• Umm Elias

Blir så ledsen

Det gör mig så ont och jag blir så ledsen av all främlingsfientlighet man möter på detta forum...Ute i samhället verkar det inte vara så mycket men varannan tråd här på forumet visar människor med så mycket okunskap, så hatiska tankar och så fruktansvärda fördomar.. Gömmer ni er hemma bakom datorerna eller gömmer ni era åsikter när ni är utanför dörrarna?

Något slags betygssystem eller kunskapskrav skulle införas i tidig grundskola gällande invandring, religion och olika kulturer...Vi behöver säkra samhället från all denna okunskap och hemska människor.. Vi behöver säkra samhället så att våra barn kan få leva i frid när de växer upp och inte möta barn som präglats av sina föräldrar till detta människohat...

Jag önskar att ni någongång finner den kunskap ni behöver för att kunna leva ett liv i ett land som Sverige, ett land där alla är välkomna att leva sida vid sida utan att behöva möta fientlighet av högsta grad...

• Svar på tråden Blir så ledsen
  • Anova

Det gäller inte bara fientlighet mot andra kulturer, utan också en fientlighet för oliktänkande, folk i andra "socialgrupper" osv.

Det är kanske lätt att sitta bakom ett tangentbord och uttrycka åsikter som inte är "politiskt korrekta". Frågan om de är lika tuffa om man möter dem öga mot öga??

• ViceGuy
    Umm Elias skrev 2010-02-19 14:40:26 följande:
    Ute i samhället verkar det inte vara så mycket men varannan tråd här på forumet visar människor med så mycket okunskap, så hatiska tankar och så fruktansvärda fördomar..
    Skulle du kunna ge exempel? Tycker mig inte ha sett så mycket av det du pratar om just på det här forumet :S
  • petsod

Hur tänker du ts när du ser ex Efterlyst och nästan alla våldsbrott och stölder/bedragerier är utförda av människor som bryter på svenska, har mörk hy osv??? Blir du inte förbannad och känner att de människor Sverige tar emot borde visa större uppskattning och respektera de lagar och regler som finns

Inte för att dra alla över........ men visst fasiken blir man förbannad och en aning anti???

• Umm Elias
    petsod skrev 2010-02-19 15:09:22 följande:
    Hur tänker du ts när du ser ex Efterlyst och nästan alla våldsbrott och stölder/bedragerier är utförda av människor som bryter på svenska, har mörk hy osv??? Blir du inte förbannad och känner att de människor Sverige tar emot borde visa större uppskattning och respektera de lagar och regler som finnsInte för att dra alla över........ men visst fasiken blir man förbannad och en aning anti???
    Nej? Varför ska jag bli förbannad just för att de pratar om mörkhyade eller annat? Det spelar väl ingen roll vilken hudfärg man har, brott som brott? Ska jag bli mer arg när en tysk våldtar en kvinna än när en svensk gör det? Jag förstår inte det resonemanget faktiskt.

Viceguy- var och varannan tråd innehåller dessa hemskheter
  • Movie Freak

jag håller med men jag vill ändå också påpeka att fientlighet o rasism emot ja jag vet fan inte vad jag skall kalla mig själv för hur man en säger så blir det fel....men Svenskar utan annan härkomst existerar också i allra högsta grad.

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Disela

Läste en kurs på komvux som heter människan socialt och kulturellt. Den borde införas i alla högstadieskolor för att skapa en större förståelse för kulturer och diverse sociala betingelser. Sen försvarar jag självklart inte människor som begår brott, men om de är invandrare eller ej är inte så viktigt.
    Vad jag däremot stör mig på, är invandrare som "hatar" Sverige. Det förstår jag inte hur man kan sitta och säga, om man flytt från ett krigsdrabbat land exempelvis. HUR kan man då säga att man hatar landet som erbjudit en fristad? TS, jag håller med dig om att det förekommer mycket påhopp, men inte bara mot invandrare. Det handlar mycket om människor i olika sociala situationer; bidragstagare, arbetslösa o.s.v.
    Jag tror inte det är mångga som skulle våga stå för sina åsikter "på öppen gata", utan är mer frispråkiga bakom en datorskärm.

• Gnagarn
    Disela skrev 2010-02-19 15:44:32 följande:
    Läste en kurs på komvux som heter människan socialt och kulturellt. Den borde införas i alla högstadieskolor för att skapa en större förståelse för kulturer och diverse sociala betingelser. Sen försvarar jag självklart inte människor som begår brott, men om de är invandrare eller ej är inte så viktigt. Vad jag däremot stör mig på, är invandrare som "hatar" Sverige. Det förstår jag inte hur man kan sitta och säga, om man flytt från ett krigsdrabbat land exempelvis. HUR kan man då säga att man hatar landet som erbjudit en fristad? TS, jag håller med dig om att det förekommer mycket påhopp, men inte bara mot invandrare. Det handlar mycket om människor i olika sociala situationer; bidragstagare, arbetslösa o.s.v. Jag tror inte det är mångga som skulle våga stå för sina åsikter "på öppen gata", utan är mer frispråkiga bakom en datorskärm.
    Ha ha ha ha..invandrare som "hatar" Sverige?

Hm...som jag förstått det finns det flyg, båtar, broar och vanliga gränsstationer som leder ut ur detta land. Förstår inte riktigt hur man väljer att stanna i ett land man hatar. Detta gäller både svenskar och invandrare/flyktingar. Visst kan det vara krångligt att flytta till ett annat land men om man hyser så starka känslor så att man hatar ett land bör man vara motiverad att göra vad som krävs för att lämna det. Har sagt till min far som är finne och bitter på det mesta och framför allt Sverige att det går båtar till hans hemland flera gånger dagigen så han är välkommen att dra om han vill. Väljer man att stanna gör han det frivilligt!
Svar på tråden Blir så ledsen