• Champagne77

30+ som planerar syskon, del 4

30+ planerar andra barnet del 4
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

30+ som fått första barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 21:11
    Ny 30+ syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 20:16
    Ny tråd för 30+ som arbetar på första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m55751622.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 19:47
    Temp-tråden för de som tempar: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54226857.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4
  • Resande

Lena- känner igen det där med att tänka för mycket. Även om man aktiverar sig så ligger det ändå där i bakgrunden på något sätt... Men du, nu är det ju nästan helg ju. Hang in there! Kram

• IdaVi

Fiji: jaa, det ligger där och gnager hela tiden
    Tack vännen, jag kämpar vidare! Kram på dig! {#lang_emotions_kiss}

~ Ida 21/10-08 ~
  • Annaloo

Lena: *kram* Håller alla tummar å så, och hoppas att de närmaste dagarna blir ovanligt korta!

♥ Kasper 18/7-08 ♥
  • Therese33

Lena: Jobbigt med denna väntan! Men vi håller tummarna, det vet du

• Minimalla

Fiji: Tack för att du frågar . Jag är inne i en relativt bra period just nu och försöker att inte oroa mig alltför mycket. Stödet finns säkert där om vi behöver det, men just nu känns det som vi står ganska ensamma. Var på KUB 29/1 och har tid för RUL 16/3 och tid hos bm 24/3. Skulle träffat kuratorn i tisdags, men var sjuk och fick ingen ny tid förrän 2/3. Jag tror inte jag skulle klara mig de här veckorna om jag inte köpt en Angelsound. Jag var lite tveksam först eftersom man inte riktigt vet hur pass mycket det påverkar fostret, men min oro tog över mer och mer så jag kände mig tvungen. När jag väl hittade hjärtljuden så har det känts lite lättare och jag kan ta fram den om oron smyger sig på. Och även om vi sprang hos bm och kuratorn varannan dag så skulle det ju inte påverka det som händer därinne i magen, men ibland skulle jag nog behöva lite mer stöttning än vad som finns just nu. Det är bara jobbigt att be om det, jag har lite svårt för det tyvärr.
    Hur känner du dig nu då? Är det fortfarande deppigt eller har du redan hunnit ta nya tag?

Lena: Jag tycker det låter lovande. *hoppas hoppas*

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

Persefone och alla andra: Nej, det är inte det jag vill jobba med i framtiden, men jag måste ju försörja mig tills jag får ett nytt jobb... Det kan ju ta tid att hitta drömjobbet... Försökte få nåt vettigt ur a-kassan idag, det gör ju rätt mycket om jag är berättigad till a-kassa för då har jag ju försörjning tills jag får jobb tänker jag. Dock strulade de bara, den första kunde inte svara på frågan, skulle fråga nån annan och bad mig vänta i luren. Då kopplades jag helt plötsligt (utan att han menade det) till nån annan som inte heller kunde svara på frågan. Hon skulle fråga nån och bad mig vänta men efter några minuter så bröts det Helt galet! Jag tänker att jag får maila dem istället för att få något svar...

Egentligen vet jag inte om det är så tråkigt att bli uppsagd. Om jag har tillgång till a-kassa så känns det rätt OK faktiskt eftersom jag efter min utbildning vill göra nåt helt annat...

Håller supertummarna Lena! Låter ju lovande iaf.

Hoppas du är på gång upp ur gropen Fiji.

Minimalla: Skönt med angelsound! I din sits skulle jag nog absolut vilja ha en! Allt som kan lugna är ju bra. Våga be om hjälp när du behöver! Vi lyssnar gärna men vi är ju inte proffs...

• Resande
    Mini- vad skönt att ha ul rätt tätt inpå så man inte behöver gå allt för länge och oroas. Jag tycker det låter väldgt bra att du kan ta hjälp av angelsound! Himla skönt för de stunder man är riktigt nervös och orolig och inte kan få hjälp från annat håll. Jag tycker det är dåligt att du inte får mer stöd med tanke på hur nyligen ni miste er lilla tjej. Kan du inte be om att få en psykologkontakt, de är ju betydligt mer kunniga än kuratorer (är själv socionom så ingen tar illa vid sig )? Förhoppningsvis träffar du någon bra som det klickar med som du kan få höra av dig till när det är som svårast. Tyvärr måste man ju orka vara lite tjatig och påstridig själv, vilket är svårt när man dels mår dåligt men sen är ovan vid att be om hjälp. Vi finns ju här om du behöver ventilera eller om vi kan stötta eller hjälpa på något annat sätt. Förhoppningsvis kan du få vara inne i bra period läääääänge och inte oroa dig för mycket. Antar att det kan bli lättare när man både känner och ser miraklet på ett annat sätt. Kram!! 
    Mini och Juni- jag har tagit mig ur gropen och är så fokuserad på nästa försök. Var på vul idag och det såg fint ut så nu är det bara att invänta äl. Jag är fortfarande lite känslig och kraschar lite lättare än vanligt, men för det mesta är mer än bara näsan ur den där gropen. 
  • Therese33

Juni: Vad trött man är när man inte får några vettiga besked!
    Minimalla: Förstår att du är full av oro med tanke på som hänt, men det är inte fel att be om stöd när man behöver det, sedan har du ju oss också!

• Minimalla

Tack, vad gulliga ni är! {#lang_emotions_heart} Jag tror jag kommer våga/orka be om stöd när jag verkligen behöver det, jag hoppas det i alla fall. Angående kuratorskontakten så är jag väldigt nöjd med den. Vi har träffats varje vecka fram till jul och varannan efter det. Nu har hennes tjänst tyvärr minskats så hon är på ett annat ställe vissa dagar och då är det så svårt att få till en tid när man måste avboka. Hon var med från första stund och har även träffat Lilly vilket gör att det känns extra lätt att prata med henne. Jag har inte så stor koll på det här med kurator vs. psykolog... vad skulle en psykolog kunna erbjuda just nu som inte kuratorn kan? Jag menar inte att låta avigt inställd till psykolog, jag blir bara fundersam över om jag missar något viktigt. Egentligen känns det som att det räcker att jag får prata om min sorg och oro och får hjälp med att vända och vrida på tankarna och det får jag i nuläget.

Jag har även en del kontakt med andra gravida änglamammor i änglaforumet här på fl och det ger en hel del stöd då man kan förstå varann på ett annat sätt, men samtidigt finns ju risken att man spär på oron när man läser om vad andra har drabbats av. Lite dubbelt minst sagt...

Har just kommit hem från VC med Stella, vi misstänkte UVI men de hittade ingenting som tur var. Nu behöver vi förhoppningsvis bara vänta ut febern och förkylningen.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Champagne77

Men hallå??? Jag skrev ju ett inlägg igår men nu finns det inte här ...

Mini: vad skönt att du har köpt angelsound - det är ju självklart att du ska ha ett sådant om det hjälper dig att vara mindre orolig . Bra att du fått ny tid hos kuratorn, men tråkigt att det är några veckor dit, men förstår nu när du skrev att hon har gått ner i tid. Kurator vs psykolog har inte jag heller så himla bra koll på, men än att psykolog är väl "mer ovh högre utbildad". Fast därmed inte sagt att en psykolog är BÄTTRE, det är ju oftast personkemin som avgör när man går och prata med någon . Bra att du har hittat någon du känner förtroende för!! Tvecka inte heller att höra av dig till din barnmorska om du är det minsta orolig - det är det barnmorskorna är till för - att hjälpa en genom graviditeten på bästa sätt .

Fiji: håller tummarna att det är ER TUR NÄSTA GÅNG!!! Kram

juni: suck för a-kassan :-

Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4