• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-02-28 22:12:05 följande:
    Och jag har inte skrivit idag för jag mår skit... både fysiskt och psykiskt. Är så stressad över att inte hinna packa allt och få ordning. Nu har det ringt 2st som vill kolla på lägenheten, en kanske på onsdag men hon hör av sig igen, den andra skulle ringa senare men har inte hört av sig.  Är lite svårt att hålla ordning, känns som om vi måste det om någon ska komma hit, kanske inte är så men ja så känns det. Står kartonger överallt och vi rensar ut sånt som ska kastas så det står högar med prylar i varje hörn. Tar lite i taget men det går som sagt långsamt. Så den stressen och foglossningen har gjort att jag knappt sover.  Bröt ihop idag över det, men hanen har ryckt in och hjälpt till så vi har fått lite gjort. Ev. får han besked om jobb/praktik i veckan och då kanske jag måste klara mig själv på dagarna och sköta större delen av packandet. Så just nu är det kaos i mitt huvud och huvudvärken kommer krypandes. Äter chokladglass nu, det brukar hjälpa min migrän :)
    Hej T0va!
    Jobbigt att du mår dåligt idag, hoppas det blir lugnare snart =)
    Du, jag blir lite förbryllad?? du pratar om en hane, å jag vet att du har kaniner, men jag tror ju inte det e den som hjälper till, så vad menar du?
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-02-28 20:16:56 följande:
    Nä, skit i dem. Dem kan ta sig i r-ven. Tänkte på ditt problem med skötbordet, kan du inte ha d hos din mamma nr ni är där & hälsar på? Jag flyttade ut alla extra/dubbleter till min mamma. Hon blev jätte glad & kände likson att hon oxå kunde förbereda sig & att hon fick en bekräftelse på att hon skulle få ha henne någon dag & även någon natt. Bara ett tips. Annars så tycker jag nog som du att visa saker ska vara nytt. Vi köpte säng & skötbord nytt & vissa kläder, sen fick vi rätt mycket kläder från makens systrar. Sängkläder syde jag egna  av våra gamla lakan & sen köpte vi nya till oss själva. Tycker att det var både dyrt med nya till barn & att nya lakan är så himla stela även om man tvättar dem.
    hahaha aa dom kan ta sig i brasan, jag fick hem skötbordet idag...det va rätt fint men inget jag ville ha..Min mamma å jag har inte riktigt den realtionen att det skulle bli aktuellt, men tack för omtanken..:)japp jag köpte sängstomme begagnat, i mkt bra skick, sen blir det vagn samt bärsele, resten köper jag helt nytt....:)
  • t0va
    Pregga skrev 2010-02-28 22:35:47 följande:
    ;) Hanen är min kille, jag kallar honom så :D
    *fniss* 
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-02-28 22:44:58 följande:
    hahaha ok ;)
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-02-28 22:44:58 följande:
    haha vet han om att du kallar han för hanen? *skratt*
  • t0va
    knyzzel skrev 2010-02-28 22:19:35 följande:
    Har aldrig varit med om det & tänker inte spela hjälte & försöka heller! (pga epilepsi) Tycker det verkar skrämande för den delen oxå. Förstår ni som är oroliga!
    Har du EP? Det har min kille också, farmors största problem i livet med att vi skaffar barn är hans EP. Att han ska få anfall och behöva "tas omhand" så jag ska ha både bebis och hans anfall att sköta... Fördommar är underbara ibland ;) 
    Han har grandmal och låg runt 4-5/vecka förut men håller sig runt något enstaka varannan månad nu så farmors oro är ganska obefogad. Större risk att han blir däckad av en förkylning eller hur var det nu män kan inte bli sjuka ;) 
    Värmepåse på nacken och glass i magen nu känns det aningen bättre. 
  • knyzzel
    Din lilla stakare, men glass boter d mesta har jag hört=0) Jag har inte haft något anfall på över 4 år nu. Jätte skönt! Så jag har fått körkort & allt, men går ju på kontroll en gång om året för att ha koll på det.
    Dem kommer när jag blir trött eller sover lite för mycket oregelbundet. Jo, vist e d så att förkylning kan ta dö på vilken gubbe som helst. D skojar man inte om:0) eller jo d gör man rätt friskt:0)
  • t0va
    knyzzel skrev 2010-02-28 23:34:25 följande:
    Din lilla stakare, men glass boter d mesta har jag hört=0) Jag har inte haft något anfall på över 4 år nu. Jätte skönt! Så jag har fått körkort & allt, men går ju på kontroll en gång om året för att ha koll på det. Dem kommer när jag blir trött eller sover lite för mycket oregelbundet. Jo, vist e d så att förkylning kan ta dö på vilken gubbe som helst. D skojar man inte om:0) eller jo d gör man rätt friskt:0)
    Ja det är samma för honom, medicin har inte funkat men sovmedicin hjälpte. Anfallen slutade direkt. Så vi kör bara förebyggande nu. Skönt att höra att du fått körkort nu, det är min killes största sorg just nu, speciellt som jag är sjuk och inte orkar köra hela tiden. 
    Pregga: japp, förut kallade jag honom "den" när jag skrev men det var så många som blev upprörda. Så då fick jag byta, han vet ju att det är kärlek bakom men andra fattade inte. 
    Flytt blir i slutet av april, om vi har tur så får vi tillgång till lägenheten i början av april, hoppas det så vi kan börja köra över saker lite i taget. Är bara 500m bort men allt ska ju ändå mer i kartonger. Har bestämt nu att vi trycker ner allt och gör särskillda "skitlådor", där allt sånt som man måste sortera hamnar. För vi ska flytta till en trea från en tvåa så då får alla kartonger stå i extrarummet så bar vi lite i taget och plockar upp och kastar. Här finns inte plats för kartonger, djur och sen stå och sortera. Finns inte ork heller. Hoppas orken finns senare. 
  • knyzzel
    t0va skrev 2010-02-28 23:53:44 följande:
    Vad skönt att nått bet på för honom i allafall. Spännande ned flytten. Du får hålla oss uppdaterade. Du ska se att orken kommer säkert när vädret blir varmare & soligare. Sånn e jag i allafal. Får energi som fan, men just nu går jag i halvdvala & lämnar helst inte lägenheten om jag inte måste eller solen skiner. Letar oxå större nu. Har boyta på 63 kvm, men det är förviso välplanerade kvm, men en 3-4 hade varit optimalt för oss. Kanske vi hinner innan bebben, men annars så e här plats, så d går ingen nöd på oss precis. Nä, nu måste jag sova. Börjar jobba igen 7:30 (suck) Sov gott mina vänner.
  • t0va

Sov så gott, ja vi har typ 67kvm nu, och ett superlitet sovrum. Det och att sambon inte har ett kontor är stora problemet, han sitter i klädkammaren så vi har ingenstans att ha saker. Men nu blir det 83kvm med ett jättestort sovrum där vi får plats för bebissäng också, och sambon får ett eget kontor och jag får ha klädkammaren till det som den är gjord för :D

Ska nog försöka sova jag med nu. 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10