• Champagne77

30+ som planerar syskon, del 4

30+ planerar andra barnet del 4
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

30+ som fått första barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 21:11
    Ny 30+ syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 20:16
    Ny tråd för 30+ som arbetar på första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m55751622.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 19:47
    Temp-tråden för de som tempar: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54226857.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4
  • Resande

Måste bara skriva av mig lite... La precis till en vän på FB. Vi träffades på Ö-land och hon har två barn. Den ena väntade hon när jag fick mitt mf (käkade lunch med henne och så fort vi skildes åt började mitt mf). Vi har bara emailats lite kort och ska träffas för lunch i slutet på veckan. Nu läser jag att hon är gravid och ska ha trean i juni. Jösses, tänk om jag gått på lunchen och sett henne med magen där, hade nog haft svårt för att hålla mig. Jätte kul för dem men fasen såna här saker måste jag veta innan så jag kan smälta det i min kammare innan jag möter personen. Jag har inte svårt för att glädjas med vännerna men jag behöver bara vänja mig lite vid tanken...

• IdaVi

Fiji: Förstår att det känns tufft. Jag känner likadant tyvärr

Ego: Idag ska gravtestet inhandlas så jag kan gå och stirra på förpackningen i några dagar till. Bara hoppas att inte kusinen jobbar på Apoteket idag

~ Ida 21/10-08 ~
  • Milla C
    Fiji: Förstår att det är en så´n sak som inte gärna får bli en överraskning. Blandade känslor för andras lycka. *Kram*

Lena: Hoppas det blir ett lyckosamt inköp .

Någon som hört ifrån pej? Hoppas att det blev ett pluss på stickan (för visst var det BIM igår?)
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Fiji: Kram på dig, det är väl självklart att man måste smälta lite innan man kan vara uppriktigt glad åt det! Annars blir det ju ändå bara påklistrad glädje och det funkar inte lika bra. Skönt att du fick reda på det!

• Piggley Wink

Jag har förresten blivit uppsagd idag . De har gjort en omorganisation säger de... Min fundering är ju hur det påverkar mig med framtida a-kassa, SGI mm. Ska ringa facket imorgon. Jag är ju studieledig så det påverkar ju inte vardagen just nu iaf...

• Resande
    Tack Lena, Milla och Juni. Skönt att få skriva av sig och veta att andra förstår...
    Juni- vad tråkigt med uppsägning. Hoppas det inte påverkar framtida inkomster på något negativt sätt (förutom att du inte har jobb att återgår till om du nu hade velat).
    Lena- hoppas det inte var kusinen så att du fick köpt test. Kommer du låta bli att tjuvteta?
    Milla- har inte hört från Pej vilket jag hoppas är ett gott tecken. Hoppas det blivit plus...
  • Milla C
    Fiji:Ja, vi får hoppas att hon bara är för chockad för att skriva något just nu .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Sparken

Fiji - Skönt att du fått reda på detta nu så du hinner smälta det.

Lena - oj vad spännande, jag håller tummen så den värker!

Ego - idag har jag varit på en kub-test i huvudstaden idag. Allt såg bra ut och risken var låg(får korrigerat med blodprov på tisdag). Underbart! Nu känner jag mig gravid på riktigt! Snart dags att berätta för chefen. 

Om två veckor ska jag på tjejhelg med mina härliga tjejer. Jag vet dock att en av tjejerna har försökt få barn sedan år 2005 och de har gjort många misslyckade IVF men är fortfarande barnlös, två av de andra tjejerna har problem och har bägge försökt ca 1.5 år men ännu inget resultat (såvitt jag vet). Jag ska självklart berätta för dessa tre tjejer innan tjejhelgen så de hinner smälta frågan är bara när och hur? Jag tar gärna emot era tips!

• Champagne77

Fiji: oj, förstgår att du behöver tid att smälta sånt!!!

pej: håller tummarna att det blivit ett plus!!

Lena: spännande med symptom - håller tummarna stenhårt för dig/er!!! Kram

Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4