mackan va supergod..haha jag kan skicka till dig? sådana burkar?
    elinnnnn skrev 2010-04-17 13:09:26 följande:
    se, inget att oroa sig för :)
    haha näe förhoppningsvis inte, jag sa till natalie igår, uch nu e jag lite orolig för din lillebror....
    hon himlade med ögonen å nästan fräste fram.-men lägg av, han sover väl!!!! Låt han vara!!

hahahahaahhaahhahahah nu e hon inne i riktig tonårsperiod:)
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-17 11:50:40 följande:
    hahahhaa men e det HELT alkoholfritt? har hört att även dom innehåller en liiiten mängd alkohol? hahahaah skulle la vara snyggt, sitta hemma å pimpla alkoholfri champange...hm, vilken syn....
    Den innehåller 0.5% alkohol, vilket räknas som alkoholfritt. Även ex filmjölk innehåller en liten mängd alkohol. Det är alltså helt ok att dricka 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-17 12:16:07 följande:
    ok, ååhh tack gumman för ditt lugnande svar. jo vi ligger ju inte så långt ifrån varandra, är ju i v 23 nu. vissa dagar så e det fullt ös medvetslös....å nu typ inget, en liten knuff..å sen inget mer...
    Japp jag har också samma "problem". Det är fullt normalt enligt vad jag förstått..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10