Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Och Tetta och pregga, grattis till vecka 30 :)

• den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-03 11:03:50 följande:
    Kanske inte så jättepassande så när på att vi snart får våra bebisar, men tänkte bara dela av mig av en artiken i Hemmets Journal som min mamma gjort. (Denna veckans nr)

www.hemmetsjournal.se/Reportage/reportage/Eft.../

Hoppas ingen tar illa upp eller kommer på dåliga tankar nu!

Kram på er
    Kram till dig och din mamma!
  • den kära leken

God morgon alla!
    Vilken underbar helg. Har både varit på bra konsert, ute och träffat kompisar samt arbetat massa i trädgården :) Det blir så fint och det är så roligt nu när allt tar fart och växer så det knakar. Först skörden från landet är också bärgad. Rädisor så klart. Haha ja åsså har vi redan tagit massa gräslök och rabarber då men det kommer ju av sig självt.

Hoppas ni haft en bra helg.

• den kära leken

Vad gäller plastikkirugi så tycker jag det är en svår fråga. Jag tycker alltid det är sorgligt när man tvingas behandla en psykisk åkomma med antingen piller eller i detta fallet kirugi. Lycklig och tillfreds med sig själv blir man ändå inte om man inte tar itu med det bakomliggande problemet. Men orkar man inte kämpa själv är det svårt. Vården har en tendens att ta till piller och operationer istället för rätt mat, motion och terapi.

• den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-07 07:48:49 följande:
    sorgligt att folk behandlas när dom mår dåligt??? hm, av ngn anl så var det nog inte att förvänta sig ngt annat svar från dig. När jag förlorade vår lille förra året så fick jag lugnande för nerverna å sömntabletter för att kunna sova, men det e helt klart fel att hjälpa ngn som behöver det...skulle vilja se att du e lycklig med dina bröst när du ammat 2 barn å det enda som finns kvar e 2 skinnpåsar, men det e klart du kanske e nöjd med det. men jag ex skulle må dåligt över det å inte för ngn annan skull utan för min egen, jag vill kunna ha på mig en söt bikini på sommaren, å har ingen lust att ha bröst som en 80 åring när jag e 32.
    du pratar om motion? du får gärna komma med tips om hur man får tillbax sina bröst efter amning, jag e idel öra. jag skulle bli jättelycklig om jag fick operera mina tuttar, å då hade det problemet vart ur världen :) tur att alla inte e lika inskränkta!
    Haha, Pregga :) Så klart har vi olika uppfattning i denna fråga. Inget annat var att vänta ;)

Jag måste bara bemöta några av dina mest uppenbara feltolkningar av mitt inlägg. Jag tycker inte att det är sorgligt att behandla människor som mår dåligt jag tycker bara att det är sorgligt att vården har en tendens att behandla människor med piller och kirugi istället för terapi. I akuta fall eller annat kan det så klart vara bra att dessa piller finns men de används för lättvindligt enligt mig.
    Så klart kroppen förändras när man föder/ammar barn frågan är bara hur man ser på sig själv och den kropp man har och det den har varit med om. Motion gör underverk för välbefinnande och självkänslan :)
    Jag undrar just vem som är inskränkt? Haha, vågar du se på sker ur en ny synvinkel? Eller är du rädd för vad du kan hitta?
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-07 08:13:41 följande:
    Kan inte låta bli att undra om du söker konflikter ibland...å det e sorgligt.Visst kan jag hålla med om att vården delar ut piller åt höger å vänster, kan tillägga att jag gick i terapi åxå.Du får fortfarande ge mig tips på motion som lyfter brösten efter amning, du kan ju bli förmögen om du sitter på kunskap som gör att man slipper kirurgi.
    jag kan inte känna rädsla för ngt nytt, men jag har inte sett ngn sådan fr dig än så..
    :)
    Jag är redan otroligt rik.

Om man går runt med tron att man alltid ska se ut som när man var 20 så hjälper inget i hela världen.
    Känner du aldrig rädlsa för något nytt? Då är du nog unik kära Pregga. Iaf en av få.
    Det är tråkigt att du känner dig så provocerad av mitt sätt att vara och mina tankar. Jag hoppas iaf att du tillåter dig själv att må bra och att du unnar dig allt gott världen har att erbjuda. Lycka till och njut :)
  • den kära leken
    knyzzel skrev 2010-06-07 08:31:22 följande:
    Go`morron. Vet inte om jag ska skratta åt er?! Ni e då för roliga. Ville bara säga go`morron.  Har haft datakrasch sedan i torsdags så jag har inte kunnat vara här inne eller gjort min bokraport.... E så förbannad. Den skulle skickats i går med mail. Nu ska jag jobba. ha d gött
    Datorer och bilar ska bara fungera! När de inte gör det blir man förbannad haha
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-07 08:16:36 följande:

har åxå fått en hemorojd...eller ja den har kommit tillbax, kommer blod när jag gör nr 2, ngn mer som har det så? blir ju att man kollar med tampong varje gng men jag ser inte att det kommer fr muttan, måste vara där bak då....ngn annan som har det så?

Inga hemorojder vad jag vet om men däremot börjar det bli svårt att äta en hel protion. Blir så jäkla mätt direkt. Eller ja man märker det ju först efter en stund men börjar lära mig nu att det blir svårt att andas om jag äter en hel portion.
  • den kära leken

Å Pregga, vad gäller brösten så är det knappast naturligt att lyfta dem på något sätt :) Motionera gör man för att kroppen ska må bra och för att man ska trivas med sig själv.

• den kära leken
    Lysmasken skrev 2010-06-07 08:38:14 följande:
    Morrn

Har hantverkare här hemma. Dom ska byta ytterdörrar men det går inte så bra för dom. Kört med såg och stökar ner helt för jävligt. Tur att man inte dammsög eller torkade golvet igår. Å det är inte 1 dörr utan 2 dom ska byta. Deras chef har tydligen glömt oxå att vi har en ny renoverad toa som dom skulle sätta upp foder på oxå.

Ahh hantverkare...
    Haha. Har en rolig berättelse om hantverkare och dörrbyten. En gång när jag bodde i hyreslägenhet så skulle de byta ytterdörr till nån som var brandgodkänd osv. Det var bara min i hela trappen som inte var godkänd. Den snåle hyresvärden hade köpt dörren och dörrkarmen för sig. Hantverkarna talade endast polska och de började med dörrkarmen. Fick dit den och det såg bra ut men när de skulle hänga dit dörren så visade det sig att dörrkarmen var högerhängd och dörren vänsterhängd. Haha. Det tog ett tag innan jag fattade på vad de menade på polska.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10