• Champagne77

30+ som planerar syskon, del 4

30+ planerar andra barnet del 4
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

30+ som fått första barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 21:11
    Ny 30+ syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 20:16
    Ny tråd för 30+ som arbetar på första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m55751622.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 19:47
    Temp-tråden för de som tempar: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54226857.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4
  • Milla C
    Sparken: Har ju själv ingen personlig erfarenhet av att försöka i flera år utan att bli gravid, men kanske bjuda hem dem på fika utan att mannen och dottern är hemma?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Resande
    Sparken- grattis till lyckat Kub! Alltid en lättnad när det är avklarat. Angående att berätta så tycker jag sånt är så svårt. Alla är ju så olika. Jag har lätt för att glädjas med mina vänner när jag väl fått smälta i ett par timmar men vet andra som har extremt svårt att ta det. Beror nog mycket på dagsformen också och hur nära vänner man är... Vet inte hur ni brukar ha kontakt men pratar ni mycket i telefon så skulle jag nog ringa till var och en, men är ni såna som skriver email så skulle jag nog kontaka den vägen. Det finns väl inget enkelt sätt att berätta på men var bara ärlig, du kan ju t.o.m säga att det är svårt att berätta eftersom du vet hur länge de försökt. Er resa har ju inte heller varit lätt så dina vänner blir säkert glada för er skull.  
  • Sparken

Tack söta ni!

Alla tre tjejerna är nära vänner till mig och de bägge som försökt i 1.5 år har bägge anförtrott mig eftersom de vet att vi hade/har problem och att jag tyckte att det var så jobbigt! Jag tror att en av dessa tjejer (hon som bor i min stad kommer att tycka att min nyhet är jobbig, hon känner sig stressad och vill så gärna) och jag förstår henne för jag vet ju hur jag känt det! Ärligt talat så gruvar jag mig för att berätta!

De andra två bor inte i min stad så jag måste ringa dem. Hon som försökt i 5 år tycker inte att det är jobbigt längre påstår hon, hon säger att hon har bearbetat sorgen över barnlösheten. Jag tänker iofs berätta för henne före tjejhelgen i allafall!

• Älgen
    IdaVi skrev 2010-02-16 19:54:42 följande:
    Fiji: Ja, vi har ju liksom bestämt att jag ska plussa nu och du om några veckor. Så brukar vi ju göra
    Men då borde ju jag också få plussa snart!
  • Älgen

Sparken, grattis till lyckat KUB!

Juni, oj uppsagd. Hade du tänkt återvända dit efter utbildningen? Jag menar, om du utbildar dig, är det där du vill/kan jobba?

• Resande

Persefone- det är väl klart du cokså ska plussa! Du gör väl en Noi?

Sparken- förstår att det är lite jobbigt att berätta men vad skönt sen när du fått berättat. Tror säkert dina vänner kan glädjas med dig även om de känner sorg över att inte själva ha haft turen än. Kram!
  • Älgen
    Resande skrev 2010-02-17 14:05:30 följande:
    Måste bara skriva av mig lite... La precis till en vän på FB. Vi träffades på Ö-land och hon har två barn. Den ena väntade hon när jag fick mitt mf (käkade lunch med henne och så fort vi skildes åt började mitt mf). Vi har bara emailats lite kort och ska träffas för lunch i slutet på veckan. Nu läser jag att hon är gravid och ska ha trean i juni. Jösses, tänk om jag gått på lunchen och sett henne med magen där, hade nog haft svårt för att hålla mig. Jätte kul för dem men fasen såna här saker måste jag veta innan så jag kan smälta det i min kammare innan jag möter personen. Jag har inte svårt för att glädjas med vännerna men jag behöver bara vänja mig lite vid tanken...
    Jag förstår dig Fji. Det är oftast inte kul att få besked rakt i ansiktet, även om man är glad för dem så behöver åtminstone jag tid att smälta beskedet.

Samma dag som vi skulle på info. träff om IVF så skulle jag träffa en barndomskompis som jag inte ser ofta. Jag var stressad och till slut ringde jag henne och sa att jag inte hann träffas varpå hon säger "åh jag som ville visa dig magen". Hon var gravid i åttonde månaden och jag hade ju ramlat bakåt och börjat störtgråta om jag kommit dit helt ovetande om det. Jag är och var glad för henne men just då hade jag bara inte orkat med det.

Sparken, jag tycker det är jättebra om du berättar innan. Om jag får råda så tycker jag inte du ska berätta ansikte mot ansikte utan i telsamtal eller mail.
  • Älgen

Sparken berätta snarast så de hinner smälta innan ni träffas!

Fiji, jag kör en Noi!

• Resande

Jag håller med Persefone om att inte berätta ansikte mot ansikte. Jag föredrar att få veta det i min ensamhet för då kan jag reagera som jag vill. Orkar man inte prata kan man alltid avsluta samtalet men det är lite svårt att gå när man ska fika med någon...

Älgen- japp, en Noi it is!
  • Champagne77

Sparken: grattis till lyckat KUB . Håller med de andra - berätta nu!!!

juni: uppsagd, nej vad tråkigt . Hoppas allt löser sig bra med facket etc...

Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4