• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Ns mamma
    knyzzel skrev 2010-04-26 21:57:35 följande:
    Jag har ätit Niferex sedan typ 6 veckor nu å d har hjälpt, men man är ju trött i allafall periodvis lixom. Vist e d bra. Va jätte skönt att höra honom även om jag känner honom hela dagarna. Dottern var oxå med, men hon var mest beskumrad över att BM skulle kolla henne oxå å kröp upp långt i sambons (sin pappas) knä å nu tror hon att mamma har hästar i magen å var jätte glad när vi åkte hem.... knasungen min
    Förstår din dotter att hon ska bli syster?
    Hon är väl lite yngre än min son (3½)? Han börjar iaf bli medveten om att det kommer en bebis men frågan är om han fattar på riktigt vad det innebär att få ett syskon...
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 19:06:11 följande:
    hej,samma här, lite orolig men annars är det fint.. Ringde precis fk då det är ett orosmoment för mig. Är ju sjukskriven sedan 30 mars för ljumskbråcket och nu vill jag veta ifall jag får ersättning för jag har inte råd att vara hemma utan betalning i över en månad, men enligt kvinnan jag pratade med kan det dröja till 21 maj innan de är färdiga med mitt ärende för de har 30 dagar på sig från att de fått in sista pappret..känns jävligt stressande att inte veta faktiskt..
    oj, men fy va jobbigt, jäkla puckon! det måste dom la fatta själva att man måste ha besked om sin inkomst! blir så trött på dom. grrr
    Malten skrev 2010-04-26 21:35:17 följande:
    Ang abort är jag för rätten att varje kvinna själv får välja. Men självklart ska man skydda sig så väl man kan om man inte vill bli gravid. Och det är hemskt när vissa i stort sätt blir tvingade till abort. 
    jo jag håller med. Sålänge det inte missbrukas fel så att säja.
    lillabambi skrev 2010-04-26 21:42:44 följande:
    Hmmm har missat lite varför har ni börjat diskutera abort?
    jag frågade då jag var med i en tråd å det e ett känsligt ämne med många upprörda.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-26 21:45:27 följande:
    Go`kväll  mina runda damer. Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag varit lite nere å trött ett tag, så jag har inte orkat vara här inne mer än att kollat gästboken å inboxen då å då. Hoppas ni inte e har saknat mig för mycket.... hahahahaha.Vi var å lyssnade på vår lille prins i dag. Allt var jätte fint å jag följde "kurvan". Jag som trodde att kurvorna följde mig?! hahahahahahahaha Så i kväll har vi firat med kycklinggryta me ris å hallonsoda.... Jätte gott. Har varit på mitt nya jobbvikariat i dag. Jätte kul å super goa ungar å personal. Kommer absolut att trivas där Hur e d me er andra i vadragslivet då?
    ÅÅ va mys å lyssna på liten...läntar redan tills nästa gng ju...hihi

Sjkälv fick jag mig en smärre chock efter mitt sista inlägg här idag så ringer det på dörren, å där står mitt x å hans systerson på 4 år.....han har inte hört av sig för att han vart hm....ofrivilligt..borta.
  • Ns mamma

Vi har ju det mesta av allt man behöver till bebben, men kommer nog behöva köpa babyskydd(bilstol) så är det någon som kan tipsa om något som verkar bra? Vilket har ni som redan har?

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 22:19:41 följande:
    Vi har ju det mesta av allt man behöver till bebben, men kommer nog behöva köpa babyskydd(bilstol) så är det någon som kan tipsa om något som verkar bra? Vilket har ni som redan har?
    jag har sett en brio babyskydd som jag ska köpa för 1200 kr på happyland :) jättefin.
  • knyzzel
    Ns mamma skrev 2010-04-26 22:01:47 följande:
    Förstår din dotter att hon ska bli syster? Hon är väl lite yngre än min son (3½)? Han börjar iaf bli medveten om att det kommer en bebis men frågan är om han fattar på riktigt vad det innebär att få ett syskon...
    Hon fattar vad bebis är åatt mamma har nått i magen, att bebisar sover i spjälsängar å har napp. Hon kallar han Silas (som jag vill att han ska heta) men inte längre än så. D tror jag inte i alla fall, men hon är långt fram i utveklingen mer som 3 åring i både tal å motorik å förstår vad man säger till henne om man exempel beskriver något.
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-26 22:22:49 följande:
    jag har sett en brio babyskydd som jag ska köpa för 1200 kr på happyland :) jättefin.

ok..tycker det är jättesvårt med vilket man ska ha, får försöka hitta något test om vilket klarar olyckor bäst...

Pregga skrev 2010-04-26 22:16:57 följande:
    ÅÅ va mys å lyssna på liten...läntar redan tills nästa gng ju...hihiSjkälv fick jag mig en smärre chock efter mitt sista inlägg här idag så ringer det på dörren, å där står mitt x å hans systerson på 4 år.....han har inte hört av sig för att han vart hm....ofrivilligt..borta.
     oj då, hoppas det gick bra med exet iaf...
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-26 22:16:57 följande:
    ÅÅ va mys å lyssna på liten...läntar redan tills nästa gng ju...hihi Sjkälv fick jag mig en smärre chock efter mitt sista inlägg här idag så ringer det på dörren, å där står mitt x å hans systerson på 4 år.....han har inte hört av sig för att han vart hm....ofrivilligt..borta.
    Men vad ville han då? Flytta in eller ha alibi?
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 22:28:18 följande:
    ok..tycker det är jättesvårt med vilket man ska ha, får försöka hitta något test om vilket klarar olyckor bäst...  oj då, hoppas det gick bra med exet iaf...
    jo det e svårt det där, asså säkerheten går ju först i alla lägen.

vad det gäller mitt x så fick jag blandade känslor inför vad han berättade, jag e glad att han e ärlig å uppriktig emot mig. men samtidigt besviken att han sätter sig i onödiga situationer nu när vi ska ha barn. men jag tänker inte döma eller klanka på han. Han va stressad som det var, å då kan bara jag få ner han i lugn å ro.

Får väl se hur det ska sluta med just denna händelse....suck...var inte läge för detta nu. men gjort e gjort.....
    vi ska ev ses imon...å prata lite utan barn, men han kände sin son sparka iallafall...hihi
  • Ns mamma
    knyzzel skrev 2010-04-26 22:27:50 följande:
    Hon fattar vad bebis är åatt mamma har nått i magen, att bebisar sover i spjälsängar å har napp. Hon kallar han Silas (som jag vill att han ska heta) men inte längre än så. D tror jag inte i alla fall, men hon är långt fram i utveklingen mer som 3 åring i både tal å motorik å förstår vad man säger till henne om man exempel beskriver något.
    hmm, det är inte lätt och veta hur man ska göra för att det inte ska bli så jobbig förändring för dem..jag försöker förbereda sonen så mkt som möjligt och göra honom delaktig..Han  har varit väldigt mammig(du är MIN mamma typ) sedan magen började komma men det börjar lätta lite nu som tur är..:)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10