Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Visst kommer det bli massa jobb och säkert en del konflikter att lösa men massa mys med! Gäller att njuta av tiden nu med så man inte bara går runt och väntar. Det är ganska gött nu med!

SweetLilly skrev 2010-05-31 11:47:02 följande:
    Ja visst är det helt fantastiskt! Jag och maken brukar ibland bara ligga och le mot varandra, det är en härlig känlsa. Visst komemr mycket bli jobbigt, men att få vara med om detta mirakel kommer nog väga upp det Ang syrénerna så blommar våra buskar varje år, men de är på tok för vildvuxna, de är nog över 3m nu...
  • den kära leken

Det där är så himla svårt ibland när alla, till synes, måsten hopar sig. Vad har du för tips på att fånga dagen?

SweetLilly skrev 2010-05-31 12:59:16 följande:
    Ja man ska verkligen njuta. Det ska man göra i livets alla skeden. Man ska ta till vara på stunden, carpe diem
  • den kära leken

Så där gör jag med. Försöker glädjas åt tulpanerna som faktiskt överlevt bland all kirskål i rabbaterna jag ännu inte hunnit ta mig an. Åsså kärleken som lagar middag åt mig varje dag. Det är helt underbart och jag blir så lycklig varje dag jag kommer hem från jobbet.

I morse var det underbart att det inte blåste motvind när jag cyklade till bussen :)

SweetLilly skrev 2010-05-31 13:05:00 följande:
    Jag brukar bara hitta små saker som gör att jag mår gott. Lyssna på träden eller fågelkvitter. Eller så kommer en bra låt upp på radion, och då stannar jag upp och bara fångar upp känslan den ger mig. Att bara stanna upp när det är som stressigast och ta ett djupt andetag och fråga sig om man faktiskt behöver stressa..
  • den kära leken

mmmm, jag tycker om min värld. Min kära familj och mina väldoftande syrener :)

SweetLilly skrev 2010-05-31 13:14:06 följande:
    precis! man får vända allt som man först kan se som negativt till nåt positivt! man skapar sin egen värld på det viset.
  • den kära leken

Ja idag finns inga tvätthögar, diskbaljor eller gräs som hunden släpat in. Mannen är alltid tacksam, glad och villig. Jag kommer må så bra som jag gör idag under resten av graviditeten också samt att jag jag kommer fortsätta älska morötter även efter trollet tittat ut :) Haha, vi får väl se ;)

SweetLilly skrev 2010-05-31 13:32:22 följande:
    hihi, ja man får ta de ljusa punkterna så de lyser upp skuggpartierna
  • den kära leken

Det är väldigt bra att plantera frön. Väldigt pedagogiskt. Man får lära sig ta hand om något, vårda det och så blir man lite mer försiktig med det som jorden har att ge oss. Vi får hoppas det blir många goda potatisar till er!

Pregga skrev 2010-05-31 15:34:48 följande:
    jo det e mysigt å plantera å se hur det tar fart å växer, min dotter har ju 4 krukor i köket med melon, papaya,potatisplanta å ngt annat som börjar växa på rejält..haha
  • den kära leken

God morgon!
    Ikväll ska vi till Gbg och gå på reggeakonsert ikväll :) Det ska bli supermys.

Vecka 30 idag.

• den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-03 10:20:24 följande:
    Coolt! Ha så skoj!

ja i helgen går jag in i v32, det känns så nära nu! och tiden rusar på och jag är så stressad med det här med snittet som inte verkar gå så smidigt. Hoppas det löser sig snart.

Imorogn är dte dags för föräldrakursen igen, ska bli skoj, det är min BM som håller i det då, och då ska jag snacka med henne om snittet och att hon måste se till att det löser sig.
    Haha, Ja det ska bli skoj att hitta på nåt. Inte bara vara hemma :)

Det går undan nu. v32 alltså! Hoppas det löser sig med snittet snart. Vi har 3,5 vecka kvar till vårt UL då vi får reda på om det blir snitt eller om vi får chansen att försöka föda vaginalt.

Vi har inte tid på föräldrakurs förrän i Juli :( Men jag läser massa böcker så länge :)
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-03 10:32:40 följande:
    ja det där med böcker..hu, jag tror jag har läst mina 7 ggr om!
    Haha, jag har lånat om mina på bibblan nu.
  • den kära leken
    tetta skrev 2010-06-03 10:44:22 följande:
    Min urinodling var super bra! Inget konstigt, skönt.
    Men sammandragningar har man ju hela tiden nu. Så fort man gör ngt. Går eller sitter i bilen. Så ska försöka få tag på fk och se vad de säger. Ska till läkaren nästa vecka och bråka att jag ska vara sjukskriven tills förlossningen. Man får ju vara det 2 veckor innan man får.
    Syrran har till och från haft onda sammandragningar var 20 minut nu i över 2 veckor. Men FK säger att det inte är skäl någ att bli sjukskriven. Normal graviditet säger dom.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10