Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-06-07 10:16:10 följande:
    asgarv! Har oxå en som dallrar. Kul när läkarn ska kolla mig på onsdag. hehehe
    Vill inte heller gå över denna gång.
    Gick en vecka över med första och två veckor med andra. Skit och piss och dynga.

Här ska det bli hinnsvepning och te. Ska ta alla metoder....Sist klättrade jag över trädrötter. Inte satte det igång för det :(
    Trädrötter?
  • den kära leken
    tetta skrev 2010-06-07 10:34:23 följande:
    De hade fällt träd i skogen och jag klättrade/ålade över dem. Var så trött på att gå över.
    De gjorde en hinnsvepning på fredagen och bokade en igångsättningstid på måndagen. På söndagen klättrade jag över allt. På natten till måndagen började värkarna vid tre tiden och klockan 7 är hon född. Hade en tid för igångsättning kl 8.

Så denna gång blir det nog studsmatta eller nåt ;)
    Haha, jag trodde du menade att man skulle klättra över några speciella trädrötter för att sätta igång det hela men du menar den fysiska ansträngningen. :)
  • den kära leken
    carohl skrev 2010-06-07 10:52:48 följande:
    Hej!

Ser att ni har snackat när man tror att man ska föda... Jag gick över med min flicka 8 dagar och då jobbade 12 timmar om dagen tills jag var 8½ månad gången. Jag var superaktiv, gick i trappor, klev upp redan 4.40 varje morgon/natt. Jag ringde till förlossningen och frågade vad jag kunde göra, de sa åt mig att ha sex så vi fick ha det (det var på kvällen) inget hände trodde jag. När jag vaknade på morgonen gick jag upp och kissade och 5 min senare gick vattnet och bara några få timmar senare var hon ute.
    Jag skulle tro att jag kanske går över lite då bm har sagt att det brukar vara ganska lika men vi får se, kanske att värmen gör att hon kan komma 8 dagar tidigare denna gång? Glad
    Ja vi blir ju inte ledsna om de anländer i tid :)
  • den kära leken
    carohl skrev 2010-06-07 11:07:47 följande:
    Nä precis och en vecka tidigare än beräknat är ju inte alldeles för tidigt. Om jag får välja så vill jag iaf helst ha henne i augusti.
    Augusti är en bra månad :) Vi hoppas på den.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-07 11:15:40 följande:
    hej på er!

VAd ni har skrivit sen igår då! hade ju massor att läsa

Kära leken; jag är helt inne på ditt spår med operationerna då!

Jag börjar bli rätt trött på kroppen nu ska jag säga! Är så trött på att ha ständig värk i ryggen, att ha dessa dryga kramper på nätterna och att var så trött att man somnar ståendes ibland nästan..fy. Hoppas på att remissen som skickas imorrn är till nån nytta, n får de sätta fsrt, jag vill ha mitt snitt när dte var sagt!!
    Jag förstår att du är trött på det. Men snart är det dags för födelse. Och så snart du fått ett datum så kommer det säkert kännas bättre. Då vet du hur lång tid det är kvar och det brukar iaf kännas lättare då.
  • den kära leken
    tetta skrev 2010-06-07 11:20:22 följande:
    HAHAHA ;)
    Jag såg ju inte klok ut som for omkring i skogen och var arg....Min man sa att det enda man såg var en röv som vickade :D
    Haha, då var han nöjd? ;) Vi får hoppas att du slipper det denna gången.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-07 11:23:06 följande:
    ja det tror jag med! Bara jag kan få ett datum, så man verkligen kan räkna ner och förbereda! Då kan jag nog varva ner lite.. just nu känner jag mig lite stressad faktiskt.
    Hoppas du får datumet snart! Det måste du ju få.
  • den kära leken
    carohl skrev 2010-06-07 11:23:09 följande:
    Måste ta tag i denna dag nu!
    Jag ska göra massor Glad
    Kl 13 ska jag till sjukgymnasten, sen kommer min flicka hem. Kl 16.30 ska jag på min systerdotters dagisavslutning och kl 17.30-19.30 ska vi på föräldrargrupp. Som sagt fullt upp!

Haha måste fråga er om ni tycker att jag överreagerar när jag blev ganska irriterad över att när jag väl accepterade min dotters pappas vännerförfrågan på FB så "stal" han hälften av bilderna jag har upplagda på henne. Visst jag fattar det är hans dotter också men han tog tex bilder från när vi var på semester i Bulgarien, några från Italien och andra Monaco. Han vet ju inte ens vart bilderna är tagna. Jag ska nog börja vattenmärka de, synd att man inte får ha sina bilder ifred. Han kan väl knäppa egna eller??
    Jo man kan ju tycka att han kan ta sina egna bilder. Varför vill han ha dem där du och din dotter upplevt nåt tillsammans istället för bilder på när han och hans dotter upplever saker. Konstigt tycker jag. Men det är nog bara att acceptera att de bilder man lagt ut på fejjan är för alla. Tyvärr.
  • den kära leken
    tetta skrev 2010-06-07 11:29:59 följande:
    Han var jätte nöj;)

Idag är det en sån dag att så fort jag funderar att göra ngt. Så kommer dessa härliga sammandragningar som gör så att jag måste andas igenom dem. Morr...
    Det trycker samtidigt neråt. Så himla kul! Not....
    Nej det låter inte skoj alls. Själv har jag fortfarnade bara sammandragningar när vi har sex. Ibland kan jag tro att det är en sammandragning annars men det är bara trollet som trycker ut kroppen väldigt hårt :)
  • den kära leken
    carohl skrev 2010-06-07 11:34:32 följande:
    Han gör ju ingenting med henne! Jag ska nog ta bort honom som vän. För mina bilder är inte för alla då det är bara de jag accepterat som vänner som får titta på mina bilder. Jag ska ge honom en liten pik imorgon då det är skolavslutning att han ska ta sina egna bilder så slipper han sno mina. Tar han fler bilder så tar jag bort honom...
    Så klart är det bara de man är vän med som kan se bilderna. :) Ja säg till honom du. Nu känner jag inte honom men av avd du berättat nu så får du väl se om han fattar. Han kanske inte bryr sig om att det är dina upplevelser men er dotter han har kort på. Vi kan ju hoppas han börjar göra saker med honom nu om du påpekar detta för honom.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10