• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

God morgon!

Igår var vi iväg och shoppade i stora lass. Nu har jag en massa nytt och jag är så lycklig {#lang_emotions_laughing} Killen köpte en massa till sig, vi köpte till Michelle också och självklart till lillan. Denna gång var det sambon som valde allt till henne då jag faktiskt har mera tid än honom så jag har varit på stan ett x antal ggr fler än honom därav handlat mycket mera till henne. Så det var väl kul för honom att få shoppa till henne.

Idag fyller min flicka 9 år! Det är helt sjukt vad tiden har gått snabbt förbi... Åh min tös var så glad imorse då hon fick presenten med stora P:et vad hon har önskat sig just den...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    Pregga skrev 2010-05-31 09:33:07 följande:
    Gummorna jag e så glad idag :) strålande tider, hihihipuss på er..
    Jag är också superglad!

Vi ska på bb-besök idag {#lang_emotions_laughing} Kl 14.30-16.30, det ska bli jätteroligt!
  • carohl
    Malten skrev 2010-05-31 09:44:38 följande:
    Hej på er! Ang. kön har vi ju valt att inte ta reda på det och det är en himla massa tjat från alla håll och kanter. Kan inte bara föräldrar få bestämma det själva, oavsett att ta reda på könet eller inte.  Många tror ju även att vi väntar en pojke och det har blivit så att jag också tror det pga detta. Drömde också att inatt att vi fått en lite pojke som hette Matheo. Lustigt nog inget namn jag ens funderat på, men nu tycker jag det är väldigt sött haha. Kan tillägga att denna lilla pojke var typ en tvärhand hög och inte alls såg ut som en normal bebis.  
    Vad fint namn! {#lang_emotions_laughing}
    Mysigt att drömma om sin bebis. Jag drömde också om min flicka häromnatten och även hon var jätteliten!
  • carohl
    Pregga skrev 2010-05-31 09:50:36 följande:
    men visst e det mys å drömma om sin lille, jag läste ngn stans att det e mammans förberedelse på att ta emot det nya barnet :) å sen kan man ju drömma om exakt den bebis som ska komma,jag såg ju min dotter under de sista 2 månaderna i varje dröm typ :) så nu ska det bli spännande å få veta vad du fått sen :)
    Det har jag också läst någonstans! {#lang_emotions_smile}
    När jag väntade Michelle så drömde jämt jag att hon var en pojke så jag var så inställd på att hon skulle vara en pojke men nä det kom en liten prinsessa till mig {#lang_emotions_heart}
  • carohl
    Pregga skrev 2010-05-31 09:59:26 följande:
    haha sedär ja :) åå din lilla sessa e ju så go, hälsa henne grattis fr mig idag med en puss på pannan..
    Det ska jag göra {#lang_emotions_laughing}

Nu ska jag sätta igång och baka... Ska gå till skolan med kakor kl 13. De ska få äta supergoda kakor till en vetenskaplig film hihi... aja det ska vara lite roligare i skolan när nån fyller...
  • carohl

Tjejer!
    Jag har ett kakrecept som ni måste bara testa, det är superenkelt och snabbt går det! Kakorna är världsgoda!

125 g smör (rumstemp)
    1 dl farinsocker
    1 dl socker
    1 ägg
    Det här blandar man ihop eller jag vispar

2,75 dl vetemjöl
    1 tsk vaniljsocker
    ½ tsk bikarbonat
    2 krm salt
    Detta blandas i smeten

100g grovt hackad blockchoklad (vit, ljus el mörk enl smak)
    1 dl hackade nötter (om man gillar/ tål nötter)

När man blandat ihop allt så ställer man in bunken i kylen tills det stelnat lite.
    Sen när man ska göra kakorna formar man de till små bollar med mellanrum! De "flyter" liksom ut

175 grader ca 10-12 min

• carohl

Ang syrener så hade jag ett syrenträd förut och då fick jag veta att det blommar endast varannat år...

• carohl
    den kära leken skrev 2010-05-31 11:42:06 följande:
    Våra blommar varje år men är numera mera som träd än buskar. Haha. Jag hoppas de går att klippa ner så de bli buskar igen för jag misstänker att det är nån gammal sort. De luktar iaf underbart när man går förbi :)Jag ska testa kakan. Låter väldigt gott. Älskar kakor med nötter i!
    Jag älskar syrenlukt så jag har inte tagit bort trädet utan jaag flyttade därifrån.
    Jag fick den nya hyresgästen att lova att han skulle låta det fantastiskt fina trädet stå kvar men då vi bor i samma område så tyvärr har jag sett att han inte höll sitt löfte. Han behöll stammen och inte som riktigt kort utan det är säkert 1 meter långt. Om man ska ta bort trädet varför inte ta bort hela? Det ser skitfult ut nu...
    Aja det är hans hus nu och inte mitt
  • carohl

Annars måste jag erkänna att jag är inte som andra tjejer som gillar att pyssla i trädgården. Jag avskyr det faktiskt och är urusel på det. Önskar att jag hade lite känsla för det men näää jag har inte det, inte ett dugg!
    Jag skulle faktiskt kunna helt ärligt betala någon dyra pengar för att de skulle ta sig an min trädgård. Funderar på att fråga en tant i mitt område som utför mirakel, hon är ju pensionär så haha vi får se om jag frågar henne eller inte. Hon tjänar då en hacka iaf {#lang_emotions_smile}
    Annars är det min karl som fixar ute...

• carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-31 11:47:02 följande:
    Ja visst är det helt fantastiskt! Jag och maken brukar ibland bara ligga och le mot varandra, det är en härlig känlsa. Visst komemr mycket bli jobbigt, men att få vara med om detta mirakel kommer nog väga upp det Ang syrénerna så blommar våra buskar varje år, men de är på tok för vildvuxna, de är nog över 3m nu...
    Det kanske är när det är träd då... För en tant sa det till mig och hon hade rätt, det blommade varannat år för oss...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10