• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

vi har köpt en sittvagn med ligginsats, men är inte insatt i det här med hård/mjuklift o.s.v, vet bara att den går att ha ett tag nu
    Ska hämta vagnen nu i veckan!

Lilla pyret väntas 100806
  • Ns mamma
    Mandy86 skrev 2010-05-03 20:15:14 följande:
    Vad har ni för erfarenhet av barnvagn?Vi är ute efter en duovagnHar kollat på nätet och i butik men inte blivit något klokare..blir ut igen på måndag för att provköra och fölla ihop och testa ännu mera..så, tips?
    Vi har en Teutonia Prestige den här gången..Hade en annan modell av Teutonia till sonen som jag gillade mycket, det som är ännu bättre med denna är att den har svängbart handtag.. Hade mjuklift till sonen och det var bra då vi bodde två trappor upp, den här gången har jag en liggkorg och eftersom vi bor i ett radhus nu så behöver jag ju inte lyfta ur lillen om han sover i vagnen..

Men vad man ska tipsa om för vagn ha beror ju på vad för behov ni har, bor ni i lgh utan hiss? Vill ni ha 3 eller 4 hjul? ska ni packa in den i bil ofta? Storeller liten bil? Kommer ni gå mycket i skogen eller mest i stan?
  • carohl

Jag ramlade för ca 25 min sen rakt bakåt och slog skithårt i bakhuvudet. Bebisen som höll låda som bara den slutade tvärt efter det. Efter 15 min blev jag orolig då jag testade ALLA mina knep för att få fart på henne men icke! Jag blev skitskraj och ringde 1177 och hon noterade, 5 min efter att jag hade lagt på med henne så började min vackra sessa småsparka mig. TACK OCH LOV!!
    Nu ska jag sova då detta var trauma för mig.

Kramen

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-03 19:07:00 följande:
    Ja du vet och känner bäst själv. Han verkar ju inte vara Mr right guy så du gör helt rätt :) Skickar över en blomma till dig!
    gumman....önskar att du var inne nu, eller Carohl, eller knyzzel....eller ns mamma....osv...ngn??

jag sitter här å känner mig såå kluven, vi hade ett mindre gräl idag...jag kan ta på mig det då jag tyckte att han skulle läsa mina tankar, å det va la kanske att ta i...hihi
    men iallafall....han hotade direkt med-men ska jag dra eller? KANSKE LIKA BRA ATT JAG LÄMNAR DIG?! jag svarade bara helt lungt, det sa jag inte, men du gör som du vill. Å nu för 10 min sen så tog jag upp detta med han å sa-du kan inte hota mig med detta längre, för jag har insett hur stark jag är utan dig. å vill du dra ja då gör du det å jag tänker inte försöka stoppa dig...du lämnade mig för längesen.....det blev lite tyst sen sa han- jaa jag vet det!

Såå asså jag e glad för att jag får hjälp med praktiska saker, MEN jag vet åxå att jag klarat mig bra innan denna veckan då han dök upp, å att jag skulle klara mig själv resten åxå. Å börjar helt ärligt att undra om det e värt det??
    Att ha han här? för jag kan knappt titta på han å undra vad hans baktanke är?
    är det vårdnaden?
    han vill ju ha gemensam men det vill INTE jag pga hans kontrollbehov.
    han skulle lätt använda vår lille till att försöka kontrollera mig, han har ju tom vart i kontakt med Fr som sa åt han att han inte har ngn rätt alls, mer än umgänget.Var det där det gick upp för han att han kanske ska uppföra sig??

Men hur som helst så har han nu gjort ett brott-IGEN som ni fattat å det kommer bli rättegång, å jag vet att Fr tar ut register fr polisen om en vårdnadstvist blir aktuell...
    så det oroar mig inte så mkt....men ändå....

HJÄLP?????
  • Bubbis10

ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....
    kram på er..

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-03 23:53:41 följande:
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra..... kram på er..
    Av allt detta behov som han har både kontrollerande och fysiskt, är inte rätt. Varken mot dig din dotter eller prins i magen!
    Antagligen har han någon störning som inte du rår för och det bästa är att han skall få arbeta upp den till det normala!

Min syster har 2 barn tillsammans med en man vars har psykiska problem och vågar inte lämmna honom, hon har bott här 2 dagar och jag är livrädd för min systers livs situation. Hon är dessutom gravid igen men skall göra en abort vilket jag förstår då han använder barnen som hot och press då de är gifta så vågar hon inget annat för att han inte skall sticka med barnen.

Så pregga ta ditt förnuft och låt inte denna man gå på dina sista veckor som gravid, Vi skall njuta nu. Och ha ensam vårdnad på barnet men han får träffa barnet när du har tid och på dina tider.
  • carohl
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....kram på er..
    Som jag messade dig igår gumman så tror jag att du klarar dig bättre utan honom, då slipper du eventuella bråk som ni har. Du förtjänar att få njuta som alla andra av sin graviditet, precis som Sofie och Laura skriver.
    Kanske att det blir ensamt men i långa loppet så är det bättre.
    Kramen! {#lang_emotions_heart}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Lysmasken

Morrn

Har lämnat barnen på dagis, varit ute på en liten promenad med hundarna. Nu ska det ätas frukost och sen ska jag ut och fixa några trädgårdsland. Dock kommer jag ha ont i ryggen ikväll men men.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-03 23:37:26 följande:
    Jag ramlade för ca 25 min sen rakt bakåt och slog skithårt i bakhuvudet. Bebisen som höll låda som bara den slutade tvärt efter det. Efter 15 min blev jag orolig då jag testade ALLA mina knep för att få fart på henne men icke! Jag blev skitskraj och ringde 1177 och hon noterade, 5 min efter att jag hade lagt på med henne så började min vackra sessa småsparka mig. TACK OCH LOV!!Nu ska jag sova då detta var trauma för mig.Kramen
    den stackaren blev nog bara chockad Men tur att det gick bra för dig, inte skönt att slå i huvudet!!
  • SweetLilly
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....kram på er..
    usch lilla vän, även om han nu skulle VILJA ta hand om dig så visade ju han nu att han inte ändrats spec mycket. Om han nu begått brott IGEN så vardet ju inte alls nåt som fick honom att öppna ögonene sist. nej Pregga, om jag vore dig skulle jag hålla mig låångt borta från den mannen...

Du är stark som du säger, kämpa för att få bort en sån dålig förebild för din son!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10