• luckyme83

körkort för bara automat

ni som bara har körkort för automatväxlad bil...hur tänkte du ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden körkort för bara automat
  • Dripknot
    Bevabus skrev 2010-03-01 15:07:23 följande:
    Att du ens får för dig att uttala dig så kränkande och omoget emot mig får mig att inte vilja svara. Det finns inget sätt jag kan bevisa för dig att jag kan köra manuella bilar, så jag tänker inte försöka övertala dig. Lätt mitt inlägg #5 så får du veta allt du behöver. Jag fick mycket beröm av min körlärare när jag körde manuell men jag hade varit emot det ända ifrån början. Enda skälet till varför jag inte valde att ta automatkort först var för att jag inte trodde man fick göra så! Sen när jag fick reda på att hans son hade tagit kort för enbart automat så blev jag skitglad och bytte. Jag klarar att köra bil alldeles utmärkt. Jag förstår inte varför man ska krångla till det med att växla när bilen kan göra det själv? VILL du att jag ska krångla till det? För vilken anledning då? Kör man bil så kör man bil, det är struntsamma vilket väglag man är på eller hur långt man åker.
    Ja det var ju inte min mening alls att uttala mig kränkande. Ber om ursäkt. Självklart ska du ha det som du vill.
    Det krävs inget för att bli pappa men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Bevabus
    Dripknot skrev 2010-03-01 15:10:59 följande:
    Ja det var ju inte min mening alls att uttala mig kränkande. Ber om ursäkt. Självklart ska du ha det som du vill.
    Jag sa inte att jag skulle få det som jag ville. Försök inte ens att prata så emot mig.
    Att du försöker få mig att känna mig som en omogen 16-råing är inte det klokaste draget, då jag ser ner på människor som använder personangrepp som argument.
    Sing for the moment
  • Bjornis

Här lär man sig nåt nytt varje dag. Har aldrig hört talas om att man ens kan ta automatkökrkort bara. Trodde bara sånt gick att göra i USA. Spännande.

• Bevabus
    Bjornis skrev 2010-03-01 15:12:12 följande:
    Här lär man sig nåt nytt varje dag. Har aldrig hört talas om att man ens kan ta automatkökrkort bara. Trodde bara sånt gick att göra i USA. Spännande.
    Det trodde inte jag heller, jag blev som sagt väldigt glad när jag fick reda på det Det var det enda jag hade velat ta hela tiden.
    Sing for the moment
  • Dripknot
    Bevabus skrev 2010-03-01 15:10:42 följande:
    Jag har redan betänkt detta men är intresserad av att hyra någon bil. Gör jag det så är det med någon som kan köra med manuell växel, eller så gör vi som alltid när vi är utomlands. Åker guideturer med buss. Big deal. Förnedrande? Vad babblar du om?? :S Vem är det som inte kan köra bilen? Är det du? Jag hänger inte med. Du ahr ett funktionshinder som jag förstår det? Men vad har det med mig att göra? Vad spelar det dig för roll att jag tog automatkort? En bil är en bil! Jag är inte det minsta intresserad av motorer, att höra bilen brumma som att jag är på en racerbana och jag tänkte inte ens ta körkort ifrån början. Men när jag väl började köra så visade det sig att det var jättekul! Men bara automater. Min pappa har körkort för manuell men kör också bara automat. Min körlärare körde också bara automat på sin fritid och tyckte manuella bilar var onödiga. Hans barn hade bara automatkort dem med!
    Nej jag har varken funktionshinder eller ett begränsat körkort. Jag fungerar normalt och kör vart jag vill oavsett växellåda.
    Det krävs inget för att bli pappa men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Dripknot
    Bevabus skrev 2010-03-01 15:12:08 följande:
    Jag sa inte att jag skulle få det som jag ville. Försök inte ens att prata så emot mig. Att du försöker få mig att känna mig som en omogen 16-råing är inte det klokaste draget, då jag ser ner på människor som använder personangrepp som argument.
    Jaha jag försökte be om ursäkt men vill du inte ha den så har jag gjort så bra jag kunnat.
  • Bevabus
    Dripknot skrev 2010-03-01 15:13:04 följande:
    Nej jag har varken funktionshinder eller ett begränsat körkort. Jag fungerar normalt och kör vart jag vill oavsett växellåda.
    Varför pratar du om att det är förnedrande att ha körkort men att man inte kan köra en bil? Argumentet att "automater är inte bilar" fungerar inte på mig. Säger man det så vet jag inte vad man tycker en bil är. Man måste inte växla själv bara för att det ska vara en bil. Precis som att en cykel fortfarande är en cykel, trots att den har extrahjul.
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Dripknot skrev 2010-03-01 15:14:14 följande:
    Jaha jag försökte be om ursäkt men vill du inte ha den så har jag gjort så bra jag kunnat.
    Jag uppfattade inte den som en riktig ursäkt, men mycket kan missuppfattas här på nätet.
    Sing for the moment
  • Dripknot
    Bevabus skrev 2010-03-01 15:15:08 följande:
    Jag uppfattade inte den som en riktig ursäkt, men mycket kan missuppfattas här på nätet.
    Ja det var en riktig ursäkt. Jag har gått på för hårt, och det var verkligen inte alls min mening. Förlåt!
  • Bevabus
    Dripknot skrev 2010-03-01 15:18:39 följande:
    Ja det var en riktig ursäkt. Jag har gått på för hårt, och det var verkligen inte alls min mening. Förlåt!
    Tack! Jag ska ta och lugna ner mig också, förlåt..
    Det är bara ett väldigt känsligt ämne för mig som du kanske märkt{#lang_emotions_tongue_out} Det är så många som påstår att man inte kör bil om man kör automat, det driver mig till vansinne för det är inte det minsta sant. Folk kör ju automater i vanliga fall ändå, så varför ska inte vissa få kunna ta bara automat-kort liksom?
    Sing for the moment
Svar på tråden körkort för bara automat