• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:31:25 följande:
    På tal om djur så undrar jag om någon hört talas om en steriliserad katt som ändå lyckats bli gravid. Vår katt är steriliserad men beter sig konstigare än vanligt och har blivit bra rund om magen. Hoppas verkligen inte på några kattungar nu mitt i alltihop.
    hahahahahhaha jaa du, du får känna lite försiktigt runt magen på henne. Men e hon steriliserad så e det knappast troligt, hon kanske e skendräktig..för hon lär ju känna att du e med barn.
  • den kära leken

Nej jag tycker inte heller det kan vara så. Kanske är hon bara fet för att det inte varit så mycket spring ute nu med all snö. Säkert känner hon av att jag är gravid. Hon ska jämt ligga på min mage eller iaf kurra upp sig mot den så gott det går. =)

Pregga skrev 2010-03-01 08:33:31 följande:
    hahahahahhaha jaa du, du får känna lite försiktigt runt magen på henne. Men e hon steriliserad så e det knappast troligt, hon kanske e skendräktig..för hon lär ju känna att du e med barn.
    BF 100817
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:38:46 följande:
    Nej jag tycker inte heller det kan vara så. Kanske är hon bara fet för att det inte varit så mycket spring ute nu med all snö. Säkert känner hon av att jag är gravid. Hon ska jämt ligga på min mage eller iaf kurra upp sig mot den så gott det går. =)
    hehe naaw..klart hon känner det. Min väninna fick ju lämna bort sin hund när hon var gravid, hunden blev helt uppåt väggarna beskyddande, högg en unge i foten för att den gick för nära min väninna som var med barn. Ingen fick gå nära till slut, så hon känner det :) men du gör inte rent efter katten sj va?
  • den kära leken

Hunden är ganska lugnt faktiskt. Men henne kan man nästan trampa på, av misstag då, utan att hon ger ifrån sig ett pip.

Nu går katten mest ute men när hon använder lådan får kärleken tömma den. Så klart. Vill ju inte riskera parasiter.

Pregga skrev 2010-03-01 08:41:41 följande:
    hehe naaw..klart hon känner det. Min väninna fick ju lämna bort sin hund när hon var gravid, hunden blev helt uppåt väggarna beskyddande, högg en unge i foten för att den gick för nära min väninna som var med barn. Ingen fick gå nära till slut, så hon känner det :) men du gör inte rent efter katten sj va?
    BF 100817
  • Sulfur76

godmorgon! Här skrivs det för fullt när man inte hunnit vara inloggad i helgen, har jobbat hela helgen.

pregga här är en till som går in i v 17 och magen börjar växa på nu ordentligt, den är lika stor nu som i v 24-26 med tredje dottern så man undrar vart detta ska sluta :)

Har varit inlagd på sjukhus hela natten med min minsta som slog i huvudet så illa att hon fick en mjuk bula lika stor som en golfboll och när man satt med henne på magen hela natten och övervakade så undrade man vad man gett sig in i igen?
    ännu en som man ska oroa sig över (jag är en väldigt överbeskyddande mamma som har svårt att släppa taget om mina små)

ja tänk den som endå fick värpa istället för att föda .........

Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar, vi lånar den av våra barn!
  • Bubbis10

Det krävs inte vare sig skvaller eller att man är ett geni för att fatta att en viss ngn bytt nick! Å tro ngt annat e ju bara patetiskt!

• den kära leken

Ja magen har verkligen sagt poff! Går in i vecka 17 på onsdag. Nu går den bara att dölja med en stor vinterjacka.

Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:06:06 följande:
    godmorgon! Här skrivs det för fullt när man inte hunnit vara inloggad i helgen, har jobbat hela helgen. pregga här är en till som går in i v 17 och magen börjar växa på nu ordentligt, den är lika stor nu som i v 24-26 med tredje dottern så man undrar vart detta ska sluta :) Har varit inlagd på sjukhus hela natten med min minsta som slog i huvudet så illa att hon fick en mjuk bula lika stor som en golfboll och när man satt med henne på magen hela natten och övervakade så undrade man vad man gett sig in i igen? ännu en som man ska oroa sig över (jag är en väldigt överbeskyddande mamma som har svårt att släppa taget om mina små) ja tänk den som endå fick värpa istället för att föda .........
    BF 100817
  • briogirl
    Pregga skrev 2010-03-01 09:18:57 följande:
    Det krävs inte vare sig skvaller eller att man är ett geni för att fatta att en viss ngn bytt nick! Å tro ngt annat e ju bara patetiskt!
    varför skriver du det här? om jag inte vill vara min andra signatur får jag väl byta?
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 08:45:12 följande:
    Hunden är ganska lugnt faktiskt. Men henne kan man nästan trampa på, av misstag då, utan att hon ger ifrån sig ett pip. Nu går katten mest ute men när hon använder lådan får kärleken tömma den. Så klart. Vill ju inte riskera parasiter.
    hihi va gölligt=) hehe bra att din kärlek tar lådan {#lang_emotions_heart}
    Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:06:06 följande:
    godmorgon! Här skrivs det för fullt när man inte hunnit vara inloggad i helgen, har jobbat hela helgen.pregga här är en till som går in i v 17 och magen börjar växa på nu ordentligt, den är lika stor nu som i v 24-26 med tredje dottern så man undrar vart detta ska sluta :)Har varit inlagd på sjukhus hela natten med min minsta som slog i huvudet så illa att hon fick en mjuk bula lika stor som en golfboll och när man satt med henne på magen hela natten och övervakade så undrade man vad man gett sig in i igen?ännu en som man ska oroa sig över (jag är en väldigt överbeskyddande mamma som har svårt att släppa taget om mina små)ja tänk den som endå fick värpa istället för att föda .........
    haha jo magen är större nu, å även på morrn. Men jag tycker magen flyter ut under natten, haha å lägger sig på sidorna...men det räcker att jag reser på mig å efter en stund så putar den...hahahastackars liten, din lilla tjej...värpa? haha nej jag ska föda....asg
  • Sulfur76

men värpa lät mindre ont än att föda hihihi

Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar, vi lånar den av våra barn!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10